Rc auto circuit tilburg

Discussie in 'Verenigingen' gestart door mariik, 18 jun 2007.

  1. mariik

    mariik Guest

    ik heb hier al wat gezocht alleen het enigste wat ik kon vinden was iets over MRCT(volgens mij)maar op hun forum stamt de laatste reactie van 2006 en hebben ze zelf geen circuit
    de rest van tilburg gaat over off road en stamt ook uit 2005 en sommige 2004
    mijn vraag is is er in Tilburg een circuit voor rc auto's die nog bestaat?
     
  2. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    nee helaas niet.....iedereen rijdt op eigen gelegenheid en het is een tijdje geprobeerd om iets van de grond te krijgen, maar dat is om verschillende redenen mislukt.
     
  3. heuveltje

    heuveltje

    Lid geworden:
    16 jun 2007
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Eindhoven
    Niet in tilburg bij mijn weten
    Maar In eindhoven ligt het ERCE cirquit. helaas niet al te groot, maar wel van alle gemakken voorzien.
    En met de auto kun je er vanuit hartje tilburg binnen 30 minuten zijn :)

    http://www.erceracing.nl
     
  4. lennie054

    lennie054

    Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Berichten:
    1.778
    Locatie:
    Tilburg
    Er is in Tilburg ook naar mijn weten geen vereneging..
    is wel jammer.. wel is er vlakbij de IFF een "zandbak" o.i.d. alleen het nadeel eraan is dat er ook veel met cross motoren gereden wordt, dus daarna vaak niet meer geschikt..
    Voor (semi) onroad ga ik meestal naar vossenberg 1, de praxis (hebben tot 23:15 het licht aan!!) of hermex (bij de fuji fabriek). het is er groot genoeg en niemand heeft last van me..
     
  5. stijn1996

    stijn1996 Guest

    is ERCE een off-road circuit of een on-road circuit???:confused::confused:
     
  6. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Ik zou zeggen: klik eens op de link.
    Soms levert het daadwerkelijk bekijken van een internetpagina een hoop informatie op!
     
  7. lambertus

    lambertus

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    4
    locatie rc off road

    hoi

    ik heb het een of ander gelezen dat er niks is te vinden in tilburg van een rc club.
    maar als we bij de gemeente is kunnen vragen hoe of wat we iets kunnen krijgen van een locatie waar we kunnen rijden op zand.
    ik zal wel eens er langs gaan en wat info te krijgen hoe het zit.

    ik ga met mijn zoon regel matig rijden wij hebben ofroad 1.8.
    we gaan meestal in het industrie terein loven bij de spoor overweg dat ligt waar versteinen bedrijf ligt en de groote alberthijn distrubutie center.
    daar kan je wel goed rijden met offroad.
    als jullie intresse hebbe wij zijn er meestal op zaterdag of zondag in de middag.




    groetjes bert:cool:
     
  8. lennie054

    lennie054

    Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Berichten:
    1.778
    Locatie:
    Tilburg
    Dat was een mooi stukje ja, tot het vol met water stond..
    Daar kun je nu beter met een boot terecht..
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
  9. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    weer een oud buurtbewoner hier op het forum.
     
  10. lennie054

    lennie054

    Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Berichten:
    1.778
    Locatie:
    Tilburg
    @Nusti: Was dit om onderlinge problemen spaak gelopen? Of lag dit aan de gemeente?

    Vraag me nog steeds af hoe moeilijk het zou zijn hier een vereniging met circuit te realiseren.. (Milieu wetten, geluidsoverlast, lokatie. Dat soort dingen..) En natuurlijk ook hoeveel animo hiervoor zou zijn..
    Maar we hebben hier ondertussen wel 5 Tilburgers die graag willen rijden, dan moet er onderling toch wel eens iets te organiseren zijn lijkt me..
     
