Protech Megastar (op groene stroom)

Hi,

Vandaag opgehaald , de Protech Megastar. Geen enkele review kunnen vinden op internet, maar voor de geboden prijs een goede koop :lol:
Eerste inspectie van de doos....ziet er allemaal netjes uit. met een week zit ie in elkaar. Dit wordt het electro zusje van de 1:1,35 calmato van Hans

aircraft-2630.jpg

Tot nu toe nooit groter gevlogen dan 1.80 meter......en deze kist is dus echt een maatje groter 8O 8O

Specs : (geplande setup is 9S1P 4200 lipo's)

Power Class: Glow (1.10 and up)
Class: Giant
Category: Trainer
Flying Skill: Beginner-Intermediate
Build Type: ARF

DIMENSIONAL SPECIFICATIONS
Wingspan: 94.49 inches = 2,40 meter
Wing Area: 1519.00 sq. inches
Length: 71.65 inches
Weight: 13.01 Lbs = 6 a 7 kg

geplande motor en controller : (op basis van vuistregels)

Model: HXT63-74
Input Voltage : 10~36V (3~8S Li-po)
Kv : 200 rpm/V within 10%
Dimentions : 63mm X 74mm
Shaft diameter : 10mm
Weight : 790g (10% van vliegtuig gewicht)
Recommended model weight : 6,000~10,000g
Stator Dimentions: 52x40mm

HXT63-74.jpg

en

P80AHV.jpg

Maximum Voltage: 12S Lipoly / 36NiMH / NC
Maximum Continuous Current: 80A
Burst Current: 92A
BEC Mode: Opto Only (no BEC)
Lipo Cells: 2-12
NiMH : 5-36
Weight: 125g
Size: 78x55x15mm

Volgens mij is dit de grote broer van de Protech Skystar, dat is een trainer die ik zelf ook gehad heb. Hij lijkt er precies op, alleen alles wat bij de megastar geel is, is bij de Skystar wit.

Hij vliegt erg goed moet ik zeggen, uiteraard als een trainer, maar met de Skystar kan net wat meer mee gedaan worden omdat de V-stelling een stuk minder is als bij een calmato!

Ik hoor graag je bevindingen en zal deze topic ook zeker volgen!

Mvg Jesse

Ik zit over precies dezelfde set-up te denken, betaalbaar en heel veel power. Ik wacht even af wat jij hier van vind. Die super trainer moet wel heel lekker vliegen, ik denk wel eens al ik met een trainer van een leerling vlieg: Ik schaf er ook een aan, want het vliegt eigenlijk best lekker. Zo dacht jij er dus ook over.

Weet ik nog niet Ron. Ik ga eerst eens even kijken wat er onder het folie zit en de boel eens goed wegen/berekenen.

Ik kan tot 12S gaan dus als er t'e weinig valt te besparen op gewicht dan gaat er gewoon meer vermogen op ;-)

Inmiddels wielkappen en onderstel geel gespoten, irritante protech/megastar letters eraf gepulkt.
Kist is niet te zwaar. Moet nog ff wegen, maar alles ziet er licht gebouwd uit.

Motor en regelaar liggen op het postkantoor.
Lipos + extra LBA10 balancer, servo's en props zijn binnen van ACW.
24" APC props...gelijk potje zwaardvechten met Mees.

Heb nu 2 setjes van 4*3S1P 4200 lipos..........bij elkaar net iets meer dan 650 euro ...knetter.
motortje was maar 65 dollar ;)

Ik plaats snel wat foto's.

Draagvlak voor vleugel iets breder gemaakt dan de standaard 4 mm van de rompzijkant

Carbon landingsgestel ipv orgineel. Orginele constructie zo uit de doos maakt het practisch onmogelijk plastic breekbouten te gebruiken.
De boel iets aangepast.

Staartwiel vervangen door een iets groter exemplaar....orgineel is meer geschikt als parkflyer staartwiel

Franck, is dat het onderstel van HobbyIn?
Dat houdt het tot een kg of 4,5. Daarboven moet je stevigers gebruiken, of via trekstangen de buiging gaan beperken.

Ga je die rompneus nog aankleden? Is natuurlijk wel goeie koeling maar ziet er een beetje kaal uit...
Bart

Ik dacht een dunne balsa of depron plaat die de contour van de zijkant volgt. Aan de voorkant (en ev. onderkant) kan je een opening uitsparen zo groot als je nodig vindt voor as plus koeling. Als je aan de onderkant een spleet maakt met een soort van scoop naar achteren, zorgt dat voor onderdruk (heb je weer een minder grote opening van voren nodig).
Moet je 't wel weer extra spuiten... :Fade-color
Als het demontabel moet blijven om bij het inwendige te kunnen, zou ik denken aan een stevig kunststof materiaal dat soepel genoeg is om de ronding te volgen, dat je met een strook klitband op de zijkanten bevestigt. is natuurlijk niet zo'n strakke aansluiting, maar toch wat gaver dan nu...
Bart

Back