[review] Charsoon Magic Cube charging System

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door DutchRC, 30 mrt 2017.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa mensen

    een paar weken geleden kwam ik dit nieuwe soort (lipo) lader tegen. Eigelijk laad deze zoals de el-cheapo chargers ook doen: via de balans-connector. Het is een modulair systeem, met 4 verschillende 'charger cubes'

    Linkje naar dit systeem: Charsoon Magic Cube charger

    Je laad met dit systeem dus Niet via de 'ontlaad' kabels van je lipo..
    Werkt dit echt? Is het handig & snel??

    Laten we kijken hoe dit werkt:



    Specifications:
    Max output: 100W 10A
    Input power: 12V
    Max nr of modules: 16
     
  2. ido

    ido

    Lid geworden:
    23 aug 2011
    Berichten:
    210
    Locatie:
    Rotterdam
    wow, wat een brilliant systeem, je kan dus gewoon je lader uitbreiden en dus echt parallel laden (zonder de bijkomende veiligheidsregeltjes) en dat tegen een goed betaalbare prijs
    En ook nog kiezen wat je oplaadt, lipo, usb, etc. Voordeel, alles te bedienen vanaf 1 plek.
    Ik zat zelf te denken om meerdere isdt laders aan te schaffen, dan kan je ook echt parallel laden
     
    r.marijnissen en DutchRC vinden dit leuk.
  3. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
    Wat ik zo snel zie is dat er één 12V voeding is en die kan max. 120W/10A aan - iedere laadmodule kan 50W/5A aan. Let er ook op dat controller max. 2 modules simultaan kan laten laden (maar wel automatisch de volgende kiest). Onduidelijk is ook of er (LiPo) discharge/storage modes zijn. Lijkt me prima voor 'kleine' packs - drone liefhebbers zullen dit mooi vinden.
     
    DutchRC vindt dit leuk.
  4. DutchRC

    DutchRC Guest

    @Alpha21 true.. dit is inderdaad Vooral zeer handig voor multirotor piloten.. Voor dat soort packs heb ik de chargerS vooral gebruikt.
    'even' snel grote lipo's volgooien is dit niet voor bedoeld..
    Het gebruiksgemak is echter Goed.. je kunt niet het verkeerde aantel cellen kiezen..

    @mosmo: ja.. ik heb 6 normale chargers om die laatste reden. Het is Niet dat ik die de deur uit ga doen, want ik laad ook wel grotere packs.. Maar een handig systeem is dit zonder meer.. Leuk ook om dit soort verniewing te zien :)
     

Deel Deze Pagina