revell tide-breaker

Discussie in 'Speedboten' gestart door hoogvlieger, 24 aug 2013.

  1. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    Hallo schippers,

    omdat ik nog geen info hier kon vinden over dit bootje, maar zelf een topic gestart.
    is dit kleine ding nog te nieuw, of varen er hier al een paar rond?

    was vandaag bij de lokale modelbouwboer aan 't rondneuzen voor heli spul, tot ik langs de boten afdeling kwam.
    omdat ik al eerder overwoog ''er een bootje bij te nemen'' kwam ik met deze doos thuis.
    [​IMG]
    met heli's weet ik waarop te letten, maar bij boten? pfff.
    heb vroeger wel twee bootjes gehad (een ''vooruit/achteruit=omkeren'' ding op AA batterijtjes, en een 2ch speedboot met een accu die ellendig was om te laden/mee te varen...) dus van varen kwam niet echt veel terecht...:-|

    maar vandaag lijkt 't of deze rc tak, wel wat gaat worden.
    zowel sturen als gas werken niet als knoppen (zoals bijv. bij goedkope speelgoed bootjes), en zijn proportioneel te regelen.

    wel vind ik 't bootje vrij diep in 't water liggen:
    [​IMG]

    heeft er al iemand ervaring met dit kleine bootje, of ben ik de eerste???

    groet,
    Hoogvlieger
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Hong nor mutilator

    Hong nor mutilator

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    25
    Locatie:
    brielle
    het is een leuk bootje ik heb ongeveer het zelfde het is leuk speelgoed voor 30euro ofso ze zijn stevig, ze zullen geen records halen qua snelheid, maar het is wel grappig
    hij ligt indd best diep aan de voorkant maar als het vaart is het goed lijkt mij!
     
  3. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat ie diep in het water LIGT is niet erg.... Zolang de romp maar netjes uit het water komt zodra je gaat varen.

    Ziet er best geinig uit om mee te spelen ;-)

    Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5
     
  4. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    deze bootjes zitten rond de 50,-

    hij oogt misschien als ''speelgoed'', maar dat komt denk ik door de felgroene kleur+ het spoilertje.
    dat laatste is er gewoon af te schroeven, dus wie weet... :rolleyes:
    heb hiervoor nog twee bootjes gehad (dat was speelgoed) en wat je dan vooral ziet is dat 't volgas vooruit (vaak niet eens achteruit) en vol links/rechts sturen is.

    dit ding vaart proportioneel als een echte model boot.:) (voor zover ik daar verstand van heb ;))
    en het voordeel is dat de motor niet draait als het model niet in het water ligt.
    dit zal zeker de nodige trammelant door een draaiende schroef voorkomen.

    helaas laat revell al dit alles niet zien in z'n filmpje:
    [URL=" Control - Tide Breaker Speedboat (24122 / 24123) - YouTube[/URL]

    zal eens kijken of ik binnenkort wel een beter filmpje kan maken...:rolleyes::p

    groet,
    Hoogvlieger
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Hong nor mutilator

    Hong nor mutilator

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    25
    Locatie:
    brielle
    ik heb het bootje zelf ook maar voor 3tienjtes mja daar gaat het niet om, de bootjes vare zeker goed, en veilig voor de kids.
     
  6. MYANGEL

    MYANGEL

    Lid geworden:
    6 okt 2009
    Berichten:
    258
    Locatie:
    Zutphen gelderland
    Ik heb er vorige week 1 aangeschafd voor mn neefje van 10
    inderdaad een veilig model omdat de schroef op t droge niet draait.

    Voor de rest is het een stevig model met microservo en toch nog een zender op 2,4 ghz, gekocht voor
    5 tientjes bij de modelbouwwinkel in hengelo gld.

    Kijk maar en oordeel zelf.

    03OkaKEyXj8[/media] tide breaker - YouTube

    Trouwens de accu van de targa 38 was leeg vadaar dat ze ineens inzakte helaas.

    Groeten Dyon.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Block

    Block Guest

    Hoi iedereen,

    Net zo een bootje voor mijn zoon gekocht (uitvlucht bij meerdere papa's hier wel gekend zeker??? ;-) ).

