Quadframe.com SIX Heavyweight frame

Discussie in 'Multicopters' gestart door Rogier, 8 nov 2012.

  1. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Het moest er dan toch maar eens van komen; een topic van mijn hexacopter die ik de laatste tijd gestaag aan het opbouwen ben. Door drukte op werk, kleine kinderen en andere bezigheden geen tijd om een uitgebreid verslag te maken met allemaal foto's en uitleg. Maar het is een dusdanig mooi frame dat het zeker 'verdiend' om hier onder de aandacht te komen. Daarnaast is het uitwisselen van informatie en tips nog leuk en leerzaam ook.

    Eerst maar eens een opsomming van de uitrusting die erop zit/die erop komt:

    - Quadframe.com SIX heavyweight frame
    - 6x 40A RCTImer regelaars uitgerust met SimonK software
    - 6x X80 motoren (2814-11 750kv) 2e hands overgenomen van hier op het forum en voorzien van nieuwe lagers
    - DJI Naza met GPS
    - Spektum AR8000 ontvanger met telemetrie (voltage en hoogte)
    - Landingspoten van Quadframe (komen nog)
    - Cinestar 2-assige camera gimbal (komt binnenkort)
    - Canon 550D camera
    - Infrarood shutter bediening
    - ImmersionRC 5.8 video transmitter (moet er nog aan, ligt klaar)
    - 12x3.8 carbon props

    De hexa gaat gevlogen worden met 2x een 4s 5000mah accu.

    [​IMG]

    Alles mooi weggewerkt onder een prachtige doorzichtige dome.


    [​IMG]

    Bescherm 'harnas' voor de electronica.


    [​IMG]

    Motor en montage plek voor GPS (GPS zoek ik nog stokje voor van lengte Wookong. Sandor, heb jij die nog liggen?)


    [​IMG]

    Electronica. Powerboard zit onder naza en draden kunnen dus mooi weggewerkt worden.


    [​IMG]

    Accudraden komen onderuit in afwachting van accuhouder, landingspoten en gimbal.

    Tape met nummers gaat er nog vanaf. Was voor tijdens de bouw.
     
  2. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ziet er leuk uit;) maar waarom heb je de motor draden in zon ruime bocht laten uitsteken? lijkt me een erg onhandig iets waar gauw achter blijft hangen etc en daardoor draden beschadigd...
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Leuk!, Maar jammer dat het niet zo uitgebreid is.. Had graag de details gezien van hoe dit gebouwd is en weggewekt is.. En dat soort dingen.. Maar leuk om even te zien..

    Kon je de regelaars niet plat kwijt zoals ik gedaan heb op mijn jaf hexa ? En idd de motordraden zal ik anders doen, of heb je daar een speciale reden voor (makkelijk voor vervangen of zo ?)

    Heb je niet meer foto's van de bouw en het wegwerken van de regelaar draden en zo ??
    Ben erg nieuwschierig ;) Deze is wat kleiner dan de JAF he ?, was is de span tussen motor en motor.

    Edit, stekkertje van motor 6 zit niet diep genoeg...
     
  4. brandjeee

    brandjeee

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Amsterdam
    filmpje?
     
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Dome ??, crashguard (oid), bedoel je ;)

    Een "echte" dome is wel prettig, zeker als je alles er mooi in krijgt, is hij meteen spatwaterdicht ...
    Ideaal...

    Stokje heb ik mischien nog wel voor je straks met een paar dagen tot een week.. Op de gaui welke ik nu bouw met de naza set, komt deze zonder stokje...
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2012
  6. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    kan je neit gewoon een carbon staafje voor gps gebruiken?
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Tuurlijk wel, desnoods draai je er een, of laat je dat doen, of word je inventief, en bedenk/maak je zelf wat...Maar das toch niet leuk..???? ;) (tip (vliegerwinkel)
     
  8. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Hij is nog in opbouw... Hij is niet vliegklaar.. ;) Ik ga later de krimpkous om de draden bij de motor verwarmen en bijbuigen. Ik wil echter dat er op geen enkele manier kracht komt te staan op de motordraden. Ik heb ze daarom dus ook ruim ingemeten. Straks stop ik ze verder weg in de buis en is er niks aan de hand.
    Overigens zijn de zwarte en rode draden die je ziet voor de leds die er nog opkomen voor en achter.


    Het stekkertje zat in ieder geval ver genoeg om contact te maken. Alles werkt. Maar ik heb hem idd iets verder gedrukt.

