Radiolink AT10 II/Wizard x220s

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Crunch81, 31 okt 2018.

  1. Crunch81

    Crunch81

    Lid geworden:
    31 okt 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Deventer
    Beste Mensen,

    Ben nieuw hier op het forum.
    Heb twee jaar geleden voor het laatst met een drone gevlogen (heb een DJI Phantom 3 advanced gehad en een DJI Phantom 4)

    Ik wil nu de overstap gaan maken naar een race drone.

    Ik ben aan het uitzoeken wat voor mij het beste past qua zender en quad.

    Mijn eerste vraag is of de radiolink AT10 met micro ontvanger R6DSM i.c.m. de wizard x220s een goede keuze is en of dit uberhaupt conpatible is? Wat moet ik aanpassen om dit werkend te krijgen?

    Alvast veel dank om de tijd te nemen mij te antwoorden!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    ik zou voor een FrSky zender gaan. een taranis zoals de qx7, de x9 of de X-lite.
    frsky heeft een betrouwbare radio link, telemetry en de optie om via lua scripts van alles nog wat op je quad met de zender in te stellen.
    plus meer dan de helft van alle kant en klare quads hebben frsky receivers.
    ook zijn nieuwe ontvangers relatief goedkoop.
    de QX7 en X-lite zijn goedkoper dan de radiolink die je aangeeft als je ze uit china haalt.

    de wizzard is de quad waar hele volksstammen mee hebben leren vliegen, en veel nog steeds mee vliegen.
    het is een redelijk betrouwbare quad, die ook behoorlijk crash proof is.
    houd er wel rekening mee dat hij niet meteen uit de doos vliegt, je moet hem nog binden met je zender en de aux kanalen instellen voor arm/disarm, flight modes en wat je nog meer wilt.
    de wizzard vliegt zoals de meeste quads met betaflight firmware, ontwikkeling gaat snel, en de versie die op de wizzard komt is al relatief oud, dus opnieuw flashen is zeer raadzaam. je quad vliegt meteen een stuk lekkerder.

    de wizzard komt standaard met 5050 props, deze zijn eigenlijk te veel van het goede, helemaal als je net begint. haal een berg 5040, 5043 of 5045 props om meteen goed beslage de lucht in gaan.

    quads zijn ampere vreters! dus investeer meteen in goede lipo's voor de quad (GEEN ZOP POWER lipo's, deze zijn simpeweg ruk en zonde van je geld.) neem cnhl, tattu of turnigy bolt hv lipo's om er een paar te noemen.
     
    Crunch81 vindt dit leuk.
  3. Crunch81

    Crunch81

    Lid geworden:
    31 okt 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Deventer
    Bedankt voor deze uitleg, hier heb ik wat aan.

    Wat betreft de props, hebben de standaard props teveel kracht? Of bedoel je dat niet?

    Ik ga kijken welke Frsky mij het beste past.
     
  4. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    ze hebben alleen snelheid als je snel vliegt.. als je begrijpt wat ik bedoel..
    als je wat langzamer vliegt werken deze props niet zo soepel.. en reageerd de quad sloom
     
    Crunch81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina