Propadvies, Easystar met Brushless in originele motorhouder?

Momenteel kom hier niet zo heel vaak wegens te druk maar voor advies weet ik jullie wel te vinden :mrgreen:

Sinds een tijd ben ik de blije bezitter van dit motortje van Bidproduct en die ligt daar eigenlijk maar.
Nu wou ik die in mijn Easystar zetten maar dan kom ik een beetje in de problemen omdat er een 11" prop geadviseerd wordt en er maar plaats is voor een 6"..

De motor op een verlengstuk zetten vind ik geen gezicht en met zo'n kleine prop verlies je natuurlijk enorm veel rendement.
Nu dacht ik aan een drie- of vierbladige prop, dat zou toch moeten werken?
Iemand een idee welke maat ik dan moet nemen bij 7 cellen 8,4V en waar ik die kan krijgen?

Of laat ik dit (onzinnige) plan misschien beter varen en koop ik liefst een binnenloper van Bidproduct, en zo ja welke dan?

Alle advies is welkom, zolang die Easystar maar wat meer pit krijgt en zijn oorspronkelijke mooie (kuch kuch :mad: ) lijn behoudt.

ik weet niet of een motor met meer kv helpt??
volgens mij werd die ook gebruikt. dan heb je dus ook een kleinere prop.

een het rc edf 4W ? :mrgreen: :mrgreen:
heeft hij cker meer pit.. grondstarts zonder langdingstel zou misschien ook wel gaan dan.. :lol:
(heb zelf die motor nog ligen en zit eraan te denken dit te doen.. :P )

Klinkt aanlokkelijk, zo'n HET rc edf 4W :mrgreen:
Alleen een beetje duur naar mijn zin, enig idee met welke van Bidproduct ik die kan vergelijken?

Verder iemand nog ideeen?

Het loopt storm in mijn topic :lol:

ik lees van alles maar hoe moet de originele prop nu juist op de EZ* zitten, met de vlakke of de bolle kant in de vliegrichting?

Gust

welke prop, de witte Gunther of die nieuwe zwarte prop die MPX er nu bij levert. Beide props moeten op hun spinner omgedraait worden zodat de bolle kant naar voren wijst. Dit geld trouwens voor bijna alle soorten props.

ik zou deze motor nemen van bidproduct
BRUSHLESS MOTOR b20-40 en daar dan een 4,7X4,7 propje erop . heb ongeveer zo'n zelfde setup gehad en geloof me dat gaat hard .

met 7 cellen zal je toch een hoek van 70 graden omhoog kunnen .

voordeel van zo'n motor is dat je niks hoeft te verbouwen past gewoon in de originele houder .

jona zei:
ik zou deze motor nemen van bidproduct
BRUSHLESS MOTOR b20-40 en daar dan een 4,7X4,7 propje erop . heb ongeveer zo'n zelfde setup gehad en geloof me dat gaat hard .

met 7 cellen zal je toch een hoek van 70 graden omhoog kunnen .

voordeel van zo'n motor is dat je niks hoeft te verbouwen past gewoon in de originele houder .
Met 70 graden stijgen klinkt aanlokkelijk :mrgreen:

Deze dus?
Type: B20-40
Dimensions (mm): 20-40
Shaft Size (mm): 2.3X10
Weight: 60g
rpm/v(K/V): 3200
Operating Range: 11.1V (3Li-Po)
Working Current: 5-10A
Max Amps (Within 15 sec): 13A
Suit: 18A brushless Speed Controller
Propeller suggestion: 10.1 inch
Gear box recommended for this motor.
En dan met een 4,7x4,7 propje en 7 cellen 8,4V.
Iedereen het daar mee eens? :wink:

mocht je nog stijler willen gaan dan raad ik je een lipo 11,1 v aan dan gaat hij recht omhoog . ik zou zowieso voor lipo gaan dat spaart je heel wat gewicht

Hallo Theo,

het is die zwarte van MPX, als je kijkt naar de tekening die men bij het zakje van de prop steekt zegt dat pecies iets anders. Uiteraard geloof ik jou als ervaren vlieger. Dus bolle kant naar de vliegrichting. Trouwens nog eens bedankt voor de tip dat je bij W&W Modelbou goedkoop goeie dingen kunt kopen.

Ik had mijn Easystar gemodificeerd met ailerons en er een HET 2W-20 opgezet met een 4.7 x 4.7 prop op 4 S....

Dat gaat hard... Te hard... Arme vliegertje werd een pylon racer. Die vleugels zijn er niet echt op gebouwd.

Maar het was leuk zolang het duurde :-)

Type: B20-40
Dimensions (mm): 20-40
Shaft Size (mm): 2.3X10
Weight: 60g
rpm/v(K/V): 3200
Operating Range: 11.1V (3Li-Po)
Working Current: 5-10A
Max Amps (Within 15 sec): 13A
Suit: 18A brushless Speed Controller
Propeller suggestion: 10.1 inch
Deze is het dus geworden, op 7 celletjes 8,4V en een 4,7X4,7 propje erop.
Stijgt lekker snel met gemakkelijk 45 graden en de snelheid zit er nu ook wel in, meer vind ik echt niet nodig voor een Easystar.

Probleem alleen is dat het motortje warm wordt, zeg maar gerust heet. :?
Hoe los ik dit op?
Zelfde propgrootte maar met minder spoed?
Grotere prop?

Back