Haha klopt maar dat vind ik persoonlijk niet staan op zo een mooie kist (ookal zie je dat niet meer van 5m afstand. )...
vraag eens bij een bedrijf waar ze reclame stickers maken, hebben meestal bergen afvalstukken waar je vast wat van mee mag nemen. Is mij in ieder geval vaak gelukt
Hoeveel heb je nodig, ik heb nog wel wat stickermateriaal in het zwart. blauw, rood en geel. Als je geduld hebt kan ik ook nog wel letters of zo snijden. PS... Kawasaki groen geeft het beste zicht op een blauwe lucht. GJ
Dus dat is groen, lijkt op de foto best wel op Kawa groen. Die kleur heb ik niet maar ik ga binnenkort toch weer wat stickermateriaal bestellen en ik had al groen op de lijst staan. GJ
Algemeen is het het slimst om de boven- en onderkant een lichte, resp. donkere kleur te geven. Zie http://allrcflight.com/aircraft-visibility/ Op meer dan ongeveer 250 meter afstand onderscheiden je ogen nauwelijks kleuren meer, enkel licht en donker. Dayglow oranje boven, en donker groen onder is dan de beste optie. Wit is na oranje het best, en zwart na donker groen het best voor de onderkant. Overigens maakt het nogal uit of je onder een blauwe lucht vliegt of onder een aaneengesloten wolkendek. Zie http://www.fyiblog.net/what-is-the-best-or-most-visible-color-for-my-rc-plane/ Als je googled op "visibility rc aircraft colors" vindt je nog veel meer interessant materiaal. In ieder geval zie je bij (rc) zwevers meestal witte bovenkanten en zwarte of donkerblauwe banen aan de onderkant. Dat zal een reden hebben... Persoonlijk heb ik het liefst witte boven- en onderkanten met dayglow oranje accenten op de bovenzijde en/of winglets en het richtingsroer. Daarmee kom ik erg goed uit. Ik vind donkere banen aan de onderzijde niet mooi - dus zorg ik voor een opvallende bovenkant
Ander vleugel ook gedaan + wingtips. Eens je door hebt hoe juist te spuiten met die bussen is er eigenlijk niets aan... Gebruikte kleur: Rust-Oleum Universal Gloss Cardinal Red. Op de stabiol nog 2 streepjes per kan of wat denken jullie? Rudder eventueel ook...
Wel even bollekop schroeven nemen om de haak te monteren. Erg mooi ding, absoluut. En dat voor dat geld . . . jan.
Ondertussen toch een slecht kantje ontdekt. Als je zonder startkarretje vertrekt en je wingtip raakt de grond dan gebeuren er foute dingen. Is gelukkig genoeg al 2 keer goed afgelopen door tijdig af te koppelen maar ik ben er klaar mee. Karretje MOET bij deze jongen anders vertrek ik niet!
Upgrade time! Na een slechte ervaring met men Pilatus Porter die vermoedelijk door een storing in de BEC of ontvanger lipo gecrasht is heb ik voor deze jongen ook een Jeti MAX BEC 2D besteld. Kisten in een hogere prijsklassen verdienen nu eenmaal betere elektronica... Ik gebruik 2x turnigy 3600mAh 2s ontvanger lipo's. Deze passen netjes naast elkaar maar extra lood in de neus is nog wel nodig. Groetjes
Hoi, Deze staat ondertussen te koop. http://www.modelbouwforum.nl/threads/dg600-3-43m-scale-zwever-vliegklaar.245436/ Groetjes Jan
Beste Jan, Ik overweeg ook om deze dg600 aan te schaffen. Vraag: hoe zijn de vleugels aan de romp bevestigd? Met schroeven, of een spanveer? Vraag 2: is de gfk versie voldoende om van flinke hoogte aan te duiken om de dg flink te laten 'fluiten'? Of moet ik dan echt de cfk versie kopen? Groeten, Peter
Hoi Peter, De vleugels schuiven heel strak over de carbon pen dus bevestiging is niet nodig buiten een stukje tape voor de zekerheid. Komt echt niet los maar je kan altijd zelf iets toevoegen, daar is zeker ruimte voor. De CFK versie is al zeer sterk en zeer stabiel, veel flex ga je niet zien en flutter heb ik ook niet tegen gekomen. De carbon versie vind ik dus het geld niet waard... Hou ook in je achterhoofd dat deze eigenlijk voor de helling is ontworpen en heeft daarom een zeer laag gewicht, hij verliest dus rap snelheid na een duikvlucht. Groetjes Jan