Racequad besturen op gimball

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door FlyHigh87, 10 jan 2017.

  1. FlyHigh87

    FlyHigh87

    Lid geworden:
    19 jul 2016
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Beverwijk
    Ik vroeg me het volgende af:
    Is het mogelijk om met behulp van de huidige software een camera met gimball te gebruiken als de gyroscope ipv de flightcontroller?

    Ter verduidelijking in het kort wat de bedoeling is. Ik wil, op bvb een racequad een gimbal monteren met daarop een camera. Is het mogelijk, om met je transmitter de camera aan te sturen ipv direkt power op de motoren. Je moet je voorstellen dat de quad zich dus aanpast aan de aansturing van de camera.

    Hierdoor zou je bvb volop de ankers kunnen terwijl je ziet waar je op af vliegt. Ik denk dat racen op deze manier een omkeer voor de sport zal zijn.

    Ben ik een beetje te volgen?
    Bestaat zoiets al?
    Of is het hier nog te vroeg voor?
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Graag wat info in de titel, dat zorgt voor meer relevante lezers/info, minder irrelevante lezers. Win-win :)
    Stel je maar eens een forum voor met titels als "Waarom?", "Hoe?", "kapot", ¨heb probleem", "vliegtuig" in vliegforum, "printer" in 3D forum.

    Titels en berichten kun je gedurende twee dagen wijzigen met Topic Tools boven je openingsbericht
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2017
  3. FlyHigh87

    FlyHigh87

    Lid geworden:
    19 jul 2016
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Beverwijk
    Je hebt gelijk. Bedankt voor je opmerking
     
  4. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Ik denk dat dat wel mogelijk is, mits je bril een tracker-functie heeft natuurlijk.
    De pan-functie op rol- of richting en tilt op elevator.
    De camera dient dan wel een vaste opstelling te hebben, hoewel een beetje mee mixen ook handig kan zijn.\
    Gas/pitch zul je uiteraard zelf moeten doen.

    Lijkt me een leuk experiment.
    Ik zou dit wel onder een trainer-schakelaar zetten. schakelaar loslaten is met de vingers vliegen.
     
  5. Tjitse

    Tjitse

    Lid geworden:
    11 aug 2016
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Nijverdal
    Heel handig. Zelf heb een gelijk idee op mijn multicopter met een servo uitgewerkt. Op de pitch heb ik een mix gemaakt naar een extra kanaal.
    Zo kun je de uitslag en snelheid van de servo afstellen op het gedrag van de pitch.
    Maar met te weinig beschikbare kanalen kun je ook de pitch voorzien van een y-kabel.
     

Deel Deze Pagina