Pylonracer MiniHawk ?

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Adop, 18 dec 2011.

  1. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    --------------------------------------------------------------------------------
    [media=youtube]uzj6qVu8jqE[/media]


    Hier hebben ze de MiniHawk wel erg leuk gepimpt 260 km met een motor van 38euro en 2x3S lipo met een 80Amp esc zit er zoveel ruimte in dan voor dit alles , wie heeft er zo een al aan gepakt, ik zie zoiets wel zitten, of..

    gr Andre
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Niemand een mini Hawk enkel de ''gewone'' hij is denk ik meer in trek bij de buren en inmiddels uitverkocht bij staufenbiel, iemand die hem kwijt wil misschien?

    gr Andre
     
  3. MvdR

    MvdR

    Lid geworden:
    9 aug 2011
    Berichten:
    1
    Hallo Andre,

    Ik heb een mini hawk liggen die ik wel wil verkopen.
    Heb er 2x mee gevogen, geen gebruikssporen.
    Er zit een Dymond AL 3548 motor en Dymond 60 ampère regelaar in.
    vloog hem met een 4s 2250 lipo.

    Update: De mini hawk is inmiddels verkocht.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2011
  4. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Ik zoek het liefst een lege uitvoering met servo's is geen probleem

    gr Andre
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2011
  5. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Al een aangeschaft nu nog servo's die erin passen , maar we proberen lowbudget en anders D60 of een variand erop de motor wordt eerst een 3200kv van turnigy op 4S met een graupnerspeedprop 5,5x4,3 en anders de 1450kv op 4 of 6S indien het niet hard genoeg gaat of iemand anders nog suggesties?

    gr Andre[/QUOTE]
     
  6. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.035
    of APC 7x10

    Als je het geluid een beetje binnen de perken wilt houden is een 7x10 APC op ca 20.000 toeren een goede optie. Zit op 80 DBa op 7m.
    Dan heb je ca 1000 W nodig. Beetje veel voor deze kist misschien, 16.000 RPM is ook goed.
    En je kunt nog spelen tussen 7x6 tot 7x10.
    Ik vlieg F5D met 7x10....

    Tjarko
     
  7. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    mss een leuke optie om er een Turnigy 3648-1450 motortje in te zetten ? als je dan een APC Sport op 6x6 erop zet en een 100A regelaar, denk ik dat je met 6S mss wel sneller kunt....
     
  8. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Dus deze motor (zie onder link)zouden jullie niet eens proberen, de ruimte is vrij beperkt om er een 100amp regelaar kwijt te kunnen ik heb nu de 60-80amp rode van turnigy besteld ivm de dikte ik kan wel 2x3S 2200mha achter elkaar leggen en dan de esc er bovenop of ervoor moet ik even kijken qua zwaartepunt ,die 1450 kv hoeveel zou die dan gebruiken met die 6x6 erop ? want 2 min vliegen vind ik wel te kort min toch wel 4-5 min volgas , het geluid is overigens geen probleem

    gr Andre

    HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 480S BL Inrunner Motor w/ Impeller 3200kv
     
  9. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    6s 2200 en zo'n amperages haal je nooit contiue 4 a 5 min volgas je moet ook af en toe de motor laten koelen, dat kan gewoon niet zonder. die motor die je zelf aangeeft vn HK is 3200 kv, dat is al VEEEL te hoog, dat gaat niet werken. een 100A esc even goed zoeken, en je hebt ze van vrijwel dezelfde afmetingen als een 80A esc hoor ;) Al denk ik ook wel dat het redelijk goed zal moeten gaan met de setup die ik aangaf.
     
  10. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Die 3200Kv hoeft niet te hoog te zijn ik heb een andere Pylon van 1,10m die met een 3100kv 244km gaat op 3S en op 4S 280km, maar goed die is ook kleiner, de 1450kv is natuurlijk een dijk van een motor maar de beperkte ruimte en de erg korte vliegtijden 2,30min
    maar Tjarko wat voor setup heb jij in welke Pylon?

    gr Andre
     
  11. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Hoe zijn de snelheden van die pylonracers gemeten dan ?

    nja, kwa vergelijking met de motor die ze in dat filmpje van jou hebben valt het reuze mee. De 1450kv is dan 3mm langer en 2mm breder in diameter. Denk dat dat niet veel problemen zal geven :p Korte vliegtijden vallen zoals ik zeg reuze mee, funjet vlieg je gewoon zeker 4 a 5 minuten mee. Je geeft lang niet continue volgas met zulke snelheden.

