Radigrafisch model VW kever

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Gele Pino, 22 mei 2017.

  1. Gele Pino

    Gele Pino

    Lid geworden:
    22 mei 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Barendrecht
    Beste allemaal,

    Mijn vrouw is helemaal gek op de VW kever. In augustus is ze jarig en ik wil haar graag een mooi schaalmodel van de VW kever cadeau doen. Liefst eentje die ook radiografisch bestuurd kan worden.
    Enig zoeken op internet deed me uitkomen bij de Tamiya kever op een M-06 chassis.
    Nou heb ik nul komma nul ervaring met modelbouw (ik ben wel handig met elektronica en bouw synthesizers, maar dat is denk ik niet te vergelijken).
    Tijdens het bekijken van de Tamiya zijn me een aantal dingen niet duidelijk geworden. Ik hoop dat iemand hier me wat wijzer kan maken.

    1) Als ik de Tamiya VW kit met M-06 chassis koop, wat heb ik dan verder nog nodig? Niet alles zit er standaard bij geloof ik, maar wat ik verder nodig heb is wat onduidelijk. Zoals gezegd heb ik nog helemaal niks.

    2) Op veel modellen zie ik 4 zwarte staafjes uitsteken. Die staafjes zitten op het Chassis en de kever body gaat daar overheen. Ik vind die uitstekende staafjes echter best lelijk. Zijn die nodig? (ik vermoed dat het antennes zijn of iets dergelijks). Is er een manier om het wat beter weg te werken?

    3) Is het voor een beginner een beetje goed te doen?

    4) Ik maak me vooral zorgen over het spuiten. Als ik het goed begrepen heb wordt hij transparant geleverd en moet ik hem dus nog verven/spuiten. Zijn daar tips voor?

    5) Hier en daar zie ik kevers met rekjes, koffers etc. op het chassis gemonteerd. Zijn dat accessoires die je ergens kunt kopen, of moet je dat helemaal zelf doen? Natuurlijk erg leuk, maar voor een beginner misschien wat lastig. Ik wil simpelweg mijn vrouw verrassen met een mooie kever, maar misschien overschat ik mezelf.

    Alle tips zijn welkom. Ik denk dat ik in eerste instantie vooral geholpen ben met het juiste "boodschappenlijkstje". Wat moet ik nu precies allemaal kopen.

    Met vriendelijke groet,

    Patrick
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    1) besturing in de vorm van een servo, ontvanger en zender. Afhankelijk of er wel of geen regelaar (esc) meegeleverd is een ESC en heel misschien een motor. En dan natuurlijk een rij-accu met een lader.
    Als je de manual opzoekt staat het meestal in de eerste pagina's wat erin zit en wat er nodig is.

    2) De 4 paaltjes zijn de bodyposts, ddie vallen door 4 gaten in de body en leunt dan op een splitpen op de juiste hoogte. Aan de bovenkant komt ook een splitpen om de body op te sluiten. Veel laten de paaltjes ongemoeid en steken daarom hoog uit maar je kunt ze ook op maat afknippen.
    Er zijn bestaande magneet en klitteband oplossingen voor een onzichtbare montage.

    3) Prima, als je netjes de tekeningen volgt bouwt de auto heel makkelijk.

    4) Aan de binnenkant afplakken en dan aan de binnenkant in dunne laagjes spuiten met speciale polycarbonaat verf (Tamiya spuitbussen) en daarna afdekken met een laagje wit.

    5) in de wereld van de crawlers/scalers wordt veel aan uiterlijk gewerkt, daar kan je dit soort dingen terug vinden.
     
  3. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    1. Bij de nieuwere Tamiya Beetle kit wordt al een motor plus snelheidsregelaar bijgeleverd. Je hebt dus nog nodig een zender, ontvanger, stuurservo, batterij/accu plus lader.

    2. Ik meen dat de kever body in de Tamiya kits al voorzien is van gaten voor de bodyposts. Dat is jammer want bij sommige andere Tamiya kits is de body nog niet voorgeboord en dan heb je dus de optie van wel of geen gaten. Je kunt wel een aparte body van Kamtec bestellen waar nog geen gaten in zitten.

    3.Er zijn enorm veel bouwverslagen van deze kit op internet te vinden, ook instructie filmpjes.

    Groet,

    Arjan
     
  4. Gele Pino

    Gele Pino

    Lid geworden:
    22 mei 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Barendrecht
    Bedankt allemaal zover. Nu nog even kijken waar ik het allemaal in 1 keer kan kopen en dan kan ik aan de slag.
     

Deel Deze Pagina