Retracs voor een Mick Reeves Hawker Hunter

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door jbecaus, 21 aug 2016.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Gewoon electron mailen, maken ze zo op maat :)
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Electron heeft standaard ook 1/2" (12,7mm) in hun pakket.
    Tevens zijn de huidige retract units allemaal zelf te reversen, vroeger waren er verschillen tussen de normale en reverse versie maar vanaf 2015 is elke unit te reversen.

    Dus dat zou geen probleem moeten zijn.

    Neus lijkt echter wel meer als 90graden te moeten maken?
    Maximum wat ze hebben is 105 graden.

    Mocht het anders moeten zijn kan ik ook altijd eens informeren voor je ;-)
     
  3. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    IMG_0124.jpg IMG_0125.jpg IMG_0126.jpg IMG_0127.jpg DSC_0167.JPG Bekijk bijlage 225472 Bekijk bijlage 225473 DSC_0167.JPG Bedankt iedereen, ik heb wat mails verstuurd naar electron met de gegevens en wat foto's van de retracts, dus ik wacht hun antwoord nog even af. Ondertussen wat verder gedaan aan de Hunter. Persoonlijk ben ik blij dat ik enkel de elevators met proskinn heb gedaan, het materiaal zakt inderdaad door tussen de ribben... dus heb ik de proskinn herleid tot een minimaal gebruik. De rest zal good old balsa-beplankg worden. Gelukkig hadden ze bij Aerobertics grote vellen basla, waardoor de beplanking in 1 stuk kan gebeuren. Ik kreeg ook een schema van de retracts van DerJet... blijkbaar moet het main onder een hoek van 45°
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2016
  4. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Piloot zie zijn cockpit voorlopig nog niet zitten... Ik ben er voorlopig niet niet uit hoe ik dit ga aanpakken, dat de canopy vlot openkan en ik op het veld instrumenten en piloot kan uitnemen zonder al teveel gedoe. De tijd zal raad brengen... Hierbij ook een zéér interessant filmpje. IMG_0128.jpg
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Da`s wel heel mooi.

    Maar moet je op het veld de cockpit eruit halen en terugplaatsen?
    Ik vermoedt voor je schakelaars en vulnippels?

    Zelf heb ik een keer de schakelaars, vulnippels etc. onder de turbine kap gemonteerd,.
    Dan zou je de cockpit er aleen in hoeven te zetten voor je gaat vliegen. Thuis accu`s erin en aankoppelen, cockpit en piloot erin en klar.
    En op het veld kan je alles aan en uitzetten en vullen als je de turbine kap eraf hebt.

    Na het vliegen haal je thuis de piloot en cockpit eruit en verwijder je de accu`s.

    Is dat geen optie?

    Grt,
    Berto.
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Heb ik in de F/A-18 zo ook gedaan.
     
  7. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Dag Berto,
    Inderdaad, zoals je op de foto's ziet heb ik een triplex bay voorzien voor de mercury en daaronder de accu's. graag had ik 2 powerbox batterijen gehad, maar ik vrees dat deze niet gaan passen onderaan de bay. Dan hoef ik voor het laden enkel de neuskegel eraf te halen. De lucht voor de remmen + vullen zit voor de turbine in de rompopening. Maar dan nog zal de voorste retract en andere electronica (electron / ECU / luchtklep...) zich onder de piloot bevinden, dus deze zal altijd verwijderbaar moeten blijven. De schakelaar ga ik vervangen door een magnetische, dan hoef ik ook geen gat te maken in de romp. Maar dan nog stuit ik op het probleem om de vleugels vast te zetten. Ik denk dat ze bij Mick reeves voorzien hadden om deze via de cockpit vast te zetten. Dus ik ga eens moeten kijken hoe ik dit aanpak.

    Remotejets.com is dat jouw shop?
    Groeten Jan
    IMG_0129.jpg IMG_0130.jpg IMG_0131.jpg
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Hoi Jan,

    yep, dat klopt :)

    Op mijn L-39 had ik ook zo`n verwijderbare neus zitten ideaal.
    Hoefde daar zelfs nooit onder de cockpit te zijn, had mijn LiPio`s helemaal in de neus en kon deze er daar ook uithalen, is dat bij jou geen optie?
    De Mercury onder cockpit en de LiPo`s helemaal voorin? Word wat lastiger met de PowerBox batterijen.................

    [​IMG]

    Grt,
    Berto.
     
  9. gust1

    gust1

    Lid geworden:
    9 jun 2010
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Lommel
    Hallo Jan, Je zou eens contact moeten opnemen met Renaud Leclerc. Hij heeft vorig jaar nog deelgenomen met het Belgische team aan de Jet World Masters in Duitsland met een Mick Reeves Hunter. Spijtig genoeg had hij bij de testvlucht tijdens de landing een landingslicht geraakt en was de intake zwaar beschadigd. Dit kon niet gerepareerd worden on the field en daarom kon hij niet meevliegen met de wedstrijdvluchten. Ik weet dat hij zeer veel know-how heeft opgedaan met de bouw van zijn Hunter.
    Zijn gegevens kan je vast krijgen bij Philip Avonds of Wim Reynders die hem veel beter kennen dan ik.
    Groeten, Gust.
     
  10. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Dag Gust, dat wist ik niet, ik dacht dat ik de enige gek was die de kit aandurvde.
    Ik vraag eens na bij Filip of Wim. Ik sta altijd open voor suggesties. Ik heb geduld... Hij moet echt scale worden. Vorige week naar het luchtvaartmuseum in Brussel geweest om foto's te nemen. Bedankt voor de tip!
     
  11. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Ze kunnen bij electron de poten op maat maken. En bij jettronics heb ik de 'brake valve' gekocht. Blijkbaar heeft dat toch wat voordelen tov een enkelvoudige klep. Deze middag naar Aerobertics om nog wat spullen te halen.
    Ik passeer daar elke week op terugweg... Handig!
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Waarom de airbrake nog op lucht? Ik zou alles mooi elektrisch maken :)
     
  13. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Inderdaad, maar het was een fustrerende zoektocht naar scale retracts. Ripmax kan ze niet meer leveren en levert trouwens ook volledig pneumatisch. Dan uiteindelijk bij DerJetmodel terechtgekomen in Taiwan. Daar heb ik gekozen om enkel de wielen en poten te nemen met pneumatische remmen (kon niet anders) en te combineren met Electrons. Ik hou niet van luchtkoppelstukken tussen romp en vleugels. Nu zijn het enkel de remmen die werken op lucht.
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Owja, lucht remmen. Naja, lucht heeft mij ook nog nooit in de steek gelaten...
     
  15. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Terwijl we wachten op de electron retracts, begonnen aan het vectoriseren en overtekenen van de decals. Met Adobe illustrator en photoshop. Niet altijd makkelijk om de teksten correct te kunnen lezen... Ik bouw de 7-JB van de belgische luchtmacht. Veel fotomateriaal is er niet van te vinden. Deze gaan dan op de solventprinter en snijplotter.
    5716266361_37e0544da9_b.jpg Schermafbeelding 2016-12-02 om 16.02.43.png
    Schermafbeelding 2016-12-02 om 15.57.05.png
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2016
    WimBlommaert vindt dit leuk.
  16. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Morgen worden de luchtklep en de retracs opgestuurd... We kijken er naar uit. Dan kunnen we de bouw hervatten. Ondertussen verder gewerkt aan de cockpit. tandestokers, balsa, plastic, lego, de kinderen hun speelgoed. Alles kan dienen voor een wheatered scale result...

    IMG_0134.jpg IMG_0133.jpg IMG_0135.jpg IMG_0136.jpg IMG_0137.jpg
     
  17. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Aan allen, many happy landings in 2017. Beetje verdergeknutselt aan de Hawker... Binnenspanten klaar. Wielen zitten op hun plaats, turbine ook. nu ga ik de vleugels aanpakken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Berto en gpman vinden dit leuk.
  18. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    Ziet er heel netjes uit.
    Ook voor jou veel happy landings.
     
  19. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Deuren aan het bouwen voor de retracts... Niet makkelijk, zet wat foto's van zodra ik resultaat heb. No pain no gain...
     
    gpman vindt dit leuk.
  20. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Wegens superdruk in de zaak, ligt de Hawker even in de motteballen. Maar dit weekend wel de gunblisters en neuswiel kunnen afwerken.


    IMG_0151.jpg IMG_0150.jpg
     
    gpman en Berto vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina