Protech Voyager of nemo

Hoi.
Welkom in de wondere wereld van de modelbouw.
Ik heb even Gegoogeld op: Protech Nemo.............
Maar dat toestel schijnt NIET te bestaan.
Ik weet dus even niet hoe jij daar bij komt.
De Protech Voyager is verwant aan de Multiplex Twin Star.
Maar ik voel aan me water dat jij nog een beginnend piloot in spe bent.
Indien ik daar gelijk in heb en jij tot op heden nog weinig of geen vliegervaring in het echie hebt, dan zijn dit soort toestellen als de Protech Voyager en Nemo(???) absoluut geen toestellen om lekker mee te kunnen gaan leren vliegen.

Mocht je toch willen leren vliegen met vliegtuigen en je hebt weinig tot geen ervaring dan zijn er een aantal vliegtuigen bestempeld als goede leertoestellen.
Nee......het zijn niet moeders mooiste om te zien, maar ze vliegen wel erg goed en hebben ook nog eens een heel neutraal vlieggedrag.
Iets dat je als beginnend piloot wel waardeert kan ik je vertellen.
Zoek het internet en Forums een af op deze:

-Multiplex Easy Star II
-Hobbycity Kinetic ( oa te koop bij RC-Addict)

Voor de rest kan ik hier wel lappen tekst neerplanten, maar er zelf over lezen lijkt mij in jouw geval het allerbeste.
Sukses en je hebt geen fijnere en leukere hobby kunnen uitkiezen!!
En ik kan er over meepraten want zit er al bijna 8 jaar tot aan de strot toe in.Ha ha ha ha ha.
Vr Gr E

Oke.
Nu ben je ietsje duidelijker.
Dat toestel bestaat in elk geval wel.
Heb er even naar gekeken en het schijnt een robuust vliegtuig te zijn als ik zie hoe ver ze die vleugels doorbuigen..
Maar lijkt me toch geen beginnerskist.
Was het alleen al omdat er een propellor voorop zit.
Met Crashen op de neus gaat die als eerste aan gort.

Kun je misschien iets duidelijker zijn omtrend je ervaring op vlieggebied???
Ben je helemaal beginnend vlieger of heb je al ervaring met andere toestellen of op de simulator?
Ik hoop dat jij je beseft dat vliegen met vliegtuigen niet effe 1.2.3 te doen is indien je nog geen of weinig vliegervaring hebt.
Vr Gr E

Ettovres,

Dylan heeft eigenlijk gelijk. Beide toestellen zijn geen beginnerstoestellen.
De Protech Voyager vliegt super, maar heeft toch zijn negatieve eigenschappen. Zeker met de "standaard" motor setup.

Ik zou je aanraden (als je electro wilt starten) eens te kijken naar een Multiplex Mentor. Dat is een fantastisch goed beginners toestel...

En, niet vergeten : altijd naar een club gaan, niet zomaar er mee beginnen in het wild. Dat gaat je snel zuur opbreken...

Succes.

Vriendelijke groeten,

Davy

Loop er ook het beginnersgedeelte nog eens op na

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoop dat de Topicstarter onze wijze adviezen ter harte neemt.
Want anders zou het wel eens een zure appel voor hem kunnen worden.
Vr Gr E

beginners vliegtuig

Dankjewel voor jullie reactie.
Deze vliegtuigen worden dus niks.
Ik ben een volledige beginner zonder enige ervaring. Weet iemand toevallig een club dichtbij Turnhout zijn?
Dan ga ik daar is horen wat het beste is.

Gr. ettovres

Beide toestellen worden niet meer geleverd. De Nemo is hier en daar nog wel eens te vinden. De Voyager wordt wel heel schaars. :yes: Persoonlijk zou ik eerder de Voyager adviseren, de Nemo is door zijn korte romp erg onrustig.

Ik ben na mijn easystar al heel snel overgestapt op de Multiplex Twinstar II, vergelijkbaar met de Protech Voyager. Is een vliegtuig wat naar mijn mening toch redelijk gemoedelijk vliegt, kan lekker langzaam en is zeer makkelijk te landen. Stijgen door simpel weg te gooien met een beetje gas erop. Aangezien het ook een hoogdekker is vallen de vliegeigenschappen reuze mee.

@Burp : de Voyager is volgens mij een heel pak zwaarder waardoor de eigenschappen volgens mij minder zijn dan de Twinstar.

@Ettovres : ik doe maar een gok, maar is De Stunters in Vorselaar niet dichtbij ?
Maar het is een zeer goede keuze als je eerst eens naar een club gaat ! Thumbs up...

