RC Black Pearl

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door rouli123, 13 nov 2011.

  1. rouli123

    rouli123

    Lid geworden:
    13 nov 2011
    Berichten:
    40
    Hallo, mijn naam is Michiel, kom uit Ieper en ben bijna 16. Ik heb een passie voor 17-19 eewse schepen. Ik heb al wat ervaring met modelbouw, zo heb ik bv al de Vliegende Hollander gemaakt ([URL="[/URL]). Een paar jaar geleden was ik begonnen met de bouw van de Black Pearl.
    Kheb me gebaseerd op een bouwplan van Internet:[​IMG]
    Kwas eerst begonnen met een simpel frame, Dit deed ik niet met verschillende spanten (wat ik me nu beklaag). Kheb jammer genoeg ook geen fotos van mijn skellet. maar Kheb wel een kleine tekening gemaakt van hoe het er uit zag.[​IMG]
    Dan nog de beplanking gedaan.
    [​IMG]
    Wel, Oorsprongkelijk was he niet voorzien om hem RC te maken, Maar toen ik een rc auto kreeg van mijn tante, wou ik er de elektronica uithalen en hem in mijn schip steken.
    [​IMG]
    [​IMG]Ik [​IMG]had enkele kanalen tekort voor wat ik wou, dus kheb dan een zender en ontvanger gekocht met 6 kanalen op 2.4GHz
    [​IMG]
    Dan nog een beetje verder gedaan met de achterkant:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Welkom op dit forum.
    Leuk model op die video.
    Mooi gedaan zo uit de vrije hand.
     
  3. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Batavia

    Batavia

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Noord Brabant
    Flying dutchman

    Beste Rouli,
    Ik ben ook van plan om de flying dutchman te maken,
    Heb jij enig idee of dit model ook goed lijkt?
    Zelf kan ik het namelijk niet zo goed beoordelen.
    Link: [URL=" the flying dutchman o el Holandés errante ( Piratas del caribe) - YouTube[/URL]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. rouli123

    rouli123

    Lid geworden:
    13 nov 2011
    Berichten:
    40
    Dit model is veel groter dan die van mij, dus natuurlijk ook mooier en gedetailleerder, De flying dutchman was natuurlijk ook mijn eerste schip in hout, dus ik had totaal nog geen ervaring :S
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. rouli123

    rouli123

    Lid geworden:
    13 nov 2011
    Berichten:
    40
    ondertussen al enkele jaren later, en natuurlijk ook enkele probleempjes, maar eerst enkele fotos ;) [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. rouli123

    rouli123

    Lid geworden:
    13 nov 2011
    Berichten:
    40
    nu wou ik mijn boot waterdicht maken, dus ging ik enkele informatie gaan vragen in een botenclub in zwevegem. Daar hebben ze mij nogal teleurgesteld, want blijkbaar moest ik eerst enkele lagen g4 opdoen, en dan pas schilderen, Volgens hen kan ik mijn boot NIET meer waterdicht maken doordat ik hem nu al heb geverfd heb. Het probleem is ook dat de lijm loskomt in water of dat er water zou binnenkomen via de kanonsgaten, dat probleem kan ik oplossen door een lange kiel met onderaan lood. er zit ook een zelfgemaakte waterdetector in, maar die detecteert enkel het water die mogelijk zou binnenkomen via de kanonsgaten. Ik hoop dat er iemand weet hoe ik hem waterdicht kan maken zonder dat het balsahout opzwelt of krom trekt. Dank op voorhand.
     
  8. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    ik weet niet of een glasmatje op de verf gaat houden.

    ken alleen maar g4.

    de kanonsgaten kan je misschien nog opvullen met een soort koker waarin je de kanonsloop lijmt.

    Hopelijk heb je waterbestendige lijm gebruikt anders ???

    die kiel gaat het schip wel rechthouden als je vaart met een zeer licht briesje anders gaat ze gewoon plat door een rukwind
     
  9. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Ik denk het niet, wat ik kan bedenken is 2 componenten epoxy lak maar alles zowel binnen als buiten moet ermee en je mag niks overslaan. Bovendien vernietigt het alle details met dikke laag smurrie. De botenclub heeft gelijk en het is zonde van een mooi model, zou het ook niet doen. Een mooi diorama maken met "nep" zee en in een vitrine zetten dat gaat ie langer mee.
     
  10. rouli123

    rouli123

    Lid geworden:
    13 nov 2011
    Berichten:
    40
    in de kanonsgaten zitten al leds verwerkt, en die kan ik echt niet waterdicht maken, het is ook niet echt de bedoeling om te varen met (veel) wind, eerder als een drijvend model, vooraan in het schip zitten nu ook 2 kanonnen die kleine hoeveelheden buskruit afvuren,
    [​IMG]

    [​IMG]



    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. rouli123

    rouli123

    Lid geworden:
    13 nov 2011
    Berichten:
    40
    [​IMG][​IMG]
    hier kun je de servos zien voor het draaien van de zeilen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    hey rouili !

    mocht ik spuiten als moeder de vrouw haar was buiten hangt ; denk dat ik dan de deegroller naar mijn hoofd zou krijgen

    en mocht ik geen kranten of oud laken over mijn workmate gehangen hebben als ik spuit zou ik mezelf ook een mep geven met haar deegroller :)
    mvg
     
  13. Wildcat

    Wildcat

    Lid geworden:
    30 apr 2014
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Heerlen
    Hoi, ik stap nu actief in in het forum en vroeg mij af of het project inmiddels was gelukt. Ben zelf ook aan het afwegen om de pearl te gaan bouwen. En dan wel of niet varend.
     
  14. Wildcat

    Wildcat

    Lid geworden:
    30 apr 2014
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Heerlen

Deel Deze Pagina