###RcRallyCup winter rally seizoen 2014/2015###

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drift-junkie, 14 okt 2014.

  1. eddie101

    eddie101

    Lid geworden:
    13 jul 2010
    Berichten:
    13
    Tja.. daar heb je gelijk in. Ik zal 't nog maar even laten rusten
     
  2. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Beste RcRallyCuppers,


    Onlangs hebben Ted en ik de koppen bij elkaar gestoken voor een nieuw winter rallycup seizoen 2015/2016, hieruit bleek al snel dat wij niet meer onze aanwezigheid kunnen garanderen, op al onze “eigen RcRallyCup wedstrijden”! We hebben beide geen zomerseizoen kunnen rijden, en wij zien nagenoeg mbt diezelfde redenen, dat daar niet snel een verbetering in gaat optreden! Wij zijn dus naarstig op zoek naar een (ander) format, waarbij “onze afwezigheid” in wat voor perspectief dan ook, geen belemmering meer is om een volgende RcRallyCup wedstrijd te kunnen houden/rijden (en evt het stokje wil overnemen), en dat natuurlijk liefst weer bij de clubs, die ons afgelopen decennia hun gastvrijheid hebben toevertrouwd!!!


    Ik (Per) ben er nog niet klaar mee, en Ted ook nog niet, maar soms is de druk van andere zaken zo hoog (zoals werk, vrije tijd, financiën, etc), die niet meer voor juiste combinatie zorgt, die nodig is voor het organiseren en begeleiden van dit evenement!! Het kan toch niet zo zijn dat ongeveer het oudste landelijke rc modelauto evenement van Nederland, ten onder zou gaan aan dit (misschien wel tijdelijk) probleem, nu het juist weer aantrekt met nieuwe enthousiaste deelnemers, naast de altijd getrouwe bekende gezichten!!


    Meer (positief) nieuws volgt hopelijk spoedig!!!
     
  3. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Goedemorgen,

    en is er al meer nieuws in RRC land ??

    Greetzz
     
  4. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Nope, er is nog weinig reactie in wat voor vorm dan ook, of bereidheid om het stokje over te nemen! Ted zou de clubs nog gaan aanschrijven of zij misschien een oplossing kunnen bedenken, of evt bereid zijn om de coördinatie/pr over te nemen van de RRC, zodat er misschien toch “landelijke” rallywedstrijden gereden kunnen worden, gedurende de wintermaanden voor de echte rally liefhebbers, en hopelijk met hetzelfde open karakter zoals het ooit bij de RRC was!!!


    Mocht er nog rally’s gereden worden gedurende wintermaanden, dan zal ik daar zeker een wedstrijdje van mee pikken indien mogelijk, en mijzelf proberen ten goede te maken op wat voor wijze dan ook, het heeft mij nooit verveeld, in tegendeel zelfs, het was altijd het zonnetje tijdens de koude donkere wintermaanden voor mij!!! Mijn zomer rc activiteiten ga ik desalniettemin stoppen, de kosten/baten (fun) staan totaal niet meer in verhouding op het ogenblik, 2 seizoenen terug een T4 2014 aangekocht en daarmee 2 of 3x (kansloos) gereden (iemand belangstelling toevallig, haha???), en als je dan toch “moet gaan snoeien” in de begroting/uitgave van hobby’s, uitgaansleven, enz, enz…tja…!!!


    Door omstandigheden ben je soms genoodzaakt om onpopulaire keuze te maken, dit geldt voor Ted en mijzelf op dit ogenblik, ook al zijn onze redenen van totaal verschillende aard, desondanks blijft er een oprechte betrokkenheid tot de RcRallyCup, wij hopen dan ook dat er echt een goede (evt tijdelijke) oplossing komt!! Momenteel heb “ik” even ruimte nodig en “geen verplichtingen”,…misschien op vrijwillige basis….zonder garantie…de tijd zal het leren…???
     
  5. blabo

    blabo

    Lid geworden:
    11 jul 2006
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Assen
    De Rally hobby staat bij mij het laatste jaar ook op een heel erg laag pitje. Heb altijd veel plezier beleefd aan de hobby alhoewel de afstand ging wringen. Afgelopen seizoen door een operatie geheel niet meegedaan alsmede een reorganisatie welke veel druk legde op mn prive. Helaas. Ook voor komend seizoen, mocht er iets op poten gezet worden ben ik er niet meer bij. ( Dit mag geen reden zijn voor andere rijders om af te haken, lol.)
    Heb de plank nog steeds vol staan trouwens met nagenoeg nieuwe en semi raceklaar wagens. Dat zal het probleem niet zijn.
    Ik zal dit draadje wel blijven volgen, mocht het doorgaan. Toch wel benieuwd wat mn rivalen weer op de baan zetten.:D
     
  6. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Ik vond nog een paar rally video's op youtube die ik met jullie wil delen, of ze al een keer geplaatst zijn...??











     
  7. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    ***UPDATE***


    Beste Rallycup rijders en/of liefhebbers van het rc rally rijden in het algemeen, ik denk dat ik goed nieuws voor jullie heb!!! Na weken van …“zenuwslopende stilte”… voor zowel U als voor mij, schijnt er …“beweging”… te komen, in de mogelijkheid om te kunnen rally rijden op verschillende locaties binnen Nederland!!


