Idd, gewoon uitmelken een meter boven de grond. Met een Funjet leg ik de gas al volledig af nog voor ik aan m'n final begin. Zweeft toch uit.... De meeste radjets hebben idd een geplakte neus ;-)
Hij is binnen . De neus was al direct wat krom uit de doos LOL . De truk met heet water en hij was weer wat recht . Voorlopig alleen nog maar roertjes aan servo en ailerons gedaan . Servo's al eens getest en ze werken , hoera . Nog eens bekijken hoe vleugels stevig in romp te krijgen ,al veel gezien op youtube . Vrouwtje niet content ( wa brol heb je nu weer gekocht ! ) Haha , laatst lacht best lacht . hoop ik toch ....
Ha ha ha ha...denk dat vrouwtje uiteindelijk toch gelijk krijgt hoor. Ze (vrouwen in het algemeen) hebben het namelijk vaak bij het rechte end. Dus op de lange rit vlieg je net als ik toch weer met een heuse Funjet. Radjet is leuk, maar als een toetje zonder slagroom. De Funjet is het hele pakket. All the way FUN....jet Vr Gr E
Super. Alhoewel ik een 3S 1300Msh of een 4S 1300Mah nog beter adviseer. Sukses met de Maiden. Niet al teveel uitslag op de Ailevons en genoeg Expo erop. Vr Gr E
3s 1300 mah heb ik ook liggen , maar die moet helemaal naar achter voor zwaartepunt . Wat is het juiste zwaartepunt eigenlijk ? En hoeveel expo zou je aanraden Dylan ?
Kiek, als jij die 3S 1300Mah erin krijgt en daarmee ook het CG goed dan heb je iets meer vliegtijd dan met die 3S 1000Mah. Met een 4S 1300Mah gaat ie nog vlotter en zal jou vast nog meer bevallen. Waar exact het CG ligt durf ik jou niet te vertellen, want ik vlieg al een tijd niet meer met de Radjet maar met een Funjet. Wellicht zijn er hier andere piloten die jou wel exact kunnen vertellen waar zij het CG van hun Radjet hebben zitten. Wat Expo betreft is dat ook persoonlijk maar zelf had ik vaak rond de 25% Expo op mijn DX7s zitten. Hoe dat bij jouw zender is ( welke dat ook moge zijn ) weet ik niet, maar is een kwestie van uitproberen wat jij het fijnst vind. Er zijn vaak geen vaste waardes voor. De ene vind het zo prettig en de andere weer net effe anders. Vr Gr E
Bedankt voor het filmpje , deze had ik nog niet gezien of over gezien LOL . @ Dylan ik vlieg met DX 18 en idd dual rates en expo kan nogal persoonlijk zijn . Ik zie wel . Als de weergoden wat meedoen maiden dit weekend .
Akkoord en helemaal helder. Dan wens ik jou sukses met de Maiden vlucht straks. Mijn advies: laat de Radjet tijdens de Maiden vlucht door iemand anders opgooien. Dan heb jij op dat moment beide handen aan de sticks op het moment dat de Radjet airborn gaat. Wel zo prettig lijkt me. Eenmaal suksesvol gemaidened kan je het toestel na uittrimmen en aanvoelen van roeruitslagen daarna zelf handstarten. Vr Gr E
Vandaag de radjet ingevlogen en met succes . Ik was als eerste op ons vliegplein en kon de verleiding niet weerstaan dus zelf geworpen . Zwaartepunt moet blijkbaar goed gelegen hebben want hij was vlot weg . Wel gestart met denk ongeveer 80% throttle , euh gas . Dual rates en expo op ail : 70- 40 en elev :100-20 . Na eerste vlucht ail op 70-20 en elev zelfde gelaten . Man wat is dit een leuk machientje voor zijn geld . Vliegt strak , kan wat wind aan . Top . Rollen , loopings alles doet hij goed . Nog geen death spiral tegen gekomen maar ik hou hem goed bezig LOL . Landing ook prima , zweeft mooi uit . Met de 3s 1000 mah ongeveer 5 minuutjes vliegen en ik vindt dat genoeg . Ik had wel maar 2 lipootjes dus kon niet tijdig opladen . daar komen er dus bij .
Nog effe , wat ik bedacht net deze middag op de plaats waar je je vingers plaatst om te smijten heb ik wat schuurpapier gekleefd kwestie van een goede grip te hebben om te smijten . Hoe vaak hangen onze vingers niet vol lijm ook LOL .
Vandaag na lange tijd de Radjet nog eens vanonder het stof gehaald . Vliegt nog altijd goed en ik heb nog steeds geen funjet . Dus kan het verschil nog niet beoordelen . Heb dit leuk fimpje gevonden en ga dit uitproberen . Wordt er überhaupt nog gevlogen met deze rakkers ?
Statische propeller testen zullen (bij kwaliteits props) altijd een betere stuwdruk per Watt leveren met propellers die een lagere spoed /diameter verhouding hebben. Zeke bij snelle modellen zegt dus een statische test niet veel. Een prop die in die test goed scoort zal in de eerste meters waarschijnlijk erg goed zijn maar is mogelijk op kruis en topsnelheid helemaal niet zo goed. Je pitch snelheid, dwz de snelheid die je krijgt door toerental (in de vlucht) te vermenigvuldigen met de spoed zal je niet overtreffen. Denk bij de berekening aan de eenheden. Voorbeeld 12000 rpm en 6" spoed levert 200 toeren per sec op maal 6 x 0,0254 = 30,48 m/s Of 12000 rpm = 720.000 toeren per uur maal 6 x 0,0254 = 109,73 km/h (= 30,48 m/s)
Wat problemen onderweg. Motor los gekomen. Hersteld. Radjet de grond in. Breuk, hersteld. Vandaag weer ingevlogen maar in de vinger gebeten door schroef.
De neus van de radjet was compleet afgebroken, voordeel van schuim is dat je gewoon weer alles in elkaar duwt en plakt.
De radjet 800 had bij ook af en toe last van een Spin of Death. De nieuwere Radjet Ultra is wat dat betreft een flinke verbetering geworden.