Propeller speed 700

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Robin Janse, 18 dec 2002.

  1. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Combinatie is mischien een beetje zwaar, maar het is wel een goede motor.

    Om tandwiel eraf te halen moet je inderdaad aan poelitrekker denken. Mischien iets aanpassen zodat je een drukpen <5mm krijgt.

    Let op dat je vooral niet teveel trekkracht op de as zet (afzetten tegen motorhuis) , want daar kunnen ze niet tegen.

    Direct met 9.5 x 5 30A

    Met 14 x 10 23A op 10 cellen. Met 12 cellen echter 29A

    Ook gezien gewicht toch het beste om met vertraging meer cellen te gebruiken. Met 10 cellen trekt het wel, maar niet voor een hotliner.

    Ik heb deze motor niet genoemd, omdat voor het soort motor nieuw toch wel een vrij dure combinatie is.
    Als je deze echter hebt gekocht op de TACU beurs (op het podium zien liggen), dan heb je er een mooie prijs voor betaald.

    Alle sp700 zijn zeker niet gelijk!
     
  2. Robin Janse

    Robin Janse

    Lid geworden:
    11 sep 2002
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Hoensbroek, Zuid-Limburg
    @ Harold

    Ik heb de motor voor 25 euro van iemand hier in de buurt overgenomen, zo goed als nieuw heeft bijna niks gelopen ( 12 vluchten), ik had zo iets van als het niks word verkoop ik hem wel weer ( of ruil hem tegen een bruikbare andere motor) of bewaar hem voor een grote zwever.
    Ik krijg hem wel in mijn hotlinner ( moet alleen wel alles slopen van binnen) maar of ik 12 cellen er in krijg weet ik niet omdat dan het gewicht richting max gaat.
    Ik ga eerst het model eens wegen met 10 cellen, want anders moet ik een nieuwe 12 cellen accu halen met minder capaciteit om het gewicht te verminderen.
    Al met al niet zo eenvoudig, mischien toch beter om naar een gebruikte direct-drive mogelijkheid te zoeken.

    @ Rob

    Ik ben niet zo goed thuis in het elctrovliegen om te beordelen of die motor gelijkwaardig is, de prijs die je noemt is ongeveer het zelfde als een speed 700 turbo 9,6.
     
  3. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Oeps foutje :oops:
    Ik zie net dat ik een veldje verkeerd had staan in het programma.
    Met 14 x 10 toch 29A op 10 cellen. Moet dus prima gaan.

    Pas die prop wel? Sommige props zijn zo groot dat de neus eigenlijk te kort is?

    Ik ben benieuwd.
     
  4. Robin Janse

    Robin Janse

    Lid geworden:
    11 sep 2002
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Hoensbroek, Zuid-Limburg
    Ik heb het tandwiel van de speedgear 700 bb neodyn afgekregen ( via een eigen gemaakte "poelietrekker"), en hem met een 9,5 X 5 prop als een directdrive ingebouwd.
    Ben benieuwd wat dit doet, omdat deze motor ongeveer dezelfde
    ( zelfs iets betere) resultaten laat zien in Electric Motor Calculator als de speed 7/14 van Simprop die voor dit model word geadviseerd.
     

Deel Deze Pagina