Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zouden wij de enigen zij op het forum die er zo een hadden? Mijn 83-jarige vader was wild enthousiast toen ik hem een PicooZ voorvloog en refereerde onmiddelijk aan dit -met afstand- mooiste speelgoed uit mijn jeugd (ik zal 4 of 5 zijn geweest en kon er meteen mee omgaan, dit tot verbazing van de familie)Toen ik klein was had ik een helicoptertje dat je, via een zwengeltje en een bowdenkabel, om je heen kon laten vliegen. Het kostte mij grote moeite om ermee om te gaan, omdat het zwengeltje rechts zat. Wel kon ik het helicoptertje heel goed op z'n kop laten vliegen - dan zat het zwengeltje links!
Ik weet niet meer hoe oud ik precies was, wel dat ik op de lagere school zat (want ik zie me nog met dat ding spelen bij die school). Ik heb 'm eigenlijk niet zo erg lang gehad, maar kan me ook niet herinneren hoe hij is stukgegaan...Mijn 83-jarige vader refereerde onmiddelijk aan dit -met afstand- mooiste speelgoed uit mijn jeugd
Voor velen van ons linkshandigen komt dat soort onlogische dingen omdat men ooit geprobeerd heeft ons dingen rechts te laten doen. Zelfs op de Montessorischool waar ik op zat heeft een lerares beweerd dat ik veel mooier zou schrijven als ik het rechts zou doen... mijn ouders vonden gelukkig dat ik het mocht doen zoals ik fijn vond.Zo zijn er nog meer voorbeelden, knippen met een schaar kan ik niet met links, ook de muis bedien ik met rechts. Ik snijd mijn biefstukje met rechts, maar met een stanleymes gebruik ik mijn linkerhand weer.
Ik vlieg mode 2... Ik vlieg af een toe met andere modes en mode 1 en 3 raak ik maar niet gewoon... switchen tussen 2 en 4 is geen probleem (duwen, trekken maakt niks uit)
Grtz Matanza
Ik ben links, vlieg mode 2 en gooi een model op met rechts. Ik geloof zelfs dat ik al opgooide met rechts lang geleden toen ik nog geen RC vloog... Maar dat is dus ook altijd snel grijpen. Het heeft een tijd geduurd tot ik niet meer aan een clublid vroeg om voor me op te gooien. En een eerste vlucht van een nieuw toestel zal ik altijd iemand anders vragen voor me op te gooien.Ontopic: ik ben links en vlieg mode 1. Ook bij mij is het opgooien van een model een heikel punt. Ik gooi met links en altijd is het weer spannend hoe snel ik bij de 'up' kan komen.
Klopt. Veel dingen gaan bij mij ook prima met rechts. Balsa/depron snijden doe ik ook met rechts als dat beter uitkomt. Knippen doe ik bij voorkeur naar lins, maar door schuin kracht uit te oefenen op de schaar waardoor hij zich gedraagt als door een rechtshandige bediend.Overigens, ik zeg altijd dat linkshandigen rechts handiger zijn dan rechtshandigen links. We moeten wel, omdat heel veel gereedschap alleen linkshandig gebruikt kan worden.
Toen ik klein was had ik een helicoptertje dat je, via een zwengeltje en een bowdenkabel, om je heen kon laten vliegen. Het kostte mij grote moeite om ermee om te gaan, omdat het zwengeltje rechts zat. Wel kon ik het helicoptertje heel goed op z'n kop laten vliegen - dan zat het zwengeltje links!
Ik herinner me dat ik toen ik klein was een helicoptertje had aan een bowdenkabel met een zwengeltje waarmee je de rotor bediende. Het zwengeltje moest je draaien met je rechterhand. Aanvankelijk vond ik het veel makkelijker om het helicoptertje op z'n kop te laten vliegen, draaiend met links... maar uiteindelijk lukte het me toch ook met rechts...
Het is maar zoals je gewend bent.O ja, ik heb een paar zwevers met alleen hoogte en rudder. Die heb ik zo geprogrammeerd dat het rudder rechts zit, mode 4 dus. Hoewel je een bocht met rudder anders aanstuurt dan met aileron vind ik dat makkelijker; alles op 1 stick.