Revell kleine verfpotjes verf op lexan RC body?

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door HugoW, 24 apr 2015.

  1. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Hoi,

    ik heb een plan voor mijn nieuwe kap met nogal veel kleuren, en ik heb van de statische modelbouw veel kleuren staan in van die kleine Revell potjes. Normaal gesproken gebruik ik lexaan verf van Tamiya of LRP, maar met 8 kleuren maal 8 spuitbussen wordt dat best een dure grap. Hecht de Revell verf ook goed op lexaan, wie heeft ervaring?

    Dank,

    Hugo
     
  2. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Helaas , is mijn ervaring met die potjes redelijk slecht op lexaan , omdat het niet " flexibel" blijft , dus buiten de hechting kan dat een probleem geven .Buiten ook dat , als het om de emaille variant gaat, dit een zeer lange droogtijd heeft(circa 6 - 8 uur, verdund minder) , en op terpentine basis is , wat zorg dat lexaan " zacht" wordt .....

    suc6
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2015
  3. stampede_4x4_vxl

    stampede_4x4_vxl

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    46
    [​IMG]

    Dit was wel aan de buitenkant veverfd en heeft een hoop meegemaakt, maar t houdt niet erg zoals je ziet
     
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    goh, ik heb ook nog met synthetische lak (motip dacht ik) binnenkant van een leacal body gedaan. Eerst wat ruw geschuurd en dunne laagjes. Houdt nog steeds op een body die vaak gebruikt wordt. Ik zou zeggen: wat opruwen, ontvetten en proberen, desnoods klein stukje dun laagje. Dan kun je nadien nog altijd verder gaan, of het stukje er weer uit schuren en met andere lak werken. De krassen van het schuren vullen trouwens weer op met de lak, zie je aan de buitenkant niets van dan.
     

Deel Deze Pagina