Ramen plakken

beste modelbouwers,

ik heb na 25 jaar weer mijn oude hobby opgepakt....ik ben weer gaan bouwen en hoop binnen kort de maiden flight te gaan maken. Ik ben nl. bijna klaar met de SIG Piper J3 scale 1/6. Ik zit met een vraag, hoe en met welke lijm worden de ramen geplaatst. Zoals de meesten van jullie wel weten heeft de Piper een nogal apart uitziende voorruit.

Kan iemand mij een tip geven?

groetjes Jo

Er bestaat speciale canopy-glue. Ziet er uit als een witte houtlijm, maar droog is de lijm transparant.

N.P.S. bedankt voor de snelle reactie, ik ff gegoogelt, zie ook dat deze lijm flexibel blijft.....perfect, juist wat ik zoek...

groetjes Jo

Pattex 100% droogt ook flexibel op. Het voelt zelfs wat rubberachtig aan. Verkrijgbaar in de supermarkt.

Canopy glue geweldig spul, blijft zelfs goed zitten op brandstofkisten. Verder zijn er ook tal van ander gebruiksmogelijkheden. Verder zeer prettig verwerkbaar.

Die Pattex 100% ziet er ook goed uit.

Pattex gebruikt voor het lijmen van een cockpit van de SAAB J21. Tot op heden zit de bekapping goed vast. De praktijk moet uitwijzen of dat zo blijft.

Pattex is een rubberachtige transprante lijm. Verkrijgbaar in bouwmarkten. Een nadeel is dat het zo traag uit de flacon komt. Het beste is om de flacon ondersteboven te bewaren.

Fred

Beste Ad,

"Pattex 100%" te verkrijgen in flacons van 50 en 100gr. Het heeft geen oplosmiddel vermoedelijk daarom de naam 100%(lijm). Het lijmt bijna alle materialen.
Fred

Back