    Onlangs passeerde enkele intentie verklaringen, van personen op de juiste plaats binnen enkele organisaties mijn mailbox, waar ik blij van wordt en mijn rally hartje sneller van gaat slaan!! Ik heb er dan ook goede vertrouwen in, dat er iets georganiseerd gaat worden, op gebied van rally rijden, links of rechtsom!! Alles in de wereld start met een intentie om iets te bereiken, zo ook bij de rally(cup)wedstrijden, hoe het conserpt er uiteindelijk uit gaat zien, en wie “de spelers” zullen zijn, is nog even afwachten, maar ik heb er goede moed op en zal dit initialtief zoveel mogelijk steunen!!! Mijn hoop op een goede afloop is nu dermate hoog, dat ik zelfs “een nieuw rallywapen voor het seizoen 2015/2016" aan het preparen ben, het wordt waarschijnlijk mijn oude touring, de Schumacher Mission…!!!


    Fingers crossed…!!!
     
  8. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
    Goed nieuws Per:yes:, al had ik in de wandelgangen al wat vernomen;).
     
  9. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
    Afgelopen zondag heb ik al stiekum geoefend, en ik moet zeggen dat kunstgras een uitstekende ondergrond is om lekker rally te rijden.
     
  10. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    ***UPDATE***

    Goed nieuws voor de RcRallyCup liefhebbers, het is niet alleen bij een intentie verklaringen gebleven wbt de betrokken partijen! Zoals nu de kaarten geschud zijn, komt er een seizoen 2015/2016 (start geplanned in de 2de helft van december), en persoonlijk denk ik dat er mogelijk een groot draagvlak is gecreëerd, voor op de lange termijn! Dit laatste betekend, voor zowel nieuwe als huidige deelnemers, dat een investering in dit evenement ook meer zekerheid gaat bieden, wat denk ik een belangrijke factor is om een “groeiend deelnemersveld” te krijgen!!


    Achter de schermen wordt er nu zo snel mogelijk gewerkt om alles in gang te zetten, en online te krijgen, in de tussentijd kunt U zich alvast gaan prepareren!!!

    :yes: :koud:
     
  11. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Ik ga vast laden..... TOP!
     
  12. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    jeah, dat wordt prepareren.....
     
  13. eddie101

    eddie101

    Lid geworden:
    13 jul 2010
    Berichten:
    13
    In de wandelgangen wat vernomen, positief! Ik kan weer aan de gang
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  14. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Mooi om te lezen mannen! Ik zal er om verschillende redenen niet aan gaan deelnemen maar goed dat de klasse gered is.
     
  15. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
  16. Fonzarelli

    Fonzarelli

    Lid geworden:
    18 dec 2013
    Berichten:
    17
    Op site van ERCE staat kalender en reglement!
    Gentlemen... start your engines!
     
  17. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    RcRallyCup kalender :

    * Gouda MBC de Sluis 20 dec 2015
    * Den Haag HFCC 17 jan 2016
    * Eindhoven ERCE 14 feb 2016
    * Duizel Mac De Kempen 20 mrt 2016

    Greetzzz
     
  18. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    ....en zijn er nog wijzigingen betreffende het reglement ?
     
  19. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    zoals ik het lees 2015 vs 2016 : (groen onderaan)

    Neem aan dat de hardcase lipo en mylaps transponder ook wenselijk zijn voor deelname ?.

    Geschikte auto’s

    Er zijn 2 klassen waarin gereden kan worden bij de RC Rally Cup. Hieronder wordt beschreven waaraan gedacht kan worden.

    Rally auto’s
    Hierbij kan gedacht worden aan alle 2WD of 4WD Touring Car 1:10 auto’s die maximaal 200mm breed zijn.

    Unlimited
    Dit zijn eigenlijk bijna alle 2 of 4wd 1:10 Trucks, SC Trucks, Desert Terra/Racer Trucks/Buggy’s, en Rallycars zoals bv HPI WR8, Traxxas Rally 1:10 die qua maatvoering ongeveer gelijk zijn aan bv een Traxxas Slash, en dus niet voldoen aan de maatvoering van de “rallycars” (max 200mm width).

    Technisch reglement

    Er zijn een aantal algemene reglementen waaraan voldaan moet worden.
    Het gebruik van bandenwarmers, en het gebruik van grip verhogende middelen is niet toegestaan.
    Er wordt te allen tijde geladen in een Lipo zak.

    Rally

    Auto: 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij, max 200mm width.
    Banden: Tamiya Rally Block (50476), M-chassis Tamiya Rally Block D60 (51427)
    Motor: 17.5 Brushless / 27T Brushed / Carson Cupmachine (906052) / Mabuchi / Johson (540, standaard uit de doos)
    Regelaar: Brushed, regelaar vrij. Brushless, regelaar vrij (blinky verplicht).
    Accu’s 6 cellen 7,2v nominaal. LiPo 2s, 7.4v nominaal.
    Gewicht: Vrij.
    Body: Rally (geen echte TC body).

    Unlimited

    Auto: 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij.
    Banden: Rubber, merk en type vrij, minimaal 89 mm diameter.
    Motor: Vrij.
    Regelaar: Vrij.
    Accu: Max 7 cellen 8,4v nominaal, 2s LiPo 7.4v nominaal.
    Gewicht: Vrij.
    Body: Vrij

    Er is “geen coulance regeling” meer van kracht, oa HPI WR8 rijders zullen dus op zoek moeten gaan naar een band die binnen de gestelde eisen valt.

    bron:erce
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2015
  20. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Opgeschoond???

    Bij de Unlimited is de minimale banden maat opgerekt van 87mm naar 89mm, geen uitzonderingen meer van kracht

    Bij de rallycars is de FDR geschrapt
     

Deel Deze Pagina