misschien kennen jullie het probleem over de tandwielen van protech(T0830.029 en T0830.030) die niet meer leverbaar zijn.
ik heb met eventjes zoeken op het net en een beetje knutselen een (tijdelijke) oplossing gevonden zonder al te grote veranderingen.
wat heb je nodig om deze te vervangen.
de hpi tandwielen HPI77034(59T) en HPI77044(54T).
hier enkele fotos en wat uitleg van de veranderingen.
de tandwielen en de versnellingsbak.
je begint met het demonteren van de versnellingsbak tot je enkel dit overhebt de rest leg je opzij.
dan schroef je de alu delen los van de tandwielen.
hier een gedemonteerde samen met het nieuwe hpi tandwiel (onderste).
dan moet je enkele kleine aanpassingen doen.
die 3 gatjes in het aluminium deel moet je groter boren naar Ø5mm(niet de verzonken gatjes)
dit doe je bij alle 2 de aluminium delen.
dan moet je van het kleinste hpi tandwiel aan de achterkant de topjes afknipen. het hoeft niet hellemaal zoals ik het gedaan heb.
dit hoeft niet bij het groote tandwiel.(de topjes afknippen)
daarna kan je de versnellingsbak weer helemaal monteren en terug op het schasis zetten.
ik had op verschillende fora's gezocht naar een oplossing maar had ze nergens gevonden dus post ik ze hier maar eventjes neer.
graag hoor ik jullie commentaar hier over.
grtz wouter.
ik heb met eventjes zoeken op het net en een beetje knutselen een (tijdelijke) oplossing gevonden zonder al te grote veranderingen.
wat heb je nodig om deze te vervangen.
de hpi tandwielen HPI77034(59T) en HPI77044(54T).
hier enkele fotos en wat uitleg van de veranderingen.
de tandwielen en de versnellingsbak.

je begint met het demonteren van de versnellingsbak tot je enkel dit overhebt de rest leg je opzij.

dan schroef je de alu delen los van de tandwielen.
hier een gedemonteerde samen met het nieuwe hpi tandwiel (onderste).

dan moet je enkele kleine aanpassingen doen.
die 3 gatjes in het aluminium deel moet je groter boren naar Ø5mm(niet de verzonken gatjes)
dit doe je bij alle 2 de aluminium delen.
dan moet je van het kleinste hpi tandwiel aan de achterkant de topjes afknipen. het hoeft niet hellemaal zoals ik het gedaan heb.

dit hoeft niet bij het groote tandwiel.(de topjes afknippen)
daarna kan je de versnellingsbak weer helemaal monteren en terug op het schasis zetten.
ik had op verschillende fora's gezocht naar een oplossing maar had ze nergens gevonden dus post ik ze hier maar eventjes neer.
graag hoor ik jullie commentaar hier over.
grtz wouter.