PT22 / Brown Baer penta 54

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door pascall, 8 dec 2017.

  1. pascall

    pascall

    Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    zeeuws-vlaanderen
    Bedankt, oké, ik ga deze proberen, ben benieuwd!

    Mvg,

    Pascal.
     
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Hey Brutus,
    klopt natuurlijk wat je zegt. Het is echter een ARF, dus een tekening wordt al moeilijk denk ik ;-)
    Mag ik deze ARF omschrijven als 'Sportschaal' (van origine) => rugvlucht zal geen probleem zijn mag ik hopen ;-)

    Maar idd, mijn oude Westerly met z'n conservatieve Clark Y en ditto instelhoekverschil is met geen stokken in rugvlucht te houden. Lukt gewoon niet.
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het ligt natuurlijk ook aan het instelhoekverschil en een beetje aan het profiel.
    Maar laten we er vanuit gaan dat het instelhoekverschil goed is en het profiel een symmetrisch of in ieder geval een kunstvluchtprofiel is.
    Bij een Piper achtige zou ik nog twijfels hebben maar niet bij en semi schaal warbird.

    En bij een duikvlucht moet ie iets afvangen.
    Mijn kisten gingen altijd gewoon rechtdoor omdat ik heel erg achterlijk vloog om er meer snelheid in te krijgen en om thermiek beter te kunnen zien.
    Maar die hadden ook geen tank, dus als ie rustig afvangt en niet zijn neus de lucht in gaat steken dan is het OK.

    GJ
     
  4. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.727
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    hm, ik heb met westerly's en taxi's toch echt wel rugvluchten gemaakt hoor... ( wel full down geven) :rolleyes:
     
  5. pascall

    pascall

    Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    zeeuws-vlaanderen
    En weer wat verder met het aanbrengen van details, hier en daar nog wat handels en schakelaars plus schakelstangen, en opbergvakjes voor de kaarten en dan hou ik het voor gezien wat de cockpit betreft.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mvg,

    Pascal.
     
    ISOLA2 vindt dit leuk.
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.775
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Mooi.....
     

Deel Deze Pagina