Het zou kunnen maar heel veel zal het toch niet zijn? Een maatje vloog in dezefde tijd (toen ook net begonnen) met de voyager en ik weet nog dat deze vrijwel gelijk vloog aan de TSII. Zal het hem eens vragen.

hey,

Ik ben op zoek naar een goed beginners toestel. Zou de Protech Voyager ([URL="
Voyager - YouTube[/URL]) beter zijn dan de nemo?
Graag jullie advies.

Gr. ettovres

een nemo is geen beginners toestel ,dan eerder de voyager of een twinstar .
maar eerder is een easystar2 een goed beginners toestel , deze heeft ook rolroeren ,en als je niet stuurt komt hij weer recht te vliegen door de wingtips , lijkt mij de beste keuze.

wil je toch liever een 2 motorig toestel als de twinstar of voyager ,die zijn nog wel gebruikt te vinden hier op het forum of marktplaats , en gelijk ook rtf ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Marcel, jij hebt de Voyager gehad en je kent ook mijn ex TwinStarII. Volgens mij vrijwel gelijk aan elkaar toch?

Marcel, jij hebt de Voyager gehad en je kent ook mijn ex TwinStarII. Volgens mij vrijwel gelijk aan elkaar toch?

yep , feitelijk de zelfe kistjes , net als de funliner die ik had ;)

kun je ook wel zien als een beginners kist , maar het mooiste zou zijn als hij ermee op een club gaat vliegen , dan krijgt hij wat hulp en leert hij het sneller en de kist blijft heel .

Heren..................
Nou duizelt het me wat voor de ogen.
Heb ik het nou goed gelezen of niet?
Met alle respect hoor, maar we hebben het hier wel over iemand die nog geen vliegervaring heeft!!
Je kunt een beginnend vlieger toch niet een MPX Twin Star of soortgelijke twin toestel aanraden als beginners kist????
De beste man heeft waarschijnlijk nog nimmer in zijn leven een modelbouw toestel de lucht in gegooid en laat staan ermee rondvliegen zonder dat het Crasht.
Indien hij het zo zou willen doen dan kan het niet anders dan dat hij echt bij een club eerst les moet nemen of minimaal aan de kabel moet.

Ik weet niet of jullie het nog kunnen herinneren toen jullie voor de allereerste keer een vliegtuig in de lucht gooiden maar kan me niet voorstellen dat jullie dat ook met zo'n soort toestel deden dat jullie de Topicstarter aanprezen.
Hallo zeg!!
Dat een MPX Twin Star goed en stabiel vliegt dat geloven we wel.
Maar dat doen de meeste hoog en middendekkers wel.
Ik heb met tijd en wijlen gasten aan de kabel met dubbele bediening die dan voor de allereerste keer een vliegtuig vliegen.
Ik doe dat met verschillende kisten waaronder met een Hype Hoogdekker.
Ik weet dus precies uit ervaring hoe iemand als super leek en beginnend vlieger het ervaart als een toestel in de lucht vliegt en de persoon alle zeilen bijzet om het toestel maar niet te laten Crashen.
En dan heb ik het nog geeneens over het landen!! Want dat is feitelijk het allerlastigste van het gebeuren.
Ik hoop dus echt dat de Topicstarter zich niet laat bedenken door jullie advies.
Begin lekker met een MPX Easy Star II of desnoods met een Swift II Delta Wing.
Maar toch echt NIET met een kist zoals een Twin Star of Voyager.
Vr Gr E

@Dylan sys150: Natuurlijk heb je gelijk maar als je de basis onder de knie hebt, en dat kan al heel snel, dan is de stap naar een dergelijk toestel echt niet zo groot als het lijkt. Maar om ermee te beginnen is inderdaad niet handig tenzij je gewoon aan de kabel gaat en leert vliegen. Wil hij het zelf gaan doen dan is een Easy Star een veel betere keus.

Dylan,

als ik het bovenstaande allemaal goed lees, is voor mij toch erg duidelijk dat niemand echt de Twinstar of de Voyager aanraadt ? Ik stelde eventueel de Mentor voor , dat is echt een mega goede kist. Ook de Easystar is geweldig.

Sowieso, en dat is wat meerdere mensen (zoals ik) al schreven, ga gewoon naar een club. Daar krijg je alle hulp en uitleg en wordt het vliegen aangeleerd. Voor iedereen een veel betere oplossing.

Groetjes,

Davy

Back