Respect voor andermans werk

Discussie in 'CNC' gestart door lovetofly, 28 aug 2010.

  1. jp63

    jp63 Guest

    het is niet zo moeilijk om copij rechten aantevragen maar daar hangt een prijskaartje aan. daarna een tredmark en als het dan tog uit de klauwen gaat lopen een registratie van het produckt.

    coppy word door vormgevers/ontwerpers het meest gebruikt.
     
  2. BigBoat

    BigBoat Guest

    En zo wordt de hobby naar de klote geholpen, gewoon je mede hobbyist een poot uit draaien.
    Is het niet erg genoeg dat winkels een veelvoud van de werkelijke kosten vragen omdat er hobby op het product staat ?
    Maar het is tegenwoordig ieder voor zich en god voor ons alle.
    Nee niks weggeven, je moet er wel beter van worden.
     
  3. lovetofly

    lovetofly

    Lid geworden:
    11 feb 2007
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Soest
    opheldering

    Kun je deze verduidelijken. Wat wil je hier mee zeggen. Waarom draaid een hobbyist jou of een ander een poot uit?
     
  4. BigBoat

    BigBoat Guest

    Geld aan een ander vragen voor een tekening die je voor eigen gebruik hebt gemaakt ?
    Dat is het zelfde als kijkgeld vragen aan je buren omdat jij je eigen kozijnen hebt geschilderd.
    Treurig hoor.
     
  5. LED-Maniak

    LED-Maniak

    Lid geworden:
    7 apr 2004
    Berichten:
    272
    Als jij kan aantonen dat exact hetzelfde ontwerp door jou veel eerder is gemaakt dan die van de producent van bouwdozen dan kan jij daar toch iets tegen doen? Heb je op je tekeningen staan "dit is niet voor commercieel gebruik"? Ik dacht namelijk dat iets wat jij maakt direct auteursrechtelijk is beschermd.
     
  6. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    zit wel een kern van waarheid in, ook ik ben in het verleden veelvuldig opgelicht door personen die ik vertrouwde en waarvan ik dacht dat die personen mij alleen wilden helpen met het uivoeren van mijn hobby ( ik reed toen modelauto bij een vereniging in het noorden van het land ) Dit is ook één van de redenen dat ik daar ben weggegaan, elke keer als de desbetreffende persoon aanwezig was op de club probeerde hij van alles te verkopen op de club en meestal was het rotzooi dat al bijna stuk was maar de beginners trappen er wel weer in, verder zal ik niks vertellen want dit persoon zit ook op dit forum.
    Ook daarom ben ik gaan vliegen ( ook omdat ik dit veel mooier vindt dan rijden en omdat je nu zelf je hele vliegtuig kan gaan bouwen )
    Mijn idee is altijd al geweest om iedereen te helpen, als ik iets ontwerp en iemand vindt mijn ontwerp mooi dan geef ik het met alle plezier GRATIS weg, ookal heb ik er 10000 uren in zitten maak me niks uit ik ontwerp voor mezelf en als iemand mijn ontwerp leuk vindt........alsjeblieft.
    Help elkaar en probeer er niet rijk van te worden, dat lukt je toch niet :(
     

Deel Deze Pagina