Raco2000 onroad - offroad baan Utrecht

Overgenomen van het Raco2000 forum. Raco2000 - Home

Aan alle geïnteresseerde R.C. liefhebbers in (Midden) Nederland

In diverse forums blijkt er bij tijd en wijlen druk gespeculeerd te worden over het tijdstip dat er in Utrecht bij RACO2000, na 10 jaar door de gemeente stilgelegd te zijn geweest, eindelijk weer gereden kan worden.
Ik zal mij eerst voorstellen. Mijn naam is Rob Bruinsma en ik ben de voorzitter van de stichting S.U.L. (Technisch Activiteiten Centrum) te Utrecht. De stg. S.U.L. is het overkoepelende orgaan waaronder ook de RACO2000 valt. Ik ben verantwoordelijk voor de coördinatie van de nog noodzakelijke werkzaamheden.
Tot nu toe heb ik alle halve en geheel onjuiste berichten en speculaties over allerlei zaken maar zo gelaten omdat ik weet dat een reactie op de op forums geplaatste beweringen de op gang gebrachte discussie niet zal kunnen stoppen. Vaak is het juist de start van een nieuwe en op termijn soms ontsporende discussie.

Waarom reageerde ik niet op eerdere beweringen over hoe het allemaal in het verleden is gegaan en hoe het in Utrecht nu geregeld is. Er zijn vele zaken beweerd door mensen vanuit de RC-wereld die niet helemaal klopten. Maar een goede weerlegging met de volledige uitleg hoe het nu wel precies zit zou een heel lang verhaal worden omdat het een bekend gegeven is dat een sterk ingekort verhaal voor de overige forumlezers nog verwarrender zou werken dan de oorspronkelijk onjuist gedane bewering op het forum waarop gereageerd wordt.
Daar heeft toch (bijna) niemand meer belangstelling voor?
En wie werkelijk ge ïnteresseerd is hoe het allemaal zo is gelopen nodig ik uit om in Utrecht langs te komen en mijn hele verhaal van de laatste decennia aan te horen. Neem brood mee want wat hier gebeurd is, is geen kort verhaal.

Wel belangrijk is de recent terugkerende vraag wanneer de racebanen in Utrecht eindelijk weer open gaan. Dat is voor alle betrokkenen van het grootste belang, geloof mij!
Er wordt door diverse aspirant-leden om een op het internet te plaatsen planning van de nog te verrichten werkzaamheden met een openingsdatum gevraagd.
Dat is niet zo eenvoudig als dat lijkt te zijn. Deze vraag wil ik wel voor iedereen duidelijk maken omdat daarmee een aantal misverstanden uit de wereld geholpen kunnen worden.
Veel mensen hebben op allerlei manieren te kennen gegeven dat zij liefst morgen met het rijden op de twee banen willen beginnen.

Ook de RACO2000 en de stg. S.U.L. willen na 10 jaar opgelegde stagnatie niets liever dan starten. Maar de milieuvergunning legde ons de verplichting op een geluidswerende voorziening te realiseren. Het containerscherm vergde veel voorbereidend werk en aanpassingen ter plekke, maar staat er sinds de zomer.
Er moeten daaraan nog wel tal van zaken afgewerkt worden en het gat in de containerwand moet dicht gemaakt worden. Dat vergt voorbereiding, tijd en mankracht.
Daarnaast moest de offroadbaan op een nieuwe plek aangelegd worden, compleet met alle voorzieningen zoals rijdersstelling, werktafels e.d.. Dat vergt ook veel tijd en mankracht.
De in 2003 volledig gerenoveerde onroadbaan moet op diverse plekken op de nieuwe situatie aangepast en hersteld worden. Dat kost eveneens tijd en mankracht.
En dan is er natuurlijk ook nog het altijd terugkerende onderhoudswerk aan gebouwen en terrein want onkruid groeit bij stilgelegde activiteiten dubbel snel.





