Restauratie Graupner Fairlady 1/8

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Anthony van Dijk, 14 nov 2016.

  1. Anthony van Dijk

    Anthony van Dijk

    Lid geworden:
    8 mei 2004
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Almere
    EdAkker vindt dit leuk.
  2. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Netjes opgelost toch...
     
  3. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    ja! excellent!
     
  4. Anthony van Dijk

    Anthony van Dijk

    Lid geworden:
    8 mei 2004
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Almere

    Restauratie loopt op zijn eind. De kap past maar het blijkt dat de beugel die de kap ondersteund hoger is dan gedacht. Het blijkt dus dat er dus ook een lagere versie is. (dat kan ik zien in de Graupner katalogus) Maakt niet veel uit maar de ruimt tussen de achterwielen en kap is wel wat groot. Wellicht kom ik nog eens een andere Fairlady tegen waar ik dit van kan gebruiken.

    Als het mooier weer is ga ik de kap afwerken. Al hoewel.... vind het zo wel leuk!
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat betwijfel ik... Heb héél vroeger best veel met zo'n ding gestoeid (was niet van mij overigens, maar ik was degene met de startspullen :D....) en die kap zat precies zo hoog.
    Ik weet dat 100% zeker, de eigenaar was namelijk de korte rijtijd beu en had uit blik zelf een tank gemaakt die even groot was als de RC-box (ook ongeveer even hoog) en die paste zonder problemen onder de kap.
    Volgens mij heeft Graupner destijds vanwege cosmetische redenen voor de catalogusfoto's die kap verlaagd.
    Maar met verlaagde kap zouden de wielen de boel kapotslaan, want de veerweg is nogal groot bij die wagen....
     

Deel Deze Pagina