Overgenomen van het Raco2000 forum. Raco2000 - Home
Aan alle geïnteresseerde R.C. liefhebbers in (Midden) Nederland
In diverse forums blijkt er bij tijd en wijlen druk gespeculeerd te worden over het tijdstip dat er in Utrecht bij RACO2000, na 10 jaar door de gemeente stilgelegd te zijn geweest, eindelijk weer gereden kan worden.
Ik zal mij eerst voorstellen. Mijn naam is Rob Bruinsma en ik ben de voorzitter van de stichting S.U.L. (Technisch Activiteiten Centrum) te Utrecht. De stg. S.U.L. is het overkoepelende orgaan waaronder ook de RACO2000 valt. Ik ben verantwoordelijk voor de coördinatie van de nog noodzakelijke werkzaamheden.
Tot nu toe heb ik alle halve en geheel onjuiste berichten en speculaties over allerlei zaken maar zo gelaten omdat ik weet dat een reactie op de op forums geplaatste beweringen de op gang gebrachte discussie niet zal kunnen stoppen. Vaak is het juist de start van een nieuwe en op termijn soms ontsporende discussie.
Waarom reageerde ik niet op eerdere beweringen over hoe het allemaal in het verleden is gegaan en hoe het in Utrecht nu geregeld is. Er zijn vele zaken beweerd door mensen vanuit de RC-wereld die niet helemaal klopten. Maar een goede weerlegging met de volledige uitleg hoe het nu wel precies zit zou een heel lang verhaal worden omdat het een bekend gegeven is dat een sterk ingekort verhaal voor de overige forumlezers nog verwarrender zou werken dan de oorspronkelijk onjuist gedane bewering op het forum waarop gereageerd wordt.
Daar heeft toch (bijna) niemand meer belangstelling voor?
En wie werkelijk ge ïnteresseerd is hoe het allemaal zo is gelopen nodig ik uit om in Utrecht langs te komen en mijn hele verhaal van de laatste decennia aan te horen. Neem brood mee want wat hier gebeurd is, is geen kort verhaal.
Wel belangrijk is de recent terugkerende vraag wanneer de racebanen in Utrecht eindelijk weer open gaan. Dat is voor alle betrokkenen van het grootste belang, geloof mij!
Er wordt door diverse aspirant-leden om een op het internet te plaatsen planning van de nog te verrichten werkzaamheden met een openingsdatum gevraagd.
Dat is niet zo eenvoudig als dat lijkt te zijn. Deze vraag wil ik wel voor iedereen duidelijk maken omdat daarmee een aantal misverstanden uit de wereld geholpen kunnen worden.
Veel mensen hebben op allerlei manieren te kennen gegeven dat zij liefst morgen met het rijden op de twee banen willen beginnen.
Ook de RACO2000 en de stg. S.U.L. willen na 10 jaar opgelegde stagnatie niets liever dan starten. Maar de milieuvergunning legde ons de verplichting op een geluidswerende voorziening te realiseren. Het containerscherm vergde veel voorbereidend werk en aanpassingen ter plekke, maar staat er sinds de zomer.
Er moeten daaraan nog wel tal van zaken afgewerkt worden en het gat in de containerwand moet dicht gemaakt worden. Dat vergt voorbereiding, tijd en mankracht.
Daarnaast moest de offroadbaan op een nieuwe plek aangelegd worden, compleet met alle voorzieningen zoals rijdersstelling, werktafels e.d.. Dat vergt ook veel tijd en mankracht.
De in 2003 volledig gerenoveerde onroadbaan moet op diverse plekken op de nieuwe situatie aangepast en hersteld worden. Dat kost eveneens tijd en mankracht.
En dan is er natuurlijk ook nog het altijd terugkerende onderhoudswerk aan gebouwen en terrein want onkruid groeit bij stilgelegde activiteiten dubbel snel.
Ik heb natuurlijk ook voor de laatste werkzaamheden een planning in de vorm van prioriteit en volgorde van de noodzakelijkerwijs op elkaar af te stemmen werkzaamheden gemaakt. Maar een werkplanning met een daarbij te vermelden begin- en einddatum van elke werkzaamheid is moeilijk te maken. Waarom niet? Heel eenvoudig omdat je dan zekerheid moet hebben hoeveel vrijwilligers er op welk tijdstip telkens beschikbaar zijn. En dat weet ik tot op heden niet.
