Hallo, Recent een RCRCM DG600 besteld in de GFK uitvoering. Een schaalkist moet schaal gevlogen worden dus zag ik het nut niet van die extra euro's voor de CFK versie. Waarom deze? Wel, binnenkort verhuist onze club naar een E-power only veldje wegens omwonende dus mogen de toestellen niet te groot zijn zodat de E-slepers het makkelijk aankunnen. Verwacht zou deze rond de 2,5kg vlieggewicht zitten. Best wel een lichtgewicht dus met 3,4m span! Met de bungee zou het dus ook moeten kunnen indien er geen sleper aanwezig is. Zoals te zien, geen speedbrakes maar niets wat een beetje butterfly niet kan oplossen! Heeft er iemand ervaring met deze kist? Moet ik ergens op letten/verstevigingen aanbrengen? Alvast wat info mbt de setup: 4x TGY-777MG wing servo's in de vleugels 2x Turnigy 380max micro op hoogte en richting Nog te bekijken wat op de sleepkoppeling komt. Beide zijn op papier goed genoeg omdat ze zeker meer dan het vlieggewicht kunnen trekken. Hoe alles in elkaar past zal de keuze bepalen. Ik werk niet graag met dood lood in de neus dus ook een beetje afwachten welke lipo er in komt om het CG mooi te krijgen. Afbouwverslagje kan voor gezorgd worden. Is reeds onderweg vanuit Modellmarkt24.ch. Groetjes
Bij Modellmarkt24 was die inclusief bekabeling, vleugel/romp zakken en verzending 585€. Is beduidend goedkoper dan shops die hem in euro aanbieden. Misschien heeft het met de wisselkoers CHF-EUR te maken. Groetjes
Hij is toegekomen. Zeer goede bouwkwaliteit en afwerking, voorlopig nog geen negatieve puntjes gevonden. Het flexibel naadje tussen flaps/ailerons en de vleugel vind ik wel netjes! Lijkt niet veel werk en ga er gelijk aan beginnen! Groetjes
Vleugelserve's inbouwen met de mounts die meegeleverd zijn. Sleepkoppeling (Denken jullie dat een servo die 5kg kan trekken genoeg is voor de sleepkoppeling? De kist komt zeker niet boven de 3kg...) Hoogte servo in de staart Begin inbouw Echt wel weinig werk, verwacht hem morgen vliegklaar. Er zitten geen stickers bij dus moet nog iets verzinnen om hem mooi af te maken. Enige suggesties? In ieder geval komen er zwarte strepen op de onderkant van de vleugels om de zichtbaarheid te vergroten. tot de volgende!
Test: hang hem op aan een lus met de sleepkoppeling. Als je dan toch kunt ontkoppelen is de servo sterk genoeg. Wel zorgen dat iemand hem opvangt ...
Rudder en sleepkoppeling servo's erin Voorlopige stand van zaken. Morgen ochtend nog de vleugelservo's aansluiten en afstellen in de zender, CG bepalen en proberen maar! Hij is echt belachelijk licht voor zijn spanwijdte, ben benieuwd wat dat gaat geven. Groetjes
Eerste slepen zijn een feit! Ging vlotjes achter de sleper aan, bijna hands off volgen. Eens gelost slechts wat down-trim nodig en zweven maar. Spijtig genoeg was er niet echt veel thermiek maar hij bleef toch goed hangen. Vliegt zowel snel als zeer traag. De stall is rustig, laat geen vleugel vallen en is er zo uit. CG op 70mm met een 5000mAh 4s wegens loodhaat. Kan nog iets naar achteren. Landen met Butterfly is een eitje, geen speedbrakes nodig! Wat hij zeker en vast wel nodig heeft zijn donkere vlakken onderaan de vleugels, 500m moet toch ooit wel eens gehaald worden. Langste vlucht vandaag 9:50min.
Bungee haakje ingebouwd. Is eentje die je kan verstellen, zat er ook bij. Net voor het CG gemonteerd.
dat is wel erg ver naar achter. Normaal gesproken ga je onder een hoek van ongeveer 15-20 graden vanaf het zwaartepunt (onderkant vleugel) naar beneden, en waar je dan uit komt moet het haakje. a proberen kun je dan eventueel wat naar achter. Maar met een haak die te ver naar achter zit heb je met wat pech geen tweede kans....
Klopt en is ook zo, het CG ligt zeker nog 2cm achter de achterkant van de vleugelbuis, het is iet of wat visueel bedrog dus.
Helemaal goed. Ik was even op het verkeerde been gezet door "iets voor het zwaartepunt". Mooie kist trouwens.
Bedankt, vliegt ook lekker! Om de donkere vlakken (enkele race strepen laat ons zeggen) onderaan de vleugel te maken, gewoon lichtjes opschuren en spuiten met autolak?