[REVIEW] HPI Micro RS4 Ken Block 4x4

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door motorsports, 1 jun 2014.

  1. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Hier volgt mijn review van de HPI RS4 micro 4x4 Ken Block uitvoering .

    [​IMG]


    Intro :

    HPI is proud to introduce our second officially licensed Ken Block replica, the Ken Block 2013 GRC Micro RS4 With Ford Fiesta H.F.H.V. Body! This exact scale replica is a 1/18th scale version of Ken's latest car that he's been demonstrating and driving for 2013, and looks exactly the same as his full-size car!

    This 4WD 1/18th scale RC car is perfect for shredding tires inside and outside, with a high-powered motor driving all four wheels and coil-over shocks providing smooth power and excellent control. This Ready To Run kit features a highly detailed scale replica Ken Block 2013 GRC Ford Fiesta H.F.H.V. body and GRC Spec replica wheels for an awesome scale look wherever you drive!

    The HPI Micro RS4 is powered by an HPI 180-size motor and features an electronic speed control, full time 4WD belt drive and waterproof steering servo. It's ready to blast down the road just like Ken Block's full sized Ford Fiesta H.F.H.V. from the world-famous Gymkhana videos!



    Deze 4-wiel aangedreven HPI Micro Rally is door zijn schaal 1/18 maat geschikt om tot in de kleinste ruimtes schik mee te hebben! Hij wordt standaard geleverd met normale banden, maar als optie zijn er ook driftbanden leverbaar.
    Hij beschikt over
    twee differentieƫlen
    snaaraandrijving
    In-board schokbrekers
    speciale snelwissel wielen
    en een Ken Block Fiesta body.
    De besturing bestaat uit een 2.4 gHz HPI stuurwielzender met ontvanger en snelle stuurservo
    Voor de aandrijving zorgt een HPI EN-2 elektronische regelaar met vooruit - rem en achteruit en bijbehorende 380 motor
    Helemaal rijklaar, inclusief NiMh accu, lader en batterijen voor in de zender, er hoeft dus niet meer bij.

    De HPI Micro RS4 wordt geleverd inclusief een storingsvrije 2.4 Ghz besturing.
    De stuurwielzender heeft niet alleen trim en reverse functies, maar ook een instelbare stuuruitslag begrenzing (Dual Rate)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Verder is de set compleet met een oplaadbare NiMh accu en een bijbehorende lader, en 4 AA penlite batterijen voor in de zender.
    De set is daarmee helemaal compleet, er hoeft niets meer bij om te kunnen rijden.

    specificaties :

    banden rallybanden
    differentielen 2 x tandwiel diff
    lengte 220mm
    breedte 105mm
    hoogte 80mm
    wielbasis 140mm - 150mm, instelbaar
    band diameter 36mm
    aandrijving 4 wiel - snaar overbrenging

    KEN Block versie :

    [​IMG]

    de drift versie :

    [​IMG]

    De RS4 is ook in een drift uitvoering verkrijgbaar , verschil is dan dat de Diff's zijn gesperd en drift banden zijn gemonteerd .

    bron : HPI racing / PK racing .
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    ....unboxing ...

    De doos zoals je hem kan aanschaffen :

    [​IMG]


    inhoud :

    manual, stekker lader 300Mah , klein materiaal , de 2,4 Ghz zender en de batterijen , de auto

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wat mij opvalt dat de stickers goed geplakt zijn en er is een enkele sticker niet geheel recht op de body geplakt , maar dat is van een afstand niet te bespeuren en het geheel ziet er goed uit .

    Onder de kap , nadat er 4 clipjes zijn verwijdert , twee voorzijde op de motorkap en twee achterzijde bij de kofferbak .

    [​IMG]

    [​IMG]

    ontstoorde brush motor :

    [​IMG]

    aluminium diff behuizing en motorplaat :

    [​IMG]

    [​IMG]

    batterij :

    [​IMG]

    onderzijde van carbon :

    [​IMG]

    en de 2,4 Ghz ontvanger :

    [​IMG]

    de wall lader van 300 mah output , komt met verschillende adapters om in verschillende landen te gebruiken , nadeel er zit geen controle lampje op dat of de lader aan het laden is of dat bv de accu vol is , dus tijd in de gaten houden , HPI schrijft voor maximaal 4 uur .

    [​IMG]


    zender met handig accubakje in het handvat met voldoende instel mogelijkheden :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    **

    Tot zover ziet het er allemaal goed uit , de bestikering op de kap, het chassis totaal , de redelijk in de hand liggende zender , reserve delen , en de handleiding .
    Nadeel tot nu: de meegeleverde lader heeft geen indicatie of bv er wordt geladen of dat het laadproces klaar is , HPI geeft zelf aan dat de laadtijd in de gaten moet worden gehouden van maximaal 4 uur , de accu zit in het chassis op een soort batterij plate vast met dubbelzijdig plakband, dus snel accu wisselen is er niet bij , maar wie weet is de rijtijd meer als voldoende .Het laden van de accu gebeurd dus met de accu in de auto ..
    Als de batterij geladen is volgt de rij impressie en de gebruiksvriendelijkheid van de zender en instel mogelijkheden.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2014
  3. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    ----praktijk ervaring----

    Nu wat nader de auto bekeken, was verrast door de standaard afmetingen stuurservo , gewoon redelijk groot in vergelijk met de totale auto .
    Batterij opgeladen en wat rondjes gereden in de huiskamer op plavuizen , gaat redelijk goed , af en toe een beetje power drift's , alleen grote draai cirkel.
    Kort de bocht door , gebeurt met gas geven en sturen , bij uitrollen en je stuurt in heeft de auto een vrij grote draai cirkel .
    Ook ging het batterij klepje een paar keer los tijdens het rijden , wat weer veroorzaakt wordt door een afgebroken lipje , misschien zelf gedaan, misschien slechte productie of design .
    Na een acculading weer verder, nu op laminaat , daar de zelfde rij eigenschappen en redelijk grote draai cirkel.Wederom weer klepje los van de