PX4FLOW- SONAR

Discussie in 'Multicopters' gestart door v-willy, 19 feb 2017.

  1. v-willy

    v-willy

    Lid geworden:
    16 dec 2007
    Berichten:
    119
    Hallo,

    Ik heb een tarot Z550 frame uitgerust met een pixhawk (HK clone) die overigens goed werkt.
    Mijn doel is om een drone te maken die laag boven maïs op een veilige manier naar verdwenen toestellen kan zoeken.
    Hiervoor heb ik een PX4flow aangeschaft die uitgerust is met camera en sonar om een terein volging te gebruiken.
    Buiten de vele instellingen die ik niet helemaal beheers gebeurd de arming niet meer zoals voorheen en soms niet.
    Vooral de GPS lock duurt erg lang (tot wel 15 minuten)
    Wanneer ik op terein volgen plaats in mission planner gaat hij op en ter plaatse terug landen.
    Ik vermoed dat De PX4flow niet erg geschikt is voor wat ik wil doen.

    Heeft hier iemand ervaring mee?
     
  2. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    volgens mij werkt het alleen goed in samenwerking met een rangefinder. sonar werkt maar tot een centimeter of 60 boven de grond goed, en dan moet het ook nog eens een vlakke ondergrond zijn.

    wbt de gps, misschien is de batterij van de gps leeg en moet hij steeds alle gegevens van de satalieten opnieuw ontvangen. (cold start), en zonder 2D gps lock wil arducopter niet armen.
     
  3. v-willy

    v-willy

    Lid geworden:
    16 dec 2007
    Berichten:
    119
    blijkbaar werd de led sneller groen zonder de PX4FLOW er bij.
    Overigens bij het vliegen merk ik geen verschil met of zonder PX4FLOW
     
  4. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    misschien stomme vraag.....

    maar je hebt wel de pixhawk ingesteld zodat hij weet dat er een px4flow op zit?
     

Deel Deze Pagina