Quadcopter onderdelen samengesteld. Zo goed?

Ik heb mijn zinnen gezet op een DJI 450 clone. In eerste instantie wil ik een leuke 2de hands aanbieding afwachten, maar als dat te lang duurt, ga ik toch echt zelf aan de bak.

Hieronder heb ik een lijstje gemaakt. Mis ik nog iets? Kan dit allemaal? De prijzen erachter zijn in euro's.

Q450 Glass Fiber Quadcopter Frame 450mm 7,95
TURNIGY Plush 30amp Speed Controller 37,35
D2830-11 1000kv Brushless Motor (x5,) (1 spare) 47,80
DJI NAZA +GPS 325,99
Turnigy 9XR Transmitter Mode 2 (No Module) 38,29
Turnigy 2200mAh 3S 30C Lipo Pack 31,69
IMAX B6 Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE) 21,93
FrSky DF 2.4Ghz Combo Pack for JR w/ Module & RX 40,82

3.5mm 3 wire Bullet-connector for motor x2 5,54

Turnigy 5mm Heat Shrink Tube - BLACK (1mtr) 0,45
Turnigy Pure-Silicone Wire 14AWG (1mtr) RED 1,06
Turnigy Pure-Silicone Wire 14AWG (1mtr) Black 1,06
Turnigy 5mm Heat Shrink Tube - RED (1mtr) RED 0,45
Slow Fly Electric Prop 9047R SF (4 pc Right Hand Rotation) x3 6,94
Slow Fly Electric Prop 9047SF (4 pc) x3 6,94

Totaal precies 574,26 euro. (Komt nog een 12v lader bij)

Ik twijfel nog over de FRSKY module. Je hebt meerdere versies. Deze is met telemetrie. Is het zo, dat ik in deze combinatie dan ook telemetrie gegevens op de zender kan zien? De andere versies zijn wel veel goedkoper.

Mijn tweede vraag gaat over de zender. Er staat dat in de Turnigy 9XR een 3S lipo moet. Is de bestelde lipo die ik in het lijstje heb gezet passend?

Alvast bedankt voor het advies en de controle! Ik stel het erg op prijs.

Laatst bewerkt:
Meende dat je voor telemetrie de zender moet voorzien van andere firmware en nog wat moet solderen, was iig wel zo met de 9x.

Firmware updaten doe ik zowat elke dag (ben IT-er), daar ben ik niet zo bang voor. Het solderen zal ik nog moeten leren, maar waar een wil is, is een weg. Mijn schoonvader kan bijvoorbeeld wel solderen en was gewillig om te helpen.

Hey

Lijstje ziet er goed uit, maar toch een paar puntjes van aandacht:
- Je lipo is wat aan de grote kant voor het frame, zelf vlieg ik met deze: Turnigy 2200mAh 3S 30C Lipo Pack
- Props zou ik 8 of 9 inch pakken
- Lader is niet veel, die is meer geschikt voor <1000 mAh accu's, kijk eens naar een Imax B6 of de turnigy accucel 6!
-En de 3.5mm bullits ga je zeker 2 zakjes van nodig hebben!
- En pak dan ook gelijk een metertje rode krimpkous om de kans op kortsluiting te verminderen ;)

Groeten

Hey

Lijstje ziet er goed uit, maar toch een paar puntjes van aandacht:
- Je lipo is wat aan de grote kant voor het frame, zelf vlieg ik met deze: Turnigy 2200mAh 3S 30C Lipo Pack
- Props zou ik 8 of 9 inch pakken
- Lader is niet veel, die is meer geschikt voor <1000 mAh accu's, kijk eens naar een Imax B6 of de turnigy accucel 6!
-En de 3.5mm bullits ga je zeker 2 zakjes van nodig hebben!
- En pak dan ook gelijk een metertje rode krimpkous om de kans op kortsluiting te verminderen ;)

Groeten

Bedankt!

Ik ga het lijstje hierboven meteen aanpassen. Wel nog een vraag over de props. Als ik deze bestel, zijn die dan 2x CW en 2x CCW? Kan die info er niet echt uithalen.

Dat zijn 4 dezelfde props, kan je zien aan de stand van de bladen.

Wat ik vergeten ben erbij te zetten is dat je voor beide laders een 12 volt voeding nodig hebt!
Als IT-er is het misschien een leuk idee om een PC voeding hiervoor om te bouwen ;)

Die power supplies bestellen bij die buitenlandse toko's is een no-go. Door het gewicht is het meteen flink betalen voor de verzendkosten. Ik heb geen PC voeding over, dus zelf bouwen is geen optie helaas.

Kan zoiets niet gewoon?

als props zou ik 2 kleuren nemen bv groen voor en zwart achter ofzo.

dan dus totaal 8 setjes , heb je altijd genoeg:) en zijn niet kosten...het zijn pas kosten als je ze alleen moet laten komen en er op zit te wachten;)

Das wel een hele dure lipo voor 31,69.....moet natuurlijk 13,79 zijn, zoals de link weergeeft...ghehehe :wink:

Als ik jou was zou ik gelijk wat meer lipo's bestellen. Ga maar eens uit van 8 minuten vliegen, als je mazzel hebt iets meer dan 10 minuten.....en dan ben je klaar...:sad:....word je niet blij van volgens mij....toch??

Mijn motto: 4 lipo's minimaal....heb je de eerste leeg? Hang je die meteen weer aan een lader en na weer een rondje of twee is de eerste weer geladen....kijk, daar word ik dan weer wel blij van...

Een lipo is wel heel zielig, hoor......:D

Als dit je eerste quad wordt is het misschien een beter plan om een goedkopere flightcontroller te nemen.
Er zijn fc's met gps voor 1/3 van de prijs van een naza.

Als je als beginner GPS wil moet je de Naza nemen .

Dan vlieg je binnen een paar dagen.

De andere FC,s met GPS hebben nog al wat afstelwerk nodig , wat als beginner heel lastig kan zijn .

Mvg Johan

..of bij dealers welke doen pretenderen dealer te zijn, en bij nazoekene op de officiele website , dat het geen erkende dealer is van dji ;)

Wat niets hoeft te zeggen over de service, das een ander verhaal....
Better safe then sorrow!

Jongens, jullie hoeven niet meer te reageren. Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb een DJI Phantom Naza gekocht. Na alles 3 keer te hebben berekend (flink veel centen aan verzending en douane en importkosten), toch maar een alles-in-1 oplossing aangeschaft. Dit neetm niet weg dat ik op termijn waarschijnlijk wel iets zal bouwen, dus het onderzoekje was niet voor niets geweest.

Laatst bewerkt:
Back