[Reflex] - USB dongle werkt maar in 1 poort

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door tjaf, 13 apr 2005.

  1. tjaf

    tjaf Guest

    Hallo,

    Ik heb dan ook maar een simulator gekocht en aangezien ik heli's vlieg is het Reflex XTR geworden. Ik heb een vreemd probleempje. Ik heb alles geinstalleerd zoals het moest, en alles werkt ook zoals het moet. Maar als ik de USB dongle in een andere poort steek dan diegene waarin ik hem heb geinstalleerd, probeert ie opnieuw de driver te installeren en dat mislukt met de boodschap:

    "Error because no function driver was defined for this device".

    Als ik de dongle terug inplug in de poort die ik gebruikt heb bij de installatie werkt alles perfect. Het gaat hier over een USB2.0 kaartje met 4 poorten erop, geen usb-hubs of iets dergelijks. En al de 4 poorten werken.

    Ik dacht altijd dat het niet uitmaakte welke usb-poort je gebruikte, maar blijkbaar werkt die dongle enkel op de poort waar je hem de eerste maal op installeert. Ik ben dit met nog geen enkel ander usb-toestel tegen gekomen. Het vreemde is dat de dongle wel herkent wordt in Hardware manager als Reflex RC USB HID, maar dat er geen driver voor kan geinstalleerd worden (en ik heb ook al geprobeerd handmatig de reflex.inf te installeren). Wat ik ook doe, die dongle werkt enkel in die ene poort. Ik vind het zeer vreemd.

    Is dit normaal?

    Het is niet echt een probleem, het is alleen spijtig dat ik de dongle in de 2de poort heb gestoken, en aangezien de dongle relatief groot is, kan ik de poorten ernaast niet meer gebruiken, dus ik verlies 2 van de 4 poorten.
     
  2. LED

    LED

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    77
    Om te beginnen, zijt ge zeker dat het 4 usb poorten zijn, en niet 2 usb en 2 fire wire ? :)

    Een mobo met 4 usb poorten op is zeldzaam denk ik.
    2e, wat ik doe is een usb verlengsnoer vanachter mijn pc naar voren. Ik trek die inyerface altijd uit wnr ik gedaan heb met spelen omdat ik een gamer ben en die interface voor iets vertraging zorgt op mijn muis.

    Dus ik denk betse oplossing, klein usb verlengsnoer ertussen.
     
  3. tjaf

    tjaf Guest

    Het is een usb pci kaartje. Het zijn in elk geval 4 usb poorten. Gebruik nu ook een verlengkabel, dat werkt en ik kan de andere poorten nog gebruiken.

    Kheb wat opzoekingswerk gedaan, en blijkbaar kan zoiets voorkomen bij usb devices zonder identification code. We hebben weer wat bijgeleerd ;)
     

Deel Deze Pagina