Rcrcm dg600 3,4m

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door bongose, 2 aug 2015.

  1. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Hallo,

    Recent een RCRCM DG600 besteld in de GFK uitvoering. Een schaalkist moet schaal gevlogen worden dus zag ik het nut niet van die extra euro's voor de CFK versie. Waarom deze? Wel, binnenkort verhuist onze club naar een E-power only veldje wegens omwonende dus mogen de toestellen niet te groot zijn zodat de E-slepers het makkelijk aankunnen. Verwacht zou deze rond de 2,5kg vlieggewicht zitten. Best wel een lichtgewicht dus met 3,4m span! Met de bungee zou het dus ook moeten kunnen indien er geen sleper aanwezig is. :)

    832_gr.jpg
    832_gr_3.jpg
    Zoals te zien, geen speedbrakes maar niets wat een beetje butterfly niet kan oplossen!

    Heeft er iemand ervaring met deze kist? Moet ik ergens op letten/verstevigingen aanbrengen?

    Alvast wat info mbt de setup:
    4x TGY-777MG wing servo's in de vleugels
    2x Turnigy 380max micro op hoogte en richting
    Nog te bekijken wat op de sleepkoppeling komt. Beide zijn op papier goed genoeg omdat ze zeker meer dan het vlieggewicht kunnen trekken. Hoe alles in elkaar past zal de keuze bepalen.
    Ik werk niet graag met dood lood in de neus dus ook een beetje afwachten welke lipo er in komt om het CG mooi te krijgen.

    Afbouwverslagje kan voor gezorgd worden.
    Is reeds onderweg vanuit Modellmarkt24.ch.

    Groetjes
     
  2. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Afbouwverslag wachten we zeker op ;-)

    Wat kost ie?

    Stevo
     
  3. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Bij Modellmarkt24 was die inclusief bekabeling, vleugel/romp zakken en verzending 585€. Is beduidend goedkoper dan shops die hem in euro aanbieden. Misschien heeft het met de wisselkoers CHF-EUR te maken.

    Groetjes
     
  4. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Hij is toegekomen.

    Zeer goede bouwkwaliteit en afwerking, voorlopig nog geen negatieve puntjes gevonden. Het flexibel naadje tussen flaps/ailerons en de vleugel vind ik wel netjes!

    IMG_1994.JPG IMG_1992.JPG IMG_1993.JPG

    Lijkt niet veel werk en ga er gelijk aan beginnen!

    Groetjes
     
  5. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Vleugelserve's inbouwen met de mounts die meegeleverd zijn.
    IMG_1995.JPG

    Sleepkoppeling (Denken jullie dat een servo die 5kg kan trekken genoeg is voor de sleepkoppeling? De kist komt zeker niet boven de 3kg...)
    IMG_2002.JPG

    Hoogte servo in de staart
    IMG_2003.JPG

    Begin inbouw
    IMG_2001.JPG

    Echt wel weinig werk, verwacht hem morgen vliegklaar.
    Er zitten geen stickers bij dus moet nog iets verzinnen om hem mooi af te maken. Enige suggesties? In ieder geval komen er zwarte strepen op de onderkant van de vleugels om de zichtbaarheid te vergroten.

    tot de volgende!
     
  6. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Test: hang hem op aan een lus met de sleepkoppeling. Als je dan toch kunt ontkoppelen is de servo sterk genoeg.
    Wel zorgen dat iemand hem opvangt ... :eek: :D
     
  7. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Bedankt voor de tip!
    Groetjes
     
  8. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Elevator compleet en speelingsloos!

    IMG_2005.JPG

    Tot de volgende!
     
  9. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Mooi ding! :cool:
    Ben benieuwd naar hoe deze vliegt.
    Succes met de maiden.
     
  10. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Rudder en sleepkoppeling servo's erin
    IMG_2010.JPG

    Voorlopige stand van zaken.
    Morgen ochtend nog de vleugelservo's aansluiten en afstellen in de zender, CG bepalen en proberen maar!

    IMG_2013.JPG IMG_2014.JPG

    Hij is echt belachelijk licht voor zijn spanwijdte, ben benieuwd wat dat gaat geven.

    Groetjes
     
  11. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    1000 gram? :rolleyes:
     
  12. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Eerste slepen zijn een feit!
    Ging vlotjes achter de sleper aan, bijna hands off volgen. Eens gelost slechts wat down-trim nodig en zweven maar.
    Spijtig genoeg was er niet echt veel thermiek maar hij bleef toch goed hangen. Vliegt zowel snel als zeer traag. De stall is rustig, laat geen vleugel vallen en is er zo uit. CG op 70mm met een 5000mAh 4s wegens loodhaat. :) Kan nog iets naar achteren.
    Landen met Butterfly is een eitje, geen speedbrakes nodig!
    Wat hij zeker en vast wel nodig heeft zijn donkere vlakken onderaan de vleugels, 500m moet toch ooit wel eens gehaald worden. :D
    Langste vlucht vandaag 9:50min.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2015
  13. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Proficiat met de maiden!
     
  14. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Thanks!
    Gewicht is trouwens 2,5kg.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  15. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Bungee haakje ingebouwd. Is eentje die je kan verstellen, zat er ook bij. Net voor het CG gemonteerd.

    IMG_2025.JPG IMG_2026.JPG
     
  16. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    dat is wel erg ver naar achter. Normaal gesproken ga je onder een hoek van ongeveer 15-20 graden vanaf het zwaartepunt (onderkant vleugel) naar beneden, en waar je dan uit komt moet het haakje. a proberen kun je dan eventueel wat naar achter. Maar met een haak die te ver naar achter zit heb je met wat pech geen tweede kans....
     
  17. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Klopt en is ook zo, het CG ligt zeker nog 2cm achter de achterkant van de vleugelbuis, het is iet of wat visueel bedrog dus.
     
  18. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Ter illustratie, CG op 7cm van de leading edge bekeken.

    IMG_2027.JPG
     
  19. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Helemaal goed. Ik was even op het verkeerde been gezet door "iets voor het zwaartepunt".
    Mooie kist trouwens.
     
  20. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Bedankt, vliegt ook lekker!

    Om de donkere vlakken (enkele race strepen laat ons zeggen) onderaan de vleugel te maken, gewoon lichtjes opschuren en spuiten met autolak?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015

Deel Deze Pagina