Ik heb natuurlijk ook voor de laatste werkzaamheden een planning in de vorm van prioriteit en volgorde van de noodzakelijkerwijs op elkaar af te stemmen werkzaamheden gemaakt. Maar een werkplanning met een daarbij te vermelden begin- en einddatum van elke werkzaamheid is moeilijk te maken. Waarom niet? Heel eenvoudig omdat je dan zekerheid moet hebben hoeveel vrijwilligers er op welk tijdstip telkens beschikbaar zijn. En dat weet ik tot op heden niet.
Dan is het ook lastig om materialen (zoals het kunstgras) aan te laten voeren met de grote kans dat die nog weken in de openlucht blijven liggen.
Er hebben zich inmiddels veel enthousiaste belangstellenden gemeld die hier graag willen komen rijden, maar het inmiddels verrichte werk (en dat is zichtbaar niet gering) is vanaf 2000 met een handje vol (veelal dezelfde) mensen uitgevoerd.
Tijdens de 2 dagen waarop de geprepareerde containers geplaatst werden was er volop belangstelling en hulp. Maar ook dit jaar werken we zaterdag na zaterdag, soms met 6 personen maar heel vaak ook slechts met 2 of 3 man. En iedereen zal begrijpen dat - ondanks hard en lang werken - de openingsdatum dan niet erg veel dichterbij komt.

In het belang van iedereen richt ik mijn verzoek aan iedereen - en speciaal aan de vele personen die hun interesse op diverse forums al getoond hebben – om op zaterdag te komen helpen. We zijn er elke zaterdag vanaf 9.30 en drinken dan eerst koffie en praten dan wat bij.
Geloof mij, er is ongeacht je werkervaring of weersomstandigheden altijd volop werk voor iedereen. Geef je voor een zaterdag op en mail naar: sul.utrecht@versatel.nlDit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken

Als de situatie zou ontstaan dat er elke zaterdag op een groter aantal vrijwilligers gerekend zou kunnen worden, dan publiceer ik direct op het forums een planning met een tijdsschema zodat iedereen kan zien wanneer we in Utrecht weer open kunnen gaan.
Ik hoop in mijn hart stiekem op begin 2009. Dat moet met extra hulp mogelijk zijn.

Dus ….. de zet is aan alle belangstellenden en aspirant-leden om de banen in Utrecht zo snel mogelijk weer open te laten gaan.

Tot ziens op de baan,

Rob Bruinsma
 
Hoi Hedwig

mooi een nieuw topic voor de raco had gisteren al de tekst van Rob Bruinsma geplaats in bestaand topic.

Dit is beter zo een geheel nieuw topic

iedereen weet nu van de hoed en rand

dus laat de hulp maar komen

op naar de opening van de raco2000

laten we wel zijn

Off road
On Road


in alle klasses

7 dagen per week
365 dagen per jaar
tot 22.00 uur


Mzzl Henk
 
Eens kijken of de nitro en bigscale mensen er klaar voor zijn in midden nederland.
Ps alle hulp is welkom.
Wij zijn er zaterdag.
 
hier de klusfoto's van zaterdag 15 november

15112008013.jpg


15112008012.jpg


15112008014.jpg


15112008015.jpg


15112008016.jpg


15112008017.jpg


15112008018.jpg


15112008019.jpg


15112008020.jpg



volgende week weer verder
Mzzl Henk
 
Hoi,

Ik zal me voorstellen:

Mijn naam is Mark. Ik ben rond m'n 16e begonnen met 1/10 off road bij HFCC in Den Haag. Destijds moest deze club verhuizen naar de andere kant van de stad. Helaas voor mij werd dit al vrij snel een on road only club.
Na jaren niets meer te hebben gedaan, ben ik sinds kort weer aan het scheuren op het Malieveld, maar dit keer met GP 1/8 off road.
Ik hoop dat het snel weer gaat lopen in Utrecht. het lijkt me erg leuk om eens een keer te komen kijken op een clubavond, waarbij ik de baan gelijk kan checken.

