Raco Utrecht(gesprek gehad)

Ik heb het hier ooit al eens aangehaald maar ga er toch weer eens een keertje mee aan de gang.
Hier in Utrecht(voor degene die het niet weet :wink: )hebben we een schitterend circuit waar al jaren bijna niet op wordt gereden.
Wat is nou even makkelijk gezegt het probleem.
Er is geen vergunning om met brandstof te rijden(is een lang verhaal verder dus sla dit gedeeelte even over)
Nu is het wel mogelijk om daar met elektro te rijden(vergunningstechnisch)maar daar wordt verder niets mee gedaan dan voorheen 2 wedstrijden per jaar te rijden.
Dit jaar gebeurt er dus niets naar mijn weten.
Nu rijd ik dagelijks langs het circuit en zie per dag het gras om de baan heen hoger worden(er wordt totaal geen onderhoud gepleegt)
Nu heb ik in het verleden al eens contact gehad met het bestuur van Raco maar daar is verder niets van gekomen.
Afgelopen week er nog eens verder mee gegaan en alle bestuursleden zowel gemailt en Pm gestuurd via dit forum maar totaal niets vernomen.
Als ik op de site kijk van de Sul(gemeente instelling en beheerder van de baan) dan staat er toch echt info over de modelautocircuit.
Nu is mij verteld dat het circuit gewoon af te huren is maar daar ga ik morgen eens naar informeren.
Waar gaat het mij nou om.
Wie heeft er wat meer info voor omtrent Raco(hoe het er nu voor staat)
Mocht ik nou verder geen overleg met de Raco kunnen hebben zouden er dan meer mensen zijn die interesse zouden hebben om te rijden op het circuit(elektro)
Ik heb vroeger zelf elektro gereden en rijd nu brandstof maar wil met alle plezier ook graag elektro rijden op een circuit nog geen 5 minuten van waar ik woon.
Hoop het zo een beetje uitgelegt te hebben wat ik wil.
Wil het liefste iets met de Raco doen maar als dat niet lukt wil ik met de Sul eens kijken of ik afspraken kan maken voor het opzetten van een elektrovereniging in Utrecht.
Gr.Jos

Ik denk dat ik het toch niet helemaal snap, dus vul me even aan als ik het mis.

Je wilt een dag organiseren om het bestuur van Raco er op te wijzen dat een heleboel interesse is voor elektro racen. Kortom een dag waarop veel mensen voor een leuk bedragje mogen rijden. (Super ik ben aanwezig).
Krijg je geen gehoord bij het bestuur van Raco, dan wil je naar de gemeente toe stappen? Right toch?

Ik zou zeggen probeer zo'n dag te organiseren, er zijn denk ik best aardig wat mensen die dan willen komen.

Groet Robert

Oke zal iets duidelijker zijn.
Nee het gaat me niet om een dagje iets te organiseren.
Ik wil graag iets permanents.
Nu weet ik dat het bestuur bij de Raco niet veel met elektro heeft anders zou het toch wel meer gestimuleerd worden lijkt mij.
Dus stel je voor er ligt een schitterend circuit waar niets mee gedaan wordt omdat er niet met brandstof mag worden gereden.
Nu zie ik wel meer elektroclubs in Nederland maar als ik weleens naar afgelaste wedstrijden kijk in Nederland dan heb ik weleens het gevoel dat het slecht gaat met elektro op buiten banen maar dat kan ik mis hebben.
Maar als je nu op het genoemde circuit een alleen elektroclub maakt denk ik dat er vanuit de provincie Utrecht(en omstreken dan)best wel wat te doen is met deze lokatie.
Raco doet al vele jaren veel moeite om er een brandcircuit van te maken maar loopt tegen een vergunningsverhaal aan waardoor ze denk ik de andere mogelijkheden van het circuit uit het oog verliezen.
Ik zal verder eerlijk zijn.
Ik heb veel in mijn hoofd betreffende het circuit maar stop het vaak weg omdat ik eigenlijk bang ben dat er weinig voor mij van rijden meer terecht zal komen betreffende het geregel op de baan.
Maar ik ben er dagelijks wel mee bezig en wil toch de knoop eens doorhakken om iets op te zetten.
Gr.Jos

Mocht je het voor elkaar krijgen dan heb ik zeker interesse! Ik denk trouwens dat er aardig wat mensen op af zullen komen. Utrecht ligt namelijk mooi centraal, maar een beschikbaar circuit is er niet. Succes!

