Race32 F3 controller. Onvoldoende Uart poorten, wat nu!?

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Apfpv, 9 feb 2018.

  1. Apfpv

    Apfpv

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Weurt
    Beste,

    Ik heb laatst via Hobbyking een Race32 (Holybro rice32) F3 flight controller aangeschaft.
    Vond de PWM pins het formaat en de prijs wel prettig.
    Het boardje heeft 3 UART poorten, een Spektrum seriële poort en een I2c poort. Daarbij ook PPM-in.
    De 3 Uart poorten zijn in gebruik, Uart 1 voor de USB/3Dr radio. Uart2 voor de GPS. Uart 3 voor Sbus.
    Voor zover ik weet zit er geen softserial poort op.

    Verder vlieg ik met een Dji Racing edition goggle samen met een Ocusync air unit. Hier kan ik alleen Sbus en telemtrie op aansluiten.
    Op het boardje staat Inav SpracingF3 firmware.

    Nu wil ik graag de telemtie aansluiten om zo het accu voltage te monitoren alleen kan ik deze dus niet meer aan sluiten.
    Ik zou Uart3 op kunnen geven en met een Sbus naar PPM converter kunnen werken alleen weet ik niet of dat dit werkt en zou het graag nog even willen uit stellen.

    Is er een mogelijkheid dat ik bijvoorbeeld de i2c poort gebruik voor USB en de 3Dr radio?
    Of kan ik iets met de Spektrum/DSM poort doen?

    Ik zou het ontzettend waarderen als jullie een suggestie hebben.
    Ik heb inmiddels met deze setup gevlogen en het werkt super. Het zou erg zonde zijn als ik het boardje moet bannen alleen omdat de telemetrie niet werkt.

    Het gaat om dit boardje:
    https://www.getfpv.com/holybro-rice32-micro-racing-flight-controller-naze32-f3-with-baro.html
    De manual staat daar ook.

    Bedankt!!
     
  2. Apfpv

    Apfpv

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Weurt
    Voordat ik het vergeet. Zoals in de manual te zien is zit er ook nog 1 pin voor een LED strip (die ik toch niet gebruik) Kan deze wellicht gebruikt worden voor telemetrie? Of zeg ik nu iets doms?
     
  3. Apfpv

    Apfpv

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Weurt
    Niemand die dit weet? Ik heb écht alleen nog telemetrie nodig en ik ben dol gelukkig...
     
  4. Apfpv

    Apfpv

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Weurt
  5. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    je kan de led pin omzetten naar softeserial, maar dat kan alleen in betaflight, niet in Inav..

    beter is het om voor 2 tientjes een omnibus F4 te scoren. die heeft max 6 uarts..
     

Deel Deze Pagina