Reely Ice Land

  • Topicstarter Topicstarter Blight
  • Startdatum Startdatum
B

Blight

Guest
img1055ae8lm5.jpg


Ik heb twee dagen geleden mijn Reely Ice Land binnen gekregen en in deze topic laat ik weten wat ik er van vind.

Er zijn twee versies beschikbaar, In de RTR versie zit alles ingebouwd, of de ARR versie waar alleen de electronica mist.
Hier was gelijk het grootste minpunt van de Ice Land duidelijk geworden. Ik had namelijk de AAR versie gehaald maar er zat geen aparte handleiding voor het opbouwen van de verbindingen tussen de servo's en het gas, de remmen of de wielen. Dit werd geleverd in ongeveer 30 losse onderdelen die ik aan de hand van foto's die totaal ergens anders voor waren in elkaar heb geprutst.

De Ice Land is goed gebouwd. De meeste bouten zitten vast met locktight, echter kwam ik er wel achter dat de ontvangerbox nouwelijks groot genoeg was en ik heb met veel moeite mijn ontvanger en de failsafe erin weten te krijgen. De kabels liggen hierdoor echter wel door de auto verspreid.

In de zak met onderdelen zaten 4 rubberen tuitjes. Dit zijn de stofbeschermers voor de shocks. Voordat ze op de shocks kunnen moeten ze op maat geknipt worden.




Ik heb na veel zoeken een aantal schema's gevonden voor het in elkaar zette van de stuur- en gasservo verbindingen.







En hier een paar foto's hoe het er bij mij uit ziet:






Ik het de stuurservo omgekeerd gemonteerd kwam ik achter maar dit heeft geen enkel nadelig effect.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
EDIT !!:: Willy 1986: we waren tegelijk!


Ik denk dat die 4 rubbere tuitjes zijn om over je schockdemper stange te doen als bescherming tegen lekkage enzo.
Veer eraf halen erop schuiven en veer terug doen!

Veel plezier met je auto :D
 
Laatst bewerkt:
Zoiets dacht ik al :)
Een brilliant persoon zei tegen mij: "Het zijn er vier, waarschijnlijk dus 1 per wiel."
 
Hoe haal ik die veer eraf zonder dat alle vloeistof overal heen loopt?
Ik neem aan als ik A eraf haal dat dan de shockvloeistof vrij komt te liggen.
En ik heb geen flauw idee hoe ik B eraf krijg.
shocklyb0.jpg


Oh hehe laat maar, ik zie het al :)
me = stupid
 
Het inlopen gaat niet helemaal goed. De motor komt niet op temparatuur. Ik heb er een druppel water op de koelkop laten vallen maar die verdampt gewoon niet. Het is nu wel heel koud, 3 graden op de thermometer.

Moet ik zo doorgaan met inlopen? Of moet ik de temparatuur verhogen door bijvoorbeeld de motor armer te zetten?
 
Crap, dat gaat nog eeuwen duren... Er is volgens de knmi een 30-50% kans dat na vrijdag de temparatuur toeneemt. Maar dan gaat het ook regenen zeggen ze :'( Kan ik niet smokkelen met een fohn ofzo?
 
vanaf donderdag word het al beter weer.
Geduld is een schone zaak.
Als je echt graag wilt kan je je koelkop inwikkelen met alminium folie en dan rijden.
Motor mag niet te snel afkoelen, toch?
 
Ik probeer nu een temparatuur pistool te pakken te krijgen en dan kijk ik wel of ik wat kan met aluminiumfolie.
 
Rubber hoesjes,
zijn ervoor om te tever do veren van de schokdempers te beschermen.
Dus ze zorgen dat je niet te ver door veert!
Dus niet noodzakelijk!


greetzz,
jeppe
 
Rubber hoesjes,
zijn ervoor om te tever do veren van de schokdempers te beschermen.
Dus ze zorgen dat je niet te ver door veert!
Dus niet noodzakelijk!


greetzz,
jeppe

Denk dat ze zijn om rommel tegen te houden:puppydogeyes:
Want ze beschermen de veren in ieder geval niet!

RJ
 
Hebbes :D Ik kan een temparatuurmeter van mijn school lenen. Ik denk dat ik wacht tot donderdag wanneer de temparatuur al vele graden toe is genoemen. Dan wikkel ik een stukje van de kop in met aluminiumfolie en controleer de temparatuur elke minuut. Als hij boven de 120 graden komt haal ik de folie eraf en laat ik hem even afkoelen. Het omgekeerde als hij nog steeds niet op temparatuur wil komen.

De rubbertjes heb ik op de shocks gezet en ze houden volgens mij alleen vuil tegen. Ik heb ze wel wat moeten inkorten om te passen. Ook kwam ik erachter dat er plaats was voor een tweede setje shocks naast de eerste. Is misschien een goede upgrade als ik ooit nog jumps ga maken.

Maar dat is de toekomst. Eerst de auto rijdend krijgen.
 
leuke monstertruck en ook weer eens wat anders dan een savage.
ik was eerst ook van plan om de iceland aan te schaffen maar kon er weinig info over vinden (toch zeker hier op het modelbouwforum) en nu rijd ik met de mta4 MT en wil veel aanpassingen gaan doen

veel plezier met het rijden van de iceland en ik ben benieuwd of je er makkelijk wheelies mee kan maken.
 
Hebbes :D Ik kan een temparatuurmeter van mijn school lenen. Ik denk dat ik wacht tot donderdag wanneer de temparatuur al vele graden toe is genoemen. Dan wikkel ik een stukje van de kop in met aluminiumfolie en controleer de temparatuur elke minuut. Als hij boven de 120 graden komt haal ik de folie eraf en laat ik hem even afkoelen. Het omgekeerde als hij nog steeds niet op temparatuur wil komen.

De rubbertjes heb ik op de shocks gezet en ze houden volgens mij alleen vuil tegen. Ik heb ze wel wat moeten inkorten om te passen. Ook kwam ik erachter dat er plaats was voor een tweede setje shocks naast de eerste. Is misschien een goede upgrade als ik ooit nog jumps ga maken.

Maar dat is de toekomst. Eerst de auto rijdend krijgen.
2 shocks gaat er dan zo uitzien ;):
(fototje uit een link van bovenstaande post van mij)

20fc-3b.jpg
 
Er is een praktisch probleem met wheelies maken. Er zit geen wheelie bar op. Als de auto wheelies maakt gaat de kap eraan.
 
Er is een praktisch probleem met wheelies maken. Er zit geen wheelie bar op. Als de auto wheelies maakt gaat de kap eraan.


GEEN WHEELIE-BAR??? dat snap ik niet! een monster-T moet toch wheelies kunnen maken,anders is er weinig meer aan.maar misschien kun je er zelf een wheelie bar op maken? ze verkopen ook van die wieletjes die je achterop kan monteren.ik heb vandaag bij mijn MTA4 S28 de accu in de wheelie-bar gemonteerd voor extra gewicht en de auto verlaagd voor een betere wegligging.morgen ga ik hem testen...
 
Back
Top