Groet,
Mark
 
Hoi,

Ik zal me voorstellen:

Mijn naam is Mark. Ik ben rond m'n 16e begonnen met 1/10 off road bij HFCC in Den Haag. Destijds moest deze club verhuizen naar de andere kant van de stad. Helaas voor mij werd dit al vrij snel een on road only club.
Na jaren niets meer te hebben gedaan, ben ik sinds kort weer aan het scheuren op het Malieveld, maar dit keer met GP 1/8 off road.
Ik hoop dat het snel weer gaat lopen in Utrecht. het lijkt me erg leuk om eens een keer te komen kijken op een clubavond, waarbij ik de baan gelijk kan checken.

Groet,
Mark

Een keer langskomen op een zaterdag zou nog mooier zijn alle hulp is welkom


Mzzl Henk
 
Ondanks de kou vandaag zijn we weer flink opgeschoten.

En ja Hoor het gat is dicht en de deur zit er in

John en Rob hadden de deur al op maat gemaakt vrijdag
22112008021.jpg


Ondanks de 2 buien die we hebben gehad hebben we lekker door kunnen werken

22112008022.jpg


22112008023.jpg


En gat rechts in nu dicht
22112008024.jpg


En het frame voor de deur op zijn plek

22112008025.jpg


22112008026.jpg


22112008027.jpg


en Nu alles dicht
22112008028.jpg


22112008029.jpg


22112008030.jpg


22112008031.jpg


22112008032.jpg


De opkomst was ook lekker vandaag en natuurlijk de lunch was perfect

Rob
Oscar
Dave
Mario
Hedwig
Hans
John
Jos
Richard
Henk


Op naar volgende week


Mzzl Henk
 
Hier nog een reportage van Richard

Overzichtje
Afb054.jpg


Oscar zoekt het hogerop

Afb056.jpg

Afb057.jpg

Afb059.jpg


Aardbol-stoffeerder
Afb064.jpg


Hovenieren met Oscar
Afb065.jpg

Afb068.jpg


Bakken en braden met Hedwig
Afb072.jpg

Afb077.jpg


Het eindresultaat
Afb078.jpg


Richard bedankt voor de foto's

Mzzl Henk
 
Hallo alle harde zaterdagwerkers,

Ik ben denkelijk de laatste die reageert, maar die moet er ook zijn.
Maar mijn zondag begon denkelijk ook wat later. Die begon wel met een uiterst tevreden gevoel want de definitieve dichting van het gat is 2 weken eerder klaar dan ik op mijn schema heb staan. Knap werk en doorduwen van alle klussers dus.
Als ik het weer van vandaag zie moet ik wel geloven dat we een beschermengel hebben, want tijdens alle recente zaterdagen was het prima werkweer.

Inderdaad zijn er nog wat afwerkingklusjes aan het gat te doen zoals wat aanslagen e.d. lassen, het ijzerwerk met menie bijwerken, onderzijde met rubberstrook of iets dergelijks dichten en later nog een staalplaat aan de binnenkant schroeven. Maar dat is nu werk voor een paar man geworden als dat zo uitkomt met mankracht en weer.

Nu gaan we de offroadbaan weer aanpakken.
Ik ga mij maandag op het kunstgras richten, wanneer heeft de leverancier een partij voor ons, het transport regelen (moeten wij wel betalen)en de machine inzet zien te regelen.
Ook moet ik rubberverf zien te krijgen om de vloeren van de rijdersstelling te beschermen. Jos kwam zaterdag met de goede boorschroeven langs en hij denkt a.s. zaterdag er weer bij te kunnen zijn. Hij was met de afwerking van het interieur bezig. Maar het is ook belangrijk om de rijderstelling goed waterdicht af te werken. Jos heeft daar denkelijk iets geschikts voor. Dan kan de afwerkvloer veilig gelegd worden. Bureau, stoelen en bergkast zijn voor de wedstrijdleiding en de keuringsruimte reeds aanwezig.
Oscar kan inderdaad met zijn specialisme (ja Hedwig, je leest het goed) en een layout voor de installatie en het installeren van de meterkast beginnen. Oscar, je moet er nu aan geloven.
Langs de offroadbaan gaan we nog plaatselijk een afscherming maken met staalplaat om de geluidsproductie verder af te schermen. dat zal denkelijk gelijk met de aanleg van de aarden kombochten moeten gebeuren. We moeten dus een werkschema voor de offroad gaan maken.

Er zijn ook tal van andere klussen die wij afhankelijk van de opkomst kunnen uitvoeren. Ik zal een lijstje hier noemen zodat ook nieuwe vrijwilligers wellicht hun specialisme of voorkeur hier terug kunnen vinden.
We kunnen zaterdag ook 8 staalplaten voor de binnenkant van het gat naar achteren brengen en alvast op lengte afkorten.
Dat geldt ook voor de 12-13 dakplaten voor de werktafels op het driehoekplein. Dat plein moet ook van de begroeiing ontdaan worden om de tafels goed te kunnen stellen.
Een andere op zich staande klus is het doortrekken van de regenwaterriool en het plaatsen van een of 2 putten om het straatwerk achter de rijderstelling droog te kunnen leggen.
Het materiaal daarvoor ga ik deze week inmeten en zien te regelen.
Daarnaast zal ik van de schetsen van de werktafels een werktekening zien te maken. De materialen zijn er op de werkbladen na. Normaal zou ik betonplex met coating nemen maar ik ben een alternatief aan nog het uitzoeken.
Verder is er nog een hoeveelheid bestratingswerk te herstellen als gevolg van het bouwen van het containerscherm en daarmee samenhangende werkzaamheden.
We zijn met de curvestones bezig en die klus moet ook afgemaakt worden, inclusief het zagen van het asfalt. Eerder hebben we het over de flex met diamantschijf gehad die met een waterstraal gekoeld zal worden. Dat zou kunnen lukken. Inplannen dus.
Daarnaast is er straks ook nog een loodgietersachtige klus voor een handige liefhebber omdat we de cv ketel uit 1980 moeten vernieuwen en naast de aanpassing op het bestaande leidingnet ook een stukje moeten uitbreiden.
Als het weer geschikt is moeten we natuurlijk ook gaan schilderen en van dat werk is er straks genoeg, nieuw en bestaand werk.
Als iemand wat weet, kan regelen of iets dergelijks, neem dan even contact met mij op want alle inbreng is meer dan welkom.

Als je dit leest zou je bijna niet meer komen, maar het is goed om eens een overzicht te geven want dat kan voor inloggende doeners die betrokken willen zijn, ook inspirerend werken.

Tot dinsdagavond of zaterdag,
Groet, rob bruinsma 06 53 45 77 13

bron Raco2000 - Home
 
jongens superrrrrrrrrrrrrrrrrr deze inzet om de baan zo snel mogelijk weer op de baan te krijgen wat moet je zonder vrijwillegers een grote pluim toppie jongens volgend jaar komen we zeker eens langs als gast rijder zet de koffie alvast klaar
 
Hallo iedereen,

Het kunstgras is nu bij diverse aannemers op de lijst gezet alleen het probleem is dat zij nog geen opdracht hebben om een baan te vernieuwen. Zij hopen dat zij dit jaar nog kunnen leveren.
Onze planning is om tussen kerst en 2 januari het kunstgras te leggen en de baan gelijk te profileren. Een aantal mensen hebben die week namelijk vrij.

Voor a.s. zaterdag 13 dec wordt het volgende werk aangepakt.
We gaan het ijzer voor het aangepaste ontwerp zagen om zo de eerste 2 rijen van 4 tafels te kunnen zagen, boren, lassen e.d. zodat we die buiten snel kunnen monteren en aflassen.
We hebben ook een paar man nodig die zaterdag de al gelaste tafelbladen en alle gezaagde poten in de menie kunnen zetten. Dat gaat binnen gebeuren i.v.m. de temperatuur.