Dan is het ook lastig om materialen (zoals het kunstgras) aan te laten voeren met de grote kans dat die nog weken in de openlucht blijven liggen.
Er hebben zich inmiddels veel enthousiaste belangstellenden gemeld die hier graag willen komen rijden, maar het inmiddels verrichte werk (en dat is zichtbaar niet gering) is vanaf 2000 met een handje vol (veelal dezelfde) mensen uitgevoerd.
Tijdens de 2 dagen waarop de geprepareerde containers geplaatst werden was er volop belangstelling en hulp. Maar ook dit jaar werken we zaterdag na zaterdag, soms met 6 personen maar heel vaak ook slechts met 2 of 3 man. En iedereen zal begrijpen dat - ondanks hard en lang werken - de openingsdatum dan niet erg veel dichterbij komt.
In het belang van iedereen richt ik mijn verzoek aan iedereen - en speciaal aan de vele personen die hun interesse op diverse forums al getoond hebben – om op zaterdag te komen helpen. We zijn er elke zaterdag vanaf 9.30 en drinken dan eerst koffie en praten dan wat bij.
Geloof mij, er is ongeacht je werkervaring of weersomstandigheden altijd volop werk voor iedereen. Geef je voor een zaterdag op en mail naar: sul.utrecht@versatel.nlDit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken
Als de situatie zou ontstaan dat er elke zaterdag op een groter aantal vrijwilligers gerekend zou kunnen worden, dan publiceer ik direct op het forums een planning met een tijdsschema zodat iedereen kan zien wanneer we in Utrecht weer open kunnen gaan.
Ik hoop in mijn hart stiekem op begin 2009. Dat moet met extra hulp mogelijk zijn.
Dus ….. de zet is aan alle belangstellenden en aspirant-leden om de banen in Utrecht zo snel mogelijk weer open te laten gaan.
Tot ziens op de baan,
Rob Bruinsma
Aan alle geïnteresseerde R.C. liefhebbers in (Midden) Nederland
In diverse forums blijkt er bij tijd en wijlen druk gespeculeerd te worden over het tijdstip dat er in Utrecht bij RACO2000, na 10 jaar door de gemeente stilgelegd te zijn geweest, eindelijk weer gereden kan worden.
Ik zal mij eerst voorstellen. Mijn naam is Rob Bruinsma en ik ben de voorzitter van de stichting S.U.L. (Technisch Activiteiten Centrum) te Utrecht. De stg. S.U.L. is het overkoepelende orgaan waaronder ook de RACO2000 valt. Ik ben verantwoordelijk voor de coördinatie van de nog noodzakelijke werkzaamheden.
Tot nu toe heb ik alle halve en geheel onjuiste berichten en speculaties over allerlei zaken maar zo gelaten omdat ik weet dat een reactie op de op forums geplaatste beweringen de op gang gebrachte discussie niet zal kunnen stoppen. Vaak is het juist de start van een nieuwe en op termijn soms ontsporende discussie.
Waarom reageerde ik niet op eerdere beweringen over hoe het allemaal in het verleden is gegaan en hoe het in Utrecht nu geregeld is. Er zijn vele zaken beweerd door mensen vanuit de RC-wereld die niet helemaal klopten. Maar een goede weerlegging met de volledige uitleg hoe het nu wel precies zit zou een heel lang verhaal worden omdat het een bekend gegeven is dat een sterk ingekort verhaal voor de overige forumlezers nog verwarrender zou werken dan de oorspronkelijk onjuist gedane bewering op het forum waarop gereageerd wordt.
Daar heeft toch (bijna) niemand meer belangstelling voor?
En wie werkelijk ge ïnteresseerd is hoe het allemaal zo is gelopen nodig ik uit om in Utrecht langs te komen en mijn hele verhaal van de laatste decennia aan te horen. Neem brood mee want wat hier gebeurd is, is geen kort verhaal.