    En vergeet even niet, de mini hawk is trouwens geen pylon racer, maar een mini hotliner ;)
     
  12. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    De Snelheden zijn gemeten met een Radargun ,wat betreft de vliegtijden ik denk met de funjet dat je er wel een zwaardere lipo in hebt voor 4-5min vliegtijden indien je tenminste 80Amp of meer gebruikt of vlieg je dan een aantal seconden met volgas?
    De MiniHawk is niet een echte pylon misschien maar het profiel komt wel overeen MH43 met mijn ''echte'' pylon en andere pylonmodellen, en zoals je ziet in het filmpje is hij prima te gebruiken voor een Pylonracer , hij is erg sterk en zit erg goed in elkaar net zoals zijn broer de Hawk
    maar goed je moet soms ook wat anders proberen want de Funjet is op een gegeven moment ook saai aan het worden en vrij snel klein(na meer dan 300vluchten overigens)

    gr Andre
     
  13. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    haha ok!

    Zwaardere lipo ? nee hoor, ik gebruik nu ook 2x 3S 2200 accu's ;)

    En een funjet is zeker niet saai! ook niet na veeeel vluchten, hij gaat naar iedere meeting mee, en dan vliegen we vaak met ong 5 a 6 funjet's tegenlijk. 100% fun!!!
     
  14. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Funjet is wel leuk hoor maar ik heb na de funjet de projeti gekocht is net zoiets lekker veel jankend geluid en vanaf het gras ZONDER wielen te starten en lekker even uitleven voor 4min op een 3S 2200mha, maar goed een pylon is gewoon kicken qua geluid veeeel stiller en hij is wat groter daardoor veel beter te zien, maar goed ik ga kijken wat ik kwijt kan in de MiniHawk , wacht nog op spullen uit HK maar het schiet na hun nieuwjaarsfeestje niet erg op, wat duurt dat toch altijd eeeerg lang

    gr Andre
     
  15. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    geduld is soms een goede zaak
    gaat het straks veel beter ;)
     
  16. MaartenKoersel

    MaartenKoersel

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Peer - Belgium
  17. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    je gaat er dus een Hotliner van maken , zo te zien gaat het inderdaad als een banaan
    welke servo's gebruik jij ervoor?

    gr Andre
     
  18. MaartenKoersel

    MaartenKoersel

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Peer - Belgium
    servo's

    hoi André,

    om héél eerlijk te zijn heb ik die vlieger nog niet besteld.
    ik ben eerst zo eens aan 't zien welke motor ik ga kiezen.
    die reisenauer-set kost meer dan de vlieger.
    maar dan gaat die wel als een speer.
    op rcgroups.com was er duitser die mij dat voorstelde als snelste optie :)
    ik denk dat ik er deze digi MG ga inplaatsen voor het hoogteroer:
    Modellbau Lindinger Onlineshop
    die in de rollen moeten niet zo sterk zijn...

    greetingssss
     
  19. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Ik zou maar wachten met de servo's te bestellen want deze past niet voor het hoogteroer , ik heb deze besteld HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy TGY-9025MG Metal Gear Servo 1.8kg/11g/0.09 3x

    indien ze niet passen ga ik denk ik voor de voorgeschreven servo's te nemen want in de vleugel heb je niet al teveel ruimte ,de Reisenmotor is inderdaad wel erg prijzig een beetje te prijzig maar zal wel snel zijn,

    gr Andre
     
  20. MaartenKoersel

    MaartenKoersel

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Peer - Belgium
    reisenauer

    ja andré

    het is een prijzig beestje, maar met turnigy-motortjes heb ik al zoveel problemen gehad...
    bij m'n funjet dacht ik telkens dat m'n motortje sterk genoeg zou zijn om echt hard te gaan (huidig: mpx PERMAX, 6x5,5 op 4 cellen), maar telkens was het niet snel genoeg. vandaar direct het zwaar geschut erin, ik kan hem nog altijd half gas vliegen moest het te snel gaan. :hammer:
    hartelijk dank voor de tips aangaande de servo's!
     

Deel Deze Pagina