revell-hegi modell-JIM-B 3005 HELP HELP

wie kan mij helpen met informatie over deze kist

revell
Hegi-modell
JIM
b-3005

ik heb de kist gekregen maar weet niet of die compleet is
en ik weet niet hoe ik moet beginnen / wat ik moet doen
geen tekeningen niks

wie kan mij helpen met tekeningen + voorbeelden

of iets anders zodat ik kan beginnen.
ook weet ik niet als ik alles heb dus tekening met alle onderdelen zou handig zijn.

heel erg bedankt.

heel erg bedankt ,
ps: staat het hier niet goed kan iemand het verplaatsen? want ik heb geen verstand van en gok dat het hier thuis hoort.

help mij aub met dit

http://tinypic.com/r/346okrd/6
346okrd.jpg

---------------

http://tinypic.com/r/acu1jt/6
acu1jt.jpg

---------------------------
http://tinypic.com/r/2laeuty/6
2laeuty.jpg

----------------------------

http://tinypic.com/r/353b4sw/6
353b4sw.jpg

-----------------------------
http://tinypic.com/r/25p0q3d/6
25p0q3d.jpg

http://tinypic.com/r/r9mjiu/6
r9mjiu.jpg

http://tinypic.com/r/xf98ug/6
xf98ug.jpg

http://tinypic.com/r/acu1jt/6
acu1jt.jpg

SORRY VOOR DE DUBBELE FOTO, weet niet hoe ik kan verwijderen :P

Laatst bewerkt:
Dag Jeffrey

Ik hou wel van een beetje zoeken op internet, maar nu . . . :confused:

En de meeste menschen hier zijn van goeden wil! :yes:

Kun je iets preciezer zijn waar dit over gaat?

Revell is van de plastic doosjes, Hegi van de vliegende houten modellen.

Kun je wat foto's plaatsen van wat je precies gekregen hebt?

En JIM en 3005: waar heb je die gegevens vandaan?

Volledig, juist en compleet?

jan.

Hmmm... Is dat niet een klein zwevertje vergelijkbaar met de oude versie van de Graupner UHU? Ik kan me vergissen?

de foto's staan er nu bij dus wie mij kan helpen heel graag

ik heb het vliegtuig niet compleet dus wou de andere onderdelen zelf maken.

ook heb ik een nieuwe boot gekregen ook model bouw

@Jeffrey
Ik weet niet waar woont maar ik denk dat het verstandigste is om langs een model vliegclub te gaan met je toestel.
Dat is voor jou de kortste weg om alle antwoorden te krijgen.
Meestal zijn is er genoeg kennis en hulp aanwezig.
mvg

ik zit zelf bij een model botenbouw club en daar weten ze er niks van af.
ik ben bang dat ze het bij een model vliegclub in de buurt ook niet hebben.

daarom zoek ik op het internet.
als ik tekeningen heb red ik het denk ik wel.

Hmmm... Dat dacht ik al. Heb hem in de oude catalogus staan. Dat is een behoorlijk mooi vintage modelletje. Is zeker 35 jaar oud, hoog klassiek... en verzamelobjectje. Doosje is heel mooi, vast ook de inhoud! Geen schaal kistje
Staat in het verkeerde forumdeel geparkeerd. Algemeen modelvliegen, of bij de zweef, of in bouwverslagen, of wie weet het toekomstige Vintage... :)
Als je zuinig bent, bouw je hem niet... maak je slechts een replica. Laat je de doos mooi heel. Heel veel zal je ze niet meer tegen komen. Zeg nooit, nooit!

Om het model te bouwen, heb je de tekening nodig en bouwbeschrijving met stuklijst.
Het model is echt een beginners model en zeer eenvoudig te bouwen. Daar voor hoef je niet voor naar een modelvliegclub (hoewel dat heel gezellig kan zijn). Model kan bijna niet mis gaan.

Het is een model voor de vrije vlucht. In de romp wordt dan een timer gestoken met een mechaniekje of een lontje langs een elastiekje. Als dat is opgebrand, smelt het elastiekje door, daarmee klapt het stabilo met de achterlijst omhoog, en komt de kist rustig naar benee. Gaat met de lier omhoog... en dan maar er achteraan hollen.... (over het prikkeldraad)

Als de tekeningen er bij zitten kan je aan de slag. Heb je UHU hart, witte houtlijm of lekker snel werkende CA lijm nodig, een lichte Oracover folie om de vleugel netjes af te werken. Romp kan je afwerken met blanke PU parketlak, daarna wat Motip of spanlak in allerlei kleurtjes.

Ik m'n UHU gebouwd op m'n 12e en in m'n eentje. Duits kon ik toen niet geheel lezen, maar de plaatjes vertelden genoeg. Vloog goed, en kan dat nog steeds Toen bespannen met rijstpapier en afgelakt met Graupner spanlak.
Al weer een flinke tijd terug voorzien van nette solarfilm. En denk dat ik hem nog eens RC bestuurbaar zal maken, a la DLG.

Gr Bas

PS Haal onmiddelijk je emaille adres hier van af.. anders kan je plat gespammed worden.
Forumleden kunnen hier reageren of via PB. Ennuh...Bootjes? Het een sluit het ander niet uit.

Je kan je draadje editen via de editknop. Plaatje weg dmv select/backslash.
Verder kan je in het edmenu het knopje 'Meer opties' aanklikken.

Dag Jeffrey,

Nou, je bent een stuk wijzer.

Voor de goede orde: wij houden ons op dit sub-forum bezig met 'vliegende schaalmodellen'. :cool:

'Vliegend schaalmodel' betekent hier: een radiografisch bestuurde, zo exact mogelijk (vorm, materialen, kleur etc.) nagebouwde, verkleinde weergave (ie. model) van een mandragend vliegtuig, dat echt bestaat cq. ooit echt betaan heeft. :teacher:

Leuke hobby! :)

Iets voor jou, als je de 'Jim' tot een goed einde gebracht hebt? :p

jan

Dag Jeffrey,

Nou, je bent een stuk wijzer.

Voor de goede orde: wij houden ons op dit sub-forum bezig met 'vliegende schaalmodellen'. :cool:

'Vliegend schaalmodel' betekent hier: een radiografisch bestuurde, zo exact mogelijk (vorm, materialen, kleur etc.) nagebouwde, verkleinde weergave (ie. model) van een mandragend vliegtuig, dat echt bestaat cq. ooit echt betaan heeft. :teacher:

Leuke hobby! :)

Iets voor jou, als je de 'Jim' tot een goed einde gebracht hebt? :p

jan

zekers,

ik heb alleen geen tekeningen van dit vliegtuig ,

het is ook niet compleet dus daarom had ik hierbij hulp nodig
kan iemand nog tekeningen vinden op het internet ofzo?
ik kan namelijk niks vinden over dit vliegtuigje

Discussie verplaatst naar algemeen. Wellicht dar er wat meer reactie komt hier. Houd tevens rekening dat een direct voorgaand bericht niet ge-quote dient te worden.

... SORRY VOOR DE DUBBELE FOTO, weet niet hoe ik kan verwijderen :P
Gewoon op de edit knop klikken en betreffende link of foto deleten. Zie
Berichten lezen, plaatsen en wijzigen

wie kan mij helpen met informatie over deze kist ...
google hegi AND (jim OR b-3005 OR b3005 OR 3005) leverde ook niets op.

Je kunt vragen om verplaatsing van een discussie het waarschuwingsbordje
report.gif
naast het eerste bericht te klikken. Heb ik al gedaan, als het goed is komt de discussie in het Algemeen modelvliegen subforum, meer kijkertjes daar.
edit: al tijdens typen van dit bericht had Burp/Martin de discussie al verplaatst zie ik.

Volgende keer foto's kleiner houden/maken, de afspraak is 800x600pixels.

Direct voorafgaand bericht hoef je niet te citeren/quoten, dat leest wat vlotter.

Geef woonplaats of regio op in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd zien links onder je gebruikersnaam. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek.

bedankt

ik zal even mijn profiel updaten

ik weeet niet hoe alles moet want ben niet zoon genie in forums

ik zal mijn profiel even updaten

als iemand mij nog kan helpen met een tekening op schaal of andere dingen, welkom!

ik heb het nog steeds achter liggen ( het vliegtuigje )

gr.

... ik weeet niet hoe alles moet want ben niet zoon genie in forums ...
Je hebt dan ook nog maar zes berichten hier, komt vanzelf wel. Voor handiger/mooier forumgebruik:
Modelbouwforum.nl - FAQ
-> Berichten lezen en plaatsen

Ga eens met het spul naar een club en stap op een lid af. Zondagmiddagen zijn doorgaans het drukst op vliegvelden. Niet bij het hek blijven hangen en afwachten of een lid naar jou komt, ze kunnen niet aan je neus zien of je gewoon publiek bent of dat je vlieg-interesse hebt.

Drie elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B:
Modelvliegen op Airtoi -> clubs (NL & B)
KNVvL Modelvliegsport -> algemeen -> clubs (NL
www.flytovml.com -> clubs (B)

bedankt ron voor de tips

en anderen ook bedankt

ik ben momenteel erg druk met school en sport en andere hobbys

dus dat kan pas in de vakantie als ik het iets minder druk heb

ik zal het zeker een keertje doen

als iemand nog dingen heeft ofzo dan hoor ik het wel

bedankt!.

gr jeffrey

Back