De voorzitter van die club zit hier onder de naam mg.mugen als ook andere mensen van die club hier op het forum zitten.

Stuur hem eens een PM en verwijs hem op dit topic.

Ik weet het Roelof.
Ik had de searchfunctie gebruikt omtrent Raco en kwam hem daar tegen.
Pm gestuurt maar zit nog steeds in mijn outbox.
Men organiseerde volgens mij op dinsdagavond alrtijd een clubavond maar kom er op de site niets over tegen.
Probeerde ook me in te schrijven op hun forum maar dat lukt ook niet(ligt eruit denk ik)Ga vandaag eens met de Sul bellen.
Gr.Jos

Mooi circuit, ik rij er iedere week langs. Jammer dat er niets mee gedaan wordt. Is er geen winkel in de regio die de juiste (electro) mensen kan stimuleren? Bij de meeste clubs zijn toch vaak een of meerdere locale winkels betrokken die voor aanvoer van nieuwe mensen zorgen.

Ik denk zelfs met alleen een oproep hier dat je al een hoop mensen kan krijgen daar zie ik het probleem ook niet.
Het is meer de beschikbaarheid van de lokatie.
Ik heb eens verder lopen uitzoeken hoe het met het volledige lokatie zit.
Lokatie(gebouw en baan)is af te huren voor clubs(inline dance,metaalbewerkingsruimte,kantine voor feestverhuur,slotraceclub zit ook in het gebouw enz.)
De lokatie wordt dus gedeeld met andere clubs en heeft allemaal steun van de gemeente Utrecht.
Juist door die steun denk ik dat de kosten voor het circuit erg zullen meevallen.
Heb net al een keer gebeld naar de beheerder en mijn nummer ingesproken dus ik wacht af(vanmiddag nog eens proberen)
Het gebeuren met winkeliers wil ik laten tot ik wat meer zekerheid heb.
Ik ben zelf ondernemer dus ook daar heb ik wel een idee over.
Gr.Jos

Nou zojuist contact met de beheerder.
Het was een zeer positief gesprek en eigenlijk is men(Raco)op zoek naar iemand die het circuit wil opzetten voor elektrogebruik.
Dan kunnen de brandstofjongens zich volledig op het vergunningverhaal storten.
Het zou zeer positief zijn richting de gemeente als er aktiviteit bij de Raco zou zijn maar er werpt zich niemand op om het te regelen.
Nu wil ik dat wel proberen op te nemen en heb morgenavond een gesprek met de beheerder en de Raco.
Nu heb ik wel een groepje mensen nodig die zeggen dat ze willen rijden op de Raco.
Zal zo nog even een post maken voor eventuele interesse.
Houd jullie op de hoogte.
Gr.Jos

Ik loop stage bij de gemeente maarssen en kan wel wat lucht foto's ervan regelen als je het leuk vindt. het valt namelijk net buiten de gemeentegrens van maarssen maar wel binnen de foto's die we hebben.
ik heb even nagekeken. de baan werd aangelegd in 2002, en tot 2004 was er ook een offroad baan
pm maar je email, dan zal ik ze naar je mailen. heb zelf ook een electro auto, maar ben er maar net mee begonnen.

groeten ernst-jan

zou ik wel graag met me autotje willen komen een keer(alst mag dan :) )
zoek al maanden naar een leuke plek om te rijden en hier in mijn buurt is daar helaas niks van.
vind het niet zo erg om de trein naar utrecht te pakken en misschien neem ik wel een vriend mee.
zeer goed idee!

ja ik zou er ook wel willen komen rijden. ik heb ook al contact gehad met het bestuur van raco. daar kreeg ik het bericht dat ze geen vergunning hadden

niet voor brandstof rijden,
vind ik op zich niet zo heel erg jammer omdat ik er niet mee rijd,maar lijtk me wel een keer leuk om zon ding te zien rijden

@ jos r

Wat ik een tijdje terug van de voorzitter begrepen heb is het volgende.

Men is bezig met de gemeente voor een vergunning om met brandstof te rijden, het enige wat er nog dient te gebeuren is een geluidsmuur te plaatsen van een bepaalde hoogte, ik dacht 4 Meter, dan wordt de vergunning verleend.
Nu, waar moet die geluidsmuur nu uit bestaan?, een dichte wand?, of bijvoorbeeld opgestapelde containers?
Hier is men dus nog over bezig, want een dichte wand is niet te betalen voor de Raco, maar een stapel containers, daar was dan een plan over om deze te laten plaatsen door "sponsoren" die de containers huren voor een bepaalde tijd, met hun reclame er dan op, of iets in die geest.
Als de geluidsmuur dus bestaat uit opgestapelde containers, dient dit alszodanig opgenomen te worden in de vergunning, hier is men nog over bezig, althans toen ik met de voorzitter (Mario) sprak....

Waarom wordt er dan nog niet met electro gereden, ondanks dat dat dus wel kan?...

Nou simpel, de Raco wil voor alle klasses een vergunning, en is bang dat als er met electro gereden gaat worden, de gemeente al snel nog moeilijker gaat doen over brandstof rijden, immers de hobby kan toch worden uitgeoefend?, zei het dan alleen met electro auto's.......

Zo zit het ongeveer in elkaar.....

Ik heb gehoord dat de vergunning voor de geluidswal nu in een wat verder stadium is maar door hoor ik morgen meer over.
Maar met het rijden met elektro is maar net van welke kant je het bekijkt.
Er gebeurt nu op het circuit niets.
De gemeente heeft waarschijnlijk een 2e bestemmingsplan voor het terrein en daar loert naar mijn gevoel nou juist het gevaar.
Ik ken mensen uit de bewonerscommisie uit de buurt(niet de klagers die het de Raco zo moeilijk maken)en die hebben een idee aangedragen om het terrein te ontruimen en er een afslag van te maken voor het industrieterrein wat er aan grenst.Dan hoeft het vrachtverkeer niet meer langs hun woningen.
Een niet gebruikt circuit met weinig leden heeft weinig kracht richting de gemeente.
Mocht je nu een aardig leden bestand kunnen opbouwen met veel activiteiten op het circuit kan je een vuist maken met de rest van de gebruikers van het terrein voor een nieuwe lokatie.
Kijk een ruimte voor een dansgroep of dergelijke is snel gevonden maar een nieuw circuit zal moeilijk worden vooral als je ook nog eens met brandstof wilt rijden.
Ik zelf vind het mooiste voorbeeld hiervan het circuit op Velp.
Men zat hier al jaren en toen men het bedrijventerrein erom heen ging bouwen kreeg de club zijn geluidswal en kon gewoon blijven.
Ik vind dat het elektro rijden totaal niet van invloed hoeft te zijn voor de brandstofvergunning.
Het rijden met elektro past volledig binnen de nu bestaande vergunning en als je nu gewoon wekelijks gaat rijden hier heeft de gemeente er volgens mij totaal geen weet van.
Alleen zal elke keer dat het circuit gebruikt wordt je er voor moeten zorgen dat je dat registreerd met beeld(wat foto´s b.v.) zodat je als het er ooit op aan komt genoeg hebt om de gemeente te overtuigen van de goede dingen die er gebeuren.
Zoals jullie misschien wel merken ben ik er zelf erg enthousiast over maar zou graag nog wat meer reacties horen omtrent of je zou willen rijden zodat ik morgen het bestuur van de Raco beter kan overtuigen.
Gr.Jos

ik vind het een prima initiatief en ben zeker van de partij wanneer er weer rijders ontvangen kunnen worden.
ben het volledig eens met wat jos zegt. als het terrein niet gebruikt wordt, zal men snel het circuit willen vervangen voor iets anders. Dat er nu (in eerste instantie) gebruik van het circuit wordt gemaakt door enkel electro is een goed startpunt. beter dan niets zal ik maar zeggen.

Superinitiatief. Ik had gehoopt dat de Xray-challenge van vorig jaar een nieuwe impuls zou geven aan de RACO, maar daarna is het weer stil geworden. En als ik je ermee kan helpen wil ik best eens komen rijden :wink:

Misschien een grande opening organiseren, met een open uitnodiging en een bbq voor weinig? :mrgreen:

Laten we eerst kijken hoe het gesprek morgen loopt.
Heb je de Xray-challenge gereden vorig jaar?
Iemand ervaring trouwens op deze baan?
Gr.Jos

Nee, ik heb niet gereden. Ik was er wel, maar het was rotweer en ik had mijn auto net droog gemaakt na de vorige regenrace. Tis wel een flinke baan, maar volgens mij is ie hartstikke leuk. En het zou oprecht zonde zijn als er een baan verloren gaat aan een nieuwe afrit :?

als ik vervoer kan regelen ben ik er ook wel voor in om een keer met me electro langs te komen en ik verder geen brandstof wedstrijden heb.

Back