rbckits flatcat V2 bouwverslag

Discussie in 'Speedboten' gestart door toonchaerle, 17 aug 2014.

  1. Roy Van De Sande

    Roy Van De Sande

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Kampenhout(België)
    Ik bestel bij R&G fiber. Heel tevreden van hun service, echt heel snel en ze zijn heel behulpzaam. Je kan het ook bij carbonwinkel bestellen, dat moet je zelf weten.

    zwart glas: Glass fabric 163 g/m² (Finish FK 803, twill, black) 100 cm | R & G Faserverbundwerkstoffe GmbH
    gewoon glas: Glass fabric 163 g/m² (Finish FK 144, plain weave) 100 cm | R & G Faserverbundwerkstoffe GmbH

    Ik zo'n romp als de jouwe moet je niet met 25gr weefsel zitten lamineren. 160gr glasweefsel is goed verwerkbaar en plooit zich makkelijk in hoeken wat handig is voor je cat. Dat breng je inderdaad aan de binnenkant aan. Voor de buitenzijde moet je bij iemand anders zijn, ik heb 0 ervaring met hout. Ga eens in Sam zijn bouwverslagen lezen, daar zal je veel info vinden omtrent je houtwerk. Veel succes en neem je camera er maar eens bij!
     
  2. toonchaerle

    toonchaerle

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    belgië
    sorry ik had een vraag maar antwoord heb ik zelf al gevonden ;)
     
  3. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Je hebt 1mm triplex voor de beplating genomen?
    In dat geval is een enkel laagje 120 gram of iets in die richting prima lijkt me, als je aan de binnenkant ook nog dubbel 160 grams doet. Denk dat je dan een hard bootje krijgt!:cool:

    Edit: neem wel keper geweven glas, dat ka je veel makkelijker over verschillende bollingen etc lamineren.
     
  4. toonchaerle

    toonchaerle

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    belgië
    Okeej Sam dan doen we dat he :D
     
  5. ronbijl

    ronbijl

    Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Berichten:
    57
    Locatie:
    De lier
    flatcat

    Hallo Toon
    ik heb de flatcat ook al heel langgeleden besteld . maar ik zag dat jij er een grote tekening bij had liggen ... zat die bij het set van rbc of komt hij ergens anders vandaan... bij zat alleen een a4 met een foto .. en dan maar heel goed kijken hoe het zit.. en nog een vraag welk motor heb je nu gekocht.. ik moet ook nog een motor bestellen ... kijk een lehner is heel mooi,maar ook heel duur.. ik hoor graag van je ..

    Ron Bijl
     
  6. toonchaerle

    toonchaerle

    Lid geworden:
    9 jun 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    belgië
    Hallo Ron
    De tekening heb ik bij de set gekregen, mooi opgerold in de doos. De motor die ik zeer waarschijnlijk ga nemen is een tp 3630 1600kv op 6 cellen als ik me niet vergis.... Als esc een swordfish 220a. Ook bijden verre van goedkoop, maar in vergelijking met de lehners scheelt het toch aardig wat geld. U kan anders ook eens in dit toppic bladeren, ik ben er zeker van dat er nog nuttige info voor u zal tussen zitten ivm de motor etc

    Mvg toon
     
  7. ronbijl

    ronbijl

    Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Berichten:
    57
    Locatie:
    De lier
    Hallo Toon

    ik heb het hele verhaal gelezen ... enhet word wel wat... ik ga alleen de rbc mailen . want een grote tekening had ik er niet bij..
    groeten Ron
     
  8. ronbijl

    ronbijl

    Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Berichten:
    57
    Locatie:
    De lier
    Hallo Toon
    hoe is het met de flatcat .. en welke motor heb je genomen hiervoor..
    Groet Ron
     

Deel Deze Pagina