reflex sim

Discussie in 'Model elektronica' gestart door jmwolters, 18 feb 2003.

  1. jmwolters

    jmwolters

    Lid geworden:
    17 nov 2002
    Berichten:
    363
    Locatie:
    Puttershoek
    Ik weet niet of ik hier op de juiste afdeling zit, maar ik stel m'n vraag toch maar. M'n kabel om met mijn sim te vliegen is kapot. Ben er met mijn lompe kop op gaan staan (op dat doosje met die elektonica erin). En hij is echt kapot want het printplaatje is gebroken en er liggen wat onderdelen vanaf. Mijn vraag, ik ben A-electronisch aangelegd, kan ik zelf iets nieuws maken of is dit specaile electronica( ik hoorde iets over een geprogrammeerde chip) of is er misschien software-matig iets te doen want ik heb ook nog een kabel van easy fly? (paralel)
     
  2. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Opsturen

    Ik heb laatst op een ander forum (duits) gelezen dat je een beschadigde 'dongle' kunt opsturen. Je krijgt dan een nieuwe, zelfs zonder moeilijk gedoe van 'hoe is ie kapot gegaan'.

    Let wel op met ingang van 15 febr. is Kyosho Duitsland niet meer de leverancier, maar gaat alles direct met de ontwikkelaar en productent:

    Reflex Products
    25336 Elmshorn
    Heidmuhlenweg 43
    Tel 04121/92941, Fax 92952
    E-mail: sales@reflex-sim.de
    Internet www.reflex-sim.de

    Groetjes & succes,

    Rick

    P.S.: Heb net zelf even op de site gekeken, voor zo'n 35 Euro kun je je Parallel kabel omwisselen voor een USB versie, misschien ook nog een optie. Let wel op, hij verstuurd standaard onder Rembours, dan krijg je naast de kosten in het buitenland ook nog een rekening van 20 Euro van TPG post erbij, dus niet echt intressant, ff navragen ofdat vooruit-betalen per bankoverschrift (zo'n 5 Euro via internetbankieren) ook mogelijk is.
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    misschien is het toch wel gemakkelijk te maken voor iemand die wat electronica achtergrond heeft, zou eerst het ding moeten zien.
    andere kabels met chip of paralelle interface werken helaas niet met reflex.

    gerard
     
  4. jmwolters

    jmwolters

    Lid geworden:
    17 nov 2002
    Berichten:
    363
    Locatie:
    Puttershoek
    Dus als hij kapot is ,is de enige mogelijkheid een andere kopen of ruilen.

    hmmmm , dus een kopie voor iemand maken heeft dus ook geen zin, omdat je die kabel nodig hebt (die discussie had ik dit weekend met iemand die over copieren begon naar aanleiding van mijn kapotte kabel)? :roll:
     
  5. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    he heer wolters,

    hoe wel ik de reflex sim niet zo goed ken is het volgens mij mogelijk om die easy fly kabel te gebruiken. je moet alleen in de opties dan een andere interface gebruiken....

    trouwens sjaak bij ons op de club weet nog al redelijk wat van electronica af mischien dat hij je kan helpen. . .

    groet,

    Vinze
     
  6. jmwolters

    jmwolters

    Lid geworden:
    17 nov 2002
    Berichten:
    363
    Locatie:
    Puttershoek
    hmmm, kopietje was voor hem
    :oops:
    jeroen
     
  7. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    @Vinze & JmWolters

    Helaas maar dat is niet mogelijk, ik heb zelf de REFLEX USB versie en heb reeds diverse andere interfaces geprobeerd, echter zonder resultaat.

    Blijkbaar één van de weinige flightsims zonder Joystick ondersteuning, anders had het wel gewerkt.

    Ik zou contact op nemen met de leverancier en de defecte kabel gewoon terugsturen. Van de andere kant zit er ook weer niet zoveel electronica in dat een kundig iemand hem niet zou kunnen repareren. :roll:

    Grtz,
    Emile 8)
     

Deel Deze Pagina