pronterface

Discussie in '3D Printen' gestart door theo66, 15 mrt 2014.

  1. theo66

    theo66

    Lid geworden:
    26 feb 2014
    Berichten:
    53
    beste mensen van het forum
    na wat geworstel met mijn printer die nu gelukkig werkt:D
    gebruik ik het pronterface prog om teprinten
    mijn eerste prints zijn klaar de maten van me print ben ik tevreden
    maar de prints zijn ruw :confused:
    zeg maar een beetje peperkoek uiterlijk
    nu heb ik gespeeld met de instellingen van progam maar word niet echt beterje ziet niet echt de mooie strakke lijntjes aan de buiten kant (hobbelig,kleinegaatjes) wie heefd er een tip voor me
    mijn eerste print


    groetjes theo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Garnaal

    Garnaal

    Lid geworden:
    3 dec 2013
    Berichten:
    198
    Het lijkt er toch op dat je printer stappen mist, er zitten behoorlijke vervormingen in dat object. De z-as doet het nu dan wel goed, maar de x- en y hebben zo te zien nog wat werk nodig.

    Met welke instellingen in Slic3r print je dit? Met name de 'speed' instellingen ben ik in geinteresseerd.
     
  3. theo66

    theo66

    Lid geworden:
    26 feb 2014
    Berichten:
    53
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Garnaal

    Garnaal

    Lid geworden:
    3 dec 2013
    Berichten:
    198
    Klopt, en dat heb je, voor een printer zonder verdere aanpassingen, best hoog staan allemaal.

    Zet het maar eens terug naar de default waardes (als je boven en invulveld blijft hangen, geeft hij aan wat default is) en probeer het dan opnieuw.

    Of halveer eens alles.
     
  5. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Zou bijna denken dat het de warmte van je print bed is, die langzaam omhoop kruipt en waar het PLA niet van af geraakt.
    Bij het slecht koelen/en in den beginnen veel te hoge bed temperatuur van een print heb ik het ook wel eens plaatselijk gezien. Maar wel niet zo erg. Kun je eens een hele scherpe close up foto maken ?

    [EDIT]
    Heb je een minimale laag tijd ingesteld ? Als de kop bij het opbouwen steeds op dezelfde plaats print ... klein oppervlak dat slecht zijn warmte kwijt geraakt.



    Trial and error. Het hoort er gewoon bij.
     
  6. Garnaal

    Garnaal

    Lid geworden:
    3 dec 2013
    Berichten:
    198
    Trial and error inderdaad. Niet bij de pakken neer gaan zitten, voor een eerste print haal je al best behoorlijke resultaten, nu is het zoeken hoe/wat.

    Ik denk dat als je je max_acceleration settings in je firmware omlaag haalt, je jerk instelling EN in slic3r de snelheden omlaag haalt, je al veel betere resultaten zult boeken.

    Dan kun je gaan kijken waar de grenzen van jouw printer liggen, en wat je er aan kunt doen om deze verder op te rekken.

    Je X en Y as lopen wel soepel en vrij als de printer uitstaat?
     
  7. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Welk materiaal gebruik je en op welke temperatuur?
     

Deel Deze Pagina