    Zoals ik in het begin al schreef; helaas geen tijd om zoveel foto's verslag te maken. Was al blij dat ik tijd heb om hem te bouwen. Daarnaast; een zoveelste Naza inbouw zit niemand op te wachten denk ik.

    Diameter van motoras tot motoras is exact 80cm

    De regelaars wilde ik expres zo hebben. Parallel aan de arm zodat. Indien ik ze dwars zet blokkeer ik luchtstroom voor koeling en vind het persoonlijk minder mooi.

    Ik zal zo even zoeken naar paar foto's. Volgens mij heb ik nog wel 1 of 2 van de kern/powerboard.

    Dat komt tzt als hij vliegt wel.

    Een echte dome zit er wel degelijk op Emil. Je ziet hem alleen slecht omdat hij volledig doorzichtig is. Zie de 1e foto, daar zie je nog wel reflectie van het licht. ;)

    Stokje is inmiddels geregeld. Ik was vanmiddag in de vliegerwinkel.. ;-)
     
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Idd, ik zie het... Mijn excuus. (de dome op foto1)
    Probleem van de stekkertjes is dat dat lipje die er voor moet zorgen dat hij niet terug gaat, nu TUSSEN de stekker en de pen van de naza komt.. Heb er ook veelvuldig "last van" bouw nogal eens een naza.. ;)

    Even omhoog wippen met een mesje, maar niet zover dat hij eruit schiet lost de boel altijd snel en makkelijk op...

    Als je de regelaars plat wegwerkt, zoals ik gedaan heb met de JAF, dus met de platte kant (de heattsink) naar buiten krjgen ze zelfs meer koeling dat dat ze zo zitten als jij ze hebt vermoed ik..

    Echter bij mij worden ze al nauwelijks warmer dan de omgevingstemperatuur. En jij hebt 40ampere. en ik de 30a dus zouden die van jouw al helemaal het makkelijk hebben ;) Zelfs met 2,5 kilo payload word het er niet anders van..

    Ach, en of men zit te wachten op een naza verslag, geen idee, mij ging het meer om alles behalve de naza, dus de complete bouw en het wegwerken van de draden enzo.. ;) Altijd leuk om te zien hoe anderen spullen wegbouwen, ma gik graag naar kijken.. Geeft weer nieuwe invalshoeken...

    Maar ja het kost en hoop tijd een verslag, Dat ben ik 100% met je eens!
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2012
  10. brandjeee

    brandjeee

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Amsterdam
    Ben je tevreden met je setup? Ik heb hetzelfde frame vandaag binnengekregen en wil eigenlijk dezelfde naza, motors en regelaars gaan bestellen tenzij jullie andere tips hebben. Het frame ziet er fantastisch uit!
    Ik twijfel nog tussen de av200 gimbal of de cinestar. Tips zijn welkom!
     
  11. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Tot nu toe tevreden! Hij heeft nog niet gevlogen, maar dat komt wel. Hij gaat eerst getest worden met 12x3.8 carbon props. Ideaal.. mooi grote bladen voor relatief lage kv. Dat wordt liften. Persoonlijk ga ik voor de Cinestar. Ik persoonlijk vind de AV200 niet geweldig. Ik wacht nog even op Jakub zijn adapter voor de Cinestar en vervolgens zet ik er nog brushless servo's op waar ik de potmeters uithaal zodat ze een grote hoek kunnen draaien.

    Motoren zijn inmiddels bij Digitech goed betaalbaar. Als ze eerder die prijs waren geweest ging ik ook voor nieuwe ipv 2e handse.

    Ik ben benieuwd naar je bouwervaringen. Plaats ze gerust hier in het topic. Wordt het mooi een infodraadje over dit mooie frame.

    Nog wel een tipje; boor de gaatjes in de centerplates met schroefdraad uit in M3 maat. Dat maakt het op elkaar plaatsen van de plates eenvoudiger.
     
  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Tegenwoordig heb je de x80 niet meer. Dit zijn nu X85. Worden door rctiger gemaakt. De oude x80 waren gemaakt door een ander. De lagers zijn op verzoek ook veranderd.
     
  13. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Klopt Emil en ze zijn ook iets meer kv's.

    @brandjeee; als je over de grens kopen geen probleem vind kan je ook nog kijken naar de SunnySky 2814-11 750kv. Zijn erg goede motoren die ook nog eens zeer zuinig zijn.
     
  14. brandjeee

    brandjeee

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Amsterdam
    Dank voor jullie tips! De x85 zijn pas 29 nov leverbaar. Ik weet niet of ik zolang kan wachten. Digitech heeft wel de x100 voor bijna dezelfde prijs. Voordeel is dat ik ze in nederland kan bestellen. Zijn deze motors ook goed?
     
