Reflex laden kan niet via laadaansluiting...

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Jorrit, 23 feb 2003.

  1. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Jeroen.
    Je hebt gelijk, die iele twee pinnekes waar het stekkertje overheen geschoven moet worden houden het volgens mij geen tig keer uit, daar zijn ze niet voor gemaakt.
    Uit een andere thread weet ik nu dat bvb computerstekkers (SUB-D) slechts gegarandeerd zijn tot 150 keer insteken en uitschuiven, nou deze doen m.i. véél minder, dus bij ontkoppeld(van de zender) laden krijg je op den duur problemen, tenzij je een betere stekerverbinding maakt zoals die goudstekkers. Maar ook hier geldt dat je dat uiterst zorgvuldig moet kunnen solderen om een goede verbinding op de print te kunnen maken, geen werk voor "braaiers"...
    Voorlopig behelp ik me met een ouderwetse lader die nergens naar kijkt en gewoon laadt. Ik moet dan wel de laadtijd in de gaten houden en als je automaten gewend bent valt dat niet mee.....
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Die goudstekkers komen dus niet op de print. Gewoon ergens de kabels doorknippen en daar de stekkers ertussen zetten.
     
  3. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Hoezo je gaat toch niet meer van die fout marges inbouwen. Op die site van robbe staat precies wat je moet kortsluiten met duidelijke foto's dus denk als je het zo doet ze niet moeilijk doen over de aanpassig. Je zit maar op de voeding en niet in de computer of het hf aan te passen en als je het aanpast met de accu er af kan er niet zoveel mis gaan.
    Ik zelf was ook niet voor het kortsluiten van de diode tot ik op dit draadje die link naar robbe faq zag en dacht als ze het bij robbe uitleggen kan het dus niet zoveel kwaad. Pas wel op met de laadstekkers eerst in de lader dan pas laadbus aansluiten want zonder die diode kan je je accu kortsluiten.

    gr Remco
     
  4. J. de Beer

    J. de Beer

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Roosendaal
    Als ik zo die link bekijk lijkt het geen probleem meer nee.
    Er staat duidelijk aangegeven waar je de brug moet leggen.
    En als Robbe het zelf aangeeft.
     
  5. ERB

    ERB Guest

    Ik ga in mijn zender, om de 2 iele koperen pootjes te sparen, een verloopstekkertje maken, met een cm of 4 draad, die ik op die 2 pootjes zet. Op die manier hoef je bij het eruithalen van de accu alleen dat extra stekkertje te belasten. Mocht die verslijten (de steek gaat te soepel, meteen vervangen) dan duw je er gewoon een nieuw verloopje in.

    Een en ander gaat natuurlijk langer mee als je kwalitatief goeie stekkertjes neemt.
     

Deel Deze Pagina