  11. JeanPaul

    JeanPaul Guest

    ...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2011
  12. lennie054

    lennie054

    Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Berichten:
    1.778
    Locatie:
    Tilburg
    Kijk! Worden er steeds meer.. Misschien wel leuk een poll aan te maken om te kijken hoeveel animo (kans van slagen) er zou zijn voor een serieuse aanpak in onze omgeving..

    Heb je dit eigenlijk nog gedaan? Ben wel benieuwd..
    En rijden jullie met electro of brandstof auto's?
     
  13. JeanPaul

    JeanPaul Guest

    ...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2011
  14. lambertus

    lambertus

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    4
    locatie rc tilburg

    hoi
    ik ben er inmiddels met bezig geweest div gespreken gehad maar helaas
    ze zitte toch te zeiken over over last van geluid en afval van brandstof en het verbranden er van
    ze hebbe het veel te druk met ander dingen van het verzinnen voor allerij troep en kunst weg te zette jammer dat de gemeente niet mee denk aan de jonger die deze hobby graag doen
    ik neem maar een voorbeeld mijn zoon wordt weg gestuurt bij de iff zevenheuvel weg van wege over last ,maar crosse met moters mag daar ook niet meer om dat ze er een natuur resevaar van wille maken
    dus weer niks ik snap er geen hol meer van maar ik ga nog steeds rijden waar ik zelf wil wordt ik weg gestuurt pech dan maar ik geef het niet op
    er schijnen wel wat club te zitte in omstreken maar ik ga geen 20 km rijden om ergens te rijden:snipersmile:
     
  15. retep

    retep

    Lid geworden:
    29 nov 2005
    Berichten:
    558
    Is het niet beter om bij een boer een stukje land te huren en daar een electro clubje op te richten? Dan kan de gemeente je geen vergunning meer weigeren, want van herrie en geknoei met brandstof is dan geen sprake meer.
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Je moet beseffen dat je op dit moment gewoon een insect voor de gemeente bent. Zou je nu voorzitter zijn van een vereniging met 100 leden geregistreerd bij de KvK wordt het ineens heel anders, zeker als je ook veel jeugdige leden hebt. (kan je zelfs subsidies voor krijgen)

    Wat is 20km? Ik rij voor mijn club 120km als 20km te ver is heerst er volgens mij geen echte clubgevoel in je. Jammer genoeg is RC racen niet vergelijkbaar met voetbal waar je wel in zowat iedere achtertuin een veld kan hebben. Maar ga onroad rijden en kom dan naar de Baanbrekers in Rucphen....
    Overigens zou er in Roosendaal wel een offroad clubje zitten.

    Helaas, dan gaat het niet om de overlast maar om de bestemmingsplan, je mag niet zomaar van een bestemmingsplan afwijken.
     
  17. Linden8869

    Linden8869

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Tilburg
    of/on road rijden tilburg

    Hoi ik ben Hans 42 kom uit Tilburg ik ben hier pas nieuw en zie dat er toch wel wat mensen zijn die ook graag hier ergens in Tilburg willen rijden met hun rc auto rijdt nu soms wat rondt op een pleintje hier in de buurt maar een circuit lijkt me toch uitdagender en boeiender dan zomaar wat te rijden. wie weet hoe meer mensen interesse hebben dat er dan toch iets geregeld kan worden met gemeente.
     
  18. Linden8869

    Linden8869

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Tilburg
    rc Tilburg

    hallo ik ben hier nieuw op het forum en zie dat er toch wel een aantal mensen ook erg graag een circuit of/on road zouden willen zien in tilburg. ik zelf ook rijdt nu soms wat rond op een plein ofzo maar echt op een circuit is toch uitdagender en boeiender wie weet als er maaar genoeg mensen zijn er toch iets in zit bij de gemeente.
     
  19. E-revo 1-16

    E-revo 1-16 Guest

    RC rijden

    Ook ik heb wel interesse in een off-road electro baan in Tilburg. Samen met mijn zoon rijden we ieder met een eigen e-revo vxl 1-16.
     
  20. herman66

    herman66

    Lid geworden:
    26 mei 2011
    Berichten:
    17

Deel Deze Pagina