  15. brandjeee

    brandjeee

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Amsterdam
    Zoals eerder verteld heb hetzelfde frame besteld en inmiddels in huis. Nu de rest nog!
    Ik heb al wat tips gehad en sta nu op punt onderstaande bestelling te doen.
    Ik wacht nog heel even. Misschien hebben jullie nog aanvullingen of tips.
    Wat de zender betreft denk ik aan de spektrum dx8. Ik had hiervoor de dx7 en die beviel heel goed maar met de nieuwe copter wil in de sony cx 740 onder hangen en ook de zoom functie kunnen gebruiken dus lijkt de dx8 mij beter.

    Dit gaat hem worden:

    Digitech x-100 (tiger Mt2814-11 730kv) 6x 263,88
    5800 25-35c 4s zippy 2x 160,00
    Hobbywing 40 A ESC DJI Ready ECS 6x 225,00
    e-Prop 12x 5 l 3x 21,00
    e-Prop 12x5 r 3x 21,00
    DJI Naza inc GPS 1x 375,00
    Graupner Deans T plugs 3x 4,50

    Totale kosten 1070,38 euro

    Ben ik nog wat vergeten?
    Lipo lader video zender en bril heb ik al
    Gimbal en komt in de volgende fase.

    Ik hoor het graag.
     
  16. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Mooie setup! Ik ga zelf alleen voor andere props (12x3.8). De Naza zou ik bij Vnix.nl bestellen. Scheelt je wat Euro's. Gekke is dat het een officiele dealer is en dat ze onder de prijs van de importeur aanbieden. Voordeel is dat je aftersales door dezelfde importeur in ieder geval ook via Vnix gewoon gedekt is.
    Wellicht zou ik meer accu's bestellen, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik kan niet in je portemonee kijken, maar ik ga ze met 2x 5000 per vlucht vliegen. Geeft je toch meer tijd. Als je dan maar 2 hebt moet je eerst weer laden.. ;)

    Waarom ga je niet voor de RCtimer regelaars? Voldoen prima en scheelt je VEEEEL geld. De F30 blueline van HK is ook optie. Die flash je zelf en voldoen ook erg goed.
    Deze bedoel ik:
    [​IMG]
     
  17. brandjeee

    brandjeee

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Amsterdam
    Dank je Rogier!
    Vandaar mijn post! Ik heb veel aan je tips! Ik zal de 30 a bij hobbyking bestellen en de naza bij v-nix. Scheelt idd weer wat geld.
    Waarom ga jij voor die andere props?
    Ik ga zeker meer lipo's bestellen maar ga eerst maar eens bouwen en het spul werkend krijgen.
     
  18. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Ik heb meer vertrouwen in de zuinigheid met die props. Wellicht zit ik ernaast hoor, maar ik ga er een metertje tussen zetten en dan gewoon met ballast de verschillende props testen. Wellicht dat ik ook wel bij de eprops uitkomen hoor, maar voor mijn gevoel zijn die minder geschikt voor multirotors van deze omvang. Nogmaals; de meter kan best mijn ongelijk gaan bewijzen, maar meten is weten. :)

    Wees maar snel bij Vnix. De importeur is ook actief op dit forum en ik kan me voorstellen dat hij not amused is met die lagere prijs en ze sommeert het snel aan te passen. Dus sla je slag. :) Verdiep je verder nog even in het flashen van de regelaars.

    En als je toch moet wachten op de regelaars uit HK.... ga dan ook voor de x85. Ik heb daar zelf een beter gevoel bij. As is dikker, zuiniger en ze kunnen deze hexa makkelijk tillen....
     
  19. brandjeee

    brandjeee

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Amsterdam
    TOP! Ik dacht x100 klinkt meer dan X85 dus zal ongetwijfeld wel goed zijn. Ik moet maar leren om te wachten.
    De ESC zijn besteld! Thanks voor de tip!

    Het gaat een pracht copter worden. Ik wil me ook eens gaan verdiepen om een manier te vinden om de armen makkelijk te kunnen demonteren.Ik zit geregeld in het buitenland en wil graag de copter meenemen in het vliegtuig.
    Nu kwam ik dit tegen:

    [174015] heavy-lift-oktocopter

    Wat is jou gedachten hierover?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  20. Digitech

    Digitech

    Lid geworden:
    16 mrt 2011
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Heerlen
    vrremd ik zie dat v-nix 1 euro duurder is dan ons , of zie ik het verkeerd?
     

Deel Deze Pagina