Verder wordt het al gestarte werk aan de onnroadbaan (curbstones herleggen, asfalt zagen e.d.) voortgezet.

Er is werk voor iedereen die langskomt.
 
Hier de klusfoto's

bedankt Richard


En de klusfoto's van vandaag!

Bikken op het zand
Afb095.jpg



Dave trilt de boel los / vast
Afb096.jpg


Daar werd hard gewerkt!
Afb099.jpg


En jawel....... de grote verrasing voor vandaag.... Oscar is aan de groepenkast begonnen! Hulde!
Afb102.jpg


Henk en Hedwig aan het bakken en braden.
Afb106.jpg


Oscar smeert onderwijl vrolijk door
Afb107.jpg


Op de onroad baan werd lekker doorgewerkt
Afb112.jpg


Mario heeft er zin in in het zonnetje
Afb115.jpg


Nog wat egaliseren
Afb123.jpg


Netjes gedaan zo de curbstones!
Afb125.jpg


Nagenieten van de gedane arbeid.......
Afb126.jpg


Dank aan allen en speciaal aan Rob voor de lunch!

Met dank aan Richard voor de foto's
helaas zelf geen foto's gemaakt vandaag


Mzzl Henk
 
Was weer lekker koud vandaag, maar vandaag begonnen met het plaatsen van de sleuteltafels off road gedeelte.


02012009043.jpg


02012009044.jpg


02012009045.jpg


02012009046.jpg


02012009047.jpg


02012009048.jpg



Weet niet of Oscar nog foto's heeft gemaakt van het dicht maken van de binnenkant van de deur.

Morgen gaan we weer verder.

Mzzl Henk
 
Zo vandaag weer lekker opgeschoten met off road sleuteltafels

Hedwig [hedibi]
John [Plek]
Henk [heji]

03012009049.jpg


03012009050.jpg


03012009051.jpg


03012009052.jpg


03012009053.jpg


03012009054.jpg


Wederom waar zou de raco zijn zonder de vaste ploeg off road 1:6 rijders

volgende week weer verder met afstellen van tafels


Mzzl Henk
 
Hallo iedereen,

Ik heb deze week een reeks berichten gelezen waarin gespeculeerd werd over het al dan niet profileren van de offroadbaan. Natuurlijk doen alle vragen mee maar ik moet wel iets zeker weten voordat ik het als bericht op de site plaats.
Vorige week had ik al gezegd dat we de baan noodgedwongen zonder kunstgras wilden profileren maar de vorst maakt het niet eenvoudig.
Die klus gaat natuurlijk het best bij een hogere temperatuur zonder vorst in de grond, dat zal iedereen duidelijk zijn.
Maar de vorst ziet niet al te diep in de grond zodat we een minuut geleden besloten hebben om de kraan toch kommende zaterdag met een dieplader aan te voeren. We gaan dus zaterdag proberen de baan aan te leggen. Desnoods rijden we de bevroren grond met de rupsen fijn.

De andere al bekende klus is het verder werken aan de werktafels van de offroadbaan. De tafels moeten aan de grond vastgemaakt worden, gesteld worden, dakbalken er overheen en de dakplaten kunnen aangevoerd en bevestigd worden.

Dus .... , ALLE HULP IS WEER WELKOM !


bron : Raco2000 - Home
 
Paar foto's van vandaag.............

Een deel van de klussers
Afb132.jpg


Lekker werken aan de sleuteltafels
Afb135.jpg


Arie had het prima naar het zin in zijn verwarmde cabine
Afb143.jpg


Helaas konden Arie en zijn machine dit zware stuk grond niet aan maar gelukkig was de reisleider van Raco-tours bereid om te helpen.
Afb137.jpg


Rechte stuk richting de "kombocht"
Afb144.jpg


De kombocht vanaf de andere kant gezien
Afb145.jpg


Ging Allemaal weer lekker vandaag

Henk
Hans
Hedwig
Hilko
Arie
Oscar
Mario
Rob
Richard


Mzzl Henk
 
Back
Top