Wel belangrijk is de recent terugkerende vraag wanneer de racebanen in Utrecht eindelijk weer open gaan. Dat is voor alle betrokkenen van het grootste belang, geloof mij!
Er wordt door diverse aspirant-leden om een op het internet te plaatsen planning van de nog te verrichten werkzaamheden met een openingsdatum gevraagd.
Dat is niet zo eenvoudig als dat lijkt te zijn. Deze vraag wil ik wel voor iedereen duidelijk maken omdat daarmee een aantal misverstanden uit de wereld geholpen kunnen worden.
Veel mensen hebben op allerlei manieren te kennen gegeven dat zij liefst morgen met het rijden op de twee banen willen beginnen.
Ook de RACO2000 en de stg. S.U.L. willen na 10 jaar opgelegde stagnatie niets liever dan starten. Maar de milieuvergunning legde ons de verplichting op een geluidswerende voorziening te realiseren. Het containerscherm vergde veel voorbereidend werk en aanpassingen ter plekke, maar staat er sinds de zomer.
Er moeten daaraan nog wel tal van zaken afgewerkt worden en het gat in de containerwand moet dicht gemaakt worden. Dat vergt voorbereiding, tijd en mankracht.
Daarnaast moest de offroadbaan op een nieuwe plek aangelegd worden, compleet met alle voorzieningen zoals rijdersstelling, werktafels e.d.. Dat vergt ook veel tijd en mankracht.
De in 2003 volledig gerenoveerde onroadbaan moet op diverse plekken op de nieuwe situatie aangepast en hersteld worden. Dat kost eveneens tijd en mankracht.
En dan is er natuurlijk ook nog het altijd terugkerende onderhoudswerk aan gebouwen en terrein want onkruid groeit bij stilgelegde activiteiten dubbel snel.
Ik heb natuurlijk ook voor de laatste werkzaamheden een planning in de vorm van prioriteit en volgorde van de noodzakelijkerwijs op elkaar af te stemmen werkzaamheden gemaakt. Maar een werkplanning met een daarbij te vermelden begin- en einddatum van elke werkzaamheid is moeilijk te maken. Waarom niet? Heel eenvoudig omdat je dan zekerheid moet hebben hoeveel vrijwilligers er op welk tijdstip telkens beschikbaar zijn. En dat weet ik tot op heden niet.
Dan is het ook lastig om materialen (zoals het kunstgras) aan te laten voeren met de grote kans dat die nog weken in de openlucht blijven liggen.
Er hebben zich inmiddels veel enthousiaste belangstellenden gemeld die hier graag willen komen rijden, maar het inmiddels verrichte werk (en dat is zichtbaar niet gering) is vanaf 2000 met een handje vol (veelal dezelfde) mensen uitgevoerd.
Tijdens de 2 dagen waarop de geprepareerde containers geplaatst werden was er volop belangstelling en hulp. Maar ook dit jaar werken we zaterdag na zaterdag, soms met 6 personen maar heel vaak ook slechts met 2 of 3 man. En iedereen zal begrijpen dat - ondanks hard en lang werken - de openingsdatum dan niet erg veel dichterbij komt.
In het belang van iedereen richt ik mijn verzoek aan iedereen - en speciaal aan de vele personen die hun interesse op diverse forums al getoond hebben – om op zaterdag te komen helpen. We zijn er elke zaterdag vanaf 9.30 en drinken dan eerst koffie en praten dan wat bij.
Geloof mij, er is ongeacht je werkervaring of weersomstandigheden altijd volop werk voor iedereen. Geef je voor een zaterdag op en mail naar: sul.utrecht@versatel.nlDit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken
Als de situatie zou ontstaan dat er elke zaterdag op een groter aantal vrijwilligers gerekend zou kunnen worden, dan publiceer ik direct op het forums een planning met een tijdsschema zodat iedereen kan zien wanneer we in Utrecht weer open kunnen gaan.
Ik hoop in mijn hart stiekem op begin 2009. Dat moet met extra hulp mogelijk zijn.
Dus ….. de zet is aan alle belangstellenden en aspirant-leden om de banen in Utrecht zo snel mogelijk weer open te laten gaan.
Tot ziens op de baan,
Rob Bruinsma