Ach ja, hebben we ook eens wat lol ... :lol:
Ik zal er niet over doorzeuren, we hebben beide gelijk (oké), want er komt echt niet echt VEEL meer spanning in de draad. Bij normale toepassingen is het hoekverschil tussen beide draadjes namelijk te klein om echt veel meer spanning te creeeren. Tenzij je de afstand tussen servo en hevel wel erg dicht op elkaar zet, of je het verschil in arm tussen beide wel erg groot maakt. De vraag is of Pull Pull dan nog wel zin heeft? Meestal heb je het toch over een afstand van 0,5 m of zo? Tevens gebruikt niemand een 180 graden servo voor Pull-Pull ... toch?
Ik zou zeggen teken het uit en overtuig U zelf, ik heb het zojuist op het Dagblad van Noord Limburg uitgetekend. Ik heb de servoarm (2cm), zelfs haaks om laten gaan en dan nog durf ik er stalen stangen aan te maken, bij een afstand van 50 cm. Ik zou pas echt kunnen zeggen hoeveel krimp/rek er optreedt als ik Autocad zou installeren.
Verder als de servo-arm de helft van de hevel arm heeft dan betekend dit niet automatisch dat de hoek dan ook 2x zo klein wordt. Dit is in het begin natuurlijk wel zo, maar daarna gaat het hard achteruit.
Zometeen zegt robert nog: "Heren ga het ergens anders uitvechten!" :lol:
Oh ja, Richard ga je je nu ook abonneren op het Dagblad v. Noord Limburg? :lol:
De mazzel,
Eigenwijze Emile :twisted: