Restauratie Dinky Toys No. 405

Discussie in 'Die Cast' gestart door Jeffke, 21 apr 2014.

  1. Jeffke

    Jeffke

    Lid geworden:
    7 dec 2010
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Oosterwolde FRL
    Vandaag ben ik eigenaar geworden van deze Dinky Toy, na wat kleine research kwam ik er achter dat het hier gaat oom het nummer 405, geproduceerd in de periode 1954-1960, nu is mijne verre van mooi en wil ik deze gaan restaureren,
    Dit was ongeveer mijn doel:
    [​IMG]Helaas bevind mijne zich in deze staat en zal er ondertussen wel aardig wat werk aan komen.
    [​IMG][​IMG] [​IMG]
    na jaren van goed gebruik etc, is ze wel toe aan 5 nieuwe banden, ik ga er van uit dat deze passen:
    Bandjes Dinky Toys 15mm zwart glad
    deze week laat ik hem stralen, dan kan ik kijken wat de natuur voor schade heeft aangericht.
    ondertussen zit ik wel met de vraag, wat kan ik het beste doen met de voor ruit?

    Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Jeffke

    Jeffke

    Lid geworden:
    7 dec 2010
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Oosterwolde FRL
    vandaag de dinky aan een bekende afgegeven, hij gaat hem voor mij zandstralen, nu kijken hoe ik het stuurtje kan repareren, hiervan missen 2 spijltjes en de buitenste ring is gebroken, maar compleet. verder ben ik nog wel opzoek naar een voor raam. als iemand deze nog heeft liggen en zou willen verkopen/doneren, PM maar :)
    hopelijk morgen weer een foto update betreft het stralen en roest :)
     
  3. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    en is er na t stralen nog wel wat over gebleven???
    of is de straler een goochelaar geworden en modelletje weg getoverd dmv t stralen ???:D:D:D
     
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    kun je het raam demonteren? Dan een stukje ijzerplaat nemen en aan de slag met boor en vijltjes. En veel geduld. En weer monteren
     
  5. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hoor hier helemaal niks meer dus heb mn twijfels of er nog iets is overgebleven dan na t stralen :D:D:D
     
  6. Toje

    Toje

    Lid geworden:
    21 sep 2006
    Berichten:
    303
    Een Dinky stralen?? Misschien dat enig materiaal kennis eerder tot zijn recht komt! In het verleden diverse Dinky's gerestaureerd, maar nooit gestraald! Met een goede afbijt of Thinner de verf verwijderd en daarna ligt in de primer spuiten. Hierna in de juiste kleur, hoe gemakkelijk kan het zijn!



    .
     
  7. rafgol

    rafgol

    Lid geworden:
    21 dec 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Okselaar.
    Of een paar dagen in remolie leggen, doet 't ook prima, dat spul lost alle lak op.
     
  8. Toje

    Toje

    Lid geworden:
    21 sep 2006
    Berichten:
    303
    Remolie lost alleen verf van kunststof op, bij een oude Dinky is de koets van een soort tinmetaal wat zeer zacht is.



    .
     
  9. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.857
    Locatie:
    Nijkerk
    Gezien de inactiviteit op het onderwerp, vrees ik dat het stuk metaal al opgelost .... :rolling: :D :lol:

    Zonder dollen.. Ben wel benieuwd hoe het ermee voor staat.
     

Deel Deze Pagina