    Ik zet de afstandbediening aan en krijgt na een 5 tal seconden al sync ook al heb ik de batterij in de boot nog niet kunnen aansluiten. Batterij aansluiten in boot, kapje erop. Als ik de boot in het water leg hoor ik de beveiling afslaan, roer zet zich recht.

    Maar draaien of gas geven het lukt maar niet. Er blijft een een ledje in de neus van de boot knipperen. Het lijkt of de afstandbediening geen verbinding krijgt met de boot ook al brand het groene lampje al na 5 seconden knipperen. Iemand raad?

    Alvast bedankt.
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    3 tientjes? Dat is wel een leuke prijs voor een ogenschijnlijk leuk varende speedboot. Te koop in de betere speelgoedwinkel?
     
  9. Block

    Block Guest

    Staat meestal tussen de 45 a 50 euro, ik weet niet of je hem zomaar in elke speelgoedwinkel gaat vinden, er hangt een grote sticker op: niet voor onder de 15 jaar.
     
  10. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    modelbouw zaken, die naast de bouw kitjes van Revell ook hun RC spul verkopen...
    heb de mijne bij Steven Volp vandaan.

    dit bootje gaat vrij hard, voor dit formaat.
    zoieso is er (met de mijne) minimaal 7 min. non stop vaartijd met één accu.

    @block: je boot word pas actief als ie met water in aanraking komt.
    als ie in het water ligt, kun je het roer dan wel bewegen?
    (dat ie zich recht zet wil niet zeggen dat ie dat van je zender oppikt)

    zelf doe ik 't als volgt:
    - boot naast zender leggen, en beide stekkers in één hand, zodat na het inschakelen van de zender ik de stekkers van 't bootje vlug in elkaar kan schuiven.
    -het knipperen van de groene led op de zender duurt hoogstens een seconde of 5 (veels te kort eigenlijk)
    - vervolgens bootje op 't water, en na 't rechtzetten (zoals je beschreef)
    eerst kijken of 't roer luistert.

    als je roer 't dan wel doet maar je motor niet, check dan de motor bedrading eens?

    groet,
    Hoogvlieger
     
  11. Block

    Block Guest

    Nog eens geprobeerd, hoogvlieger. Helaas roer beweegt niet via de afstandsbediening,propeller ook niet.
     
  12. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    tja, da's een verbindings probleem :-|:-|:-|
    en dat met 2.4ghz...

    iets fout gegaan tijdens productie denk ik, dus dan kun je hem het beste omruilen....als je nog garantie hebt...:-|

    groet,
    Hoogvlieger
     
  13. Block

    Block Guest

  14. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    Hoi Block,

    het bootje draait op 7.4V, en als klopt wat ik denk (varen met 3.7V) ga je dat niet redden.
    bij dit bootje hebben ze een zwart kapje over de jst (female) stekker geschoven, waardoor de stekker voor 't oog afwijkt, maar denk dat als je er een simpel jst stekkertje (male) aan je accu soldeert, 't prima past.

    die stekkertjes vind je volgens mij bij zowat iedere modelbouw verkoper.

    suc6

    Hoogvlieger
     
  15. Block

    Block Guest

    Twee batterijen van 3.7 in serie geeft toch 7.4v? Omdat ik niet gek ben op lithium solderen doe ik het via een houdertje, werkt prima bij carrera.

    Ik hou je in ieder geval op de hoogte.
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Wel de vraag of dat soort penlite-achtige cellen genoeg stroom kunnen leveren, al is het natuurlijk geen grote speedboot.
     
  17. Block

    Block Guest

    [​IMG]

    Werkt perfect met een pakje dat ik al eens voor een carrera rc heb gemaakt.
     
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Ik had je een PB gestuurd, maar tot op heden geen antwoord. Welke winkel was dat? Ik zit momenteel in de buurt voor mijn werk en denk erover om zo'n bootje op te pikken. Of iemand anders een tip voor een shop in de buurt van Almelo of tussen Almelo en Deventer?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Nou, voor 50 tientjes zou ik hem nie kopen.. Eerder 5 tientjes ;););) hahah
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Scherp gezien, kun je zien dat je zelf met lezen dingen corrigeert waarvan je weet dat ze fout zijn. Eerder in het topic was 30 tot 60 euro aangegeven als prijs, dus lees je 50 euro, maar inderdaad, er staat 500. En dat zou ik er ook niet voor over hebben... ;-)
     

Deel Deze Pagina