racebaan in tuin maken

hallo allemaal

ik zal mij maar voorstellen want ben nog nieuw hier.
ik ben dus stef ben en ben nog student en volg mechanische technieken. Ben nog maar pas met modelbouw bezig ben eerst begonnen met helikopters maar dat was niet echt iets voor mij.
Dus ben ik maar overgeschakeld naar elektro auto's.
Ik heb nu een traxxas rustler xl-5 en het is de bedoeling dat er nog eentje bijkomt rustler vxl of een traxxas slash vxl.

ik heb achteraan in he tuin een mooi grasveldje liggen waar niets met gedaan word en mag gebruiken van de ouders dus was ik van plan er een race baan van te maken .
Afgelopen 2weken heeft er een paard gestaan dus is he helft van het gras stuk gelopen een combinatie van zand en gras dus de perfecte ondergrond.
hier is al een foto van de ruwe afmetingen.

racebaan.jpg

Zou iemand kunne helpen met het ontwerp van de baan?
Het is dus de bedoeling om de baan een 2m of 2.5m breed te maken
de heuveltjes dacht ik van zand te maken ik heb gele en zwarte zant ter beschikking en deze goed aan te drukken en dan nat te maken zodat een stevige en harde ondergrond hebt maar ben nog wat aan het experimenteren wat het beste te gebruiken zwarte of gele en hoe te maken iemand miss nog tips?
En zoals de hoogte van de heuvels en de afstanden heb ik echt geen flauw idee van hoe ik dat het beste doe.

ik post zo snel mogelijk foto's van het stukje tuin

grtz stef

Zo iets zou ik doen

racebaan.jpg

Dan kan je onderin eventueel nog van L naar R rijden of je gaat het middenveld nog op.
Of enkel op het middenveld rondjes rijden.

Je hebt een erg mooie ruimte tot je beschikking zie ik. Ik zou een ietwat meer professionele baan proberen te maken en als je de beschikking hebt tot hout zelfs een echte rijdersstelling.

Mijn idee om dit stuk grond in te delen ziet er als volgt uit

racebaan.jpg

De rijdersstelling zit links net onder de inham.

Hierin zie je rechtsbovenin een kombocht, vlak voor het lange rechte stuk een klein bultje. In de slalom ervoor ook een klein geniepig bultje zodat het slingertje iets lastiger wordt.
De jump daarvoor is een jump met een dubbele afsprong. Deze heeft dus 1 hoog horizontaal plateau dan een stukje schuin omlaag. Dan een iets lager horizontaal plateau en als laatste nog een stukje schuin naar beneden.
De jump voor de jump met dubbele afsprong is een tafeltop jump. Dus met een lang horizontaal verhoogd middenstuk van een meter of 2,5-3.
Dan als laatste net na de 180 graden bocht linksbovenin een klein bultje.

De rijrichting is hierbij tegen de klok in.

Succes ermee!!

Al bedankt voor Julie tekenkusten ziet er al goed uit!!!
Ben volop aan het nadenken over de ondergrond ik denk dat gras wat zwaar gaat worden en moet ook dan regelmatig afgereden worden ik dacht miss van gwn aangedrukte zant als ondergrond en je jumps ook .
ik was juist aan het proberen jumps te maken door geel zand stevig aan te drukken en dan water over gieten an goed laten drogen dat het hard word.
Maar zou dit stevig genoeg zijn? en wat als er bv. een stevige regenbui komt
En 2.5 of 2 m breed?

1fotou.jpg

jumptest.jpg

Laatst bewerkt:
in de tekening die ik had gemaakt is de baan toch meer richting de 2,5 tot 3 meter breed.
De jumps kun je maken van aangestampte aarde waar je iets overheen legt. (Tapijt o.i.d.)

Hej,

Waar in antwerp woon je ? Ik kan altijd eens afkomen alst in de buurt is:p om wat te helpen eh;)

grtjz

Ja , men grootouders wonen er:p.(langdorp)

Ikzelf woon in lier dat is ff rijde. Dus voor te helpen is het eigenlijk niet zo dicht:( Maar alsk bij mn grootouders ben wil ik gerust eens komen toeren bij u als da mag:p Wa fun make;)

Ik ben er gisteren aan begonnen en het ziet er al redelijk uit.
Er moeten nog wat jumps gemaakt worden en nog een soort doek-tapijt zoeken om over de jumps te doen.

foto's:
p1010745ok.jpg

p1010744ok.jpg

p1010743ok.jpg

p1010738ok.jpg

Ziet er leuk uit. Ik denk dat menig offroad-rc-rijder hier jaloers op zal zijn ;-)

Ik weet alleen niet of dit voor een rustler vxl groot genoeg zal zijn...

Ondertussen is er een slash 4X4 bijgekomen en als het weer morgen een beetje meezit gaan er wat aanpassingen gedaan worden.
Er zullen enkele jumps bijkomen.De baan zal ook een beetje groter worden, het houten platvorm word verplaatst en word omgebouwd als een grote jump.

naamloos1234.jpg

Hey

Ik zie dat je van Herselt bent... Ikzelf ben van Beringen, dus als je ooit hulp nodig hebt, laat het me dan maar weten :) voor een paar toerkes te mogen rijden wil ik gerust wel wat komen zweten haha :D

Ik zal het onthouden als er grote werken gedaan moeten worden :)
Kan het zijn dat ik u enkle weken geleden bij homeflyer is blauwberg gezien heb?

Is het al gelukt of ben je er nog dik mee bezig?
En ziet het er al goed uit?
Ben echt benieuwd naar je project ;)

Back