RC car bouwer beginnend

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Ralf1979, 31 aug 2018.

  1. Ralf1979

    Ralf1979

    Lid geworden:
    31 aug 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Venray
    Hoi,ik wil aan een RCauto electrisch gaan beginnen.
    Nu ben ik aan het kijken hoe en wat.
    Ik zie dat vele pakketten zonder accu,zender en reverso zijn.
    Wat voor gereedschap en andere materialen, producten heb ik nodig om goed te starten?

    Ralf
     
  2. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Dit zijn wel hele algemene vragen.
    Beste advies wat ik je kan geven is om eens een degelijke RC winkel te bezoeken.

    Sowieso is het budget belangrijk, het is allemaal niet goedkoop.

    Wil je een complete set aanschaffen (kit, elektronica, accu, lader, tools) dan ga je al snel naar de 1000 EUR + Dit is een kit die je zelf volledig opbouwt. Persoonlijk vind ik dit het leukste. Je leert de auto kennen en je weet precies wat waar voor is. Afstellen zal hierdoor gemakkelijk gaan.

    RTR (Ready-to-Run) zijn complete sets (vaak exclusief lader en accu) inclusief zender en ontvanger. Dit is accu opladen en gaan. Minder interrsant als kits maar minder gedoe. Merken zoals Traxxes zijn hier groot in. Goed leverbaar in NL en relatief goedkope onderdelen. Bij veel RTR setjes zit ook wel wat gereedschap om de meeste handelingen te kunnen uitvoeren. Goed is het echter vaak niet, investeren in een degelijk setje is zeker een aanrader.
     
  3. Casper1990

    Casper1990

    Lid geworden:
    8 okt 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Beek
    Hallo,

    Ik ben nog een beginner op het gebied van RC cars.
    Ik heb met via marktplaats een Axial wraith gekocht. Ik heb al wat aanpassing gedaan met de onderdelen die ik erbij heb gekregen. Echter ben ik opzoek naar wat extra onderdelen voor mijn wraith.
    Via het internet kan ik alles bestellen maar ik zou het fijn vinden als ik dat in een winkel kan doen met een persoonlijk advies.
    Weet iemand toevallig of er een winkel ligt in Limburg die zich met RC crawlers bezig houdt ?

    alvast bedankt,

    Casper
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    1 google opdracht.....

    Ik zie bv TOPRC, Toemen, Vespaget, Shamrock en Romulco. Allemaal winkels die Axial verkopen.
    Misschien hebben ze niets op voorraad maar omdat ze winkelieer zijn voor dat merk is alles wel via hun te verkrijgen.
     
  5. Casper1990

    Casper1990

    Lid geworden:
    8 okt 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Beek
    Hallo Roelof,

    Bedankt voor de info. Shamrock ligt in de buurt dus dan ga ik daar eens langs
     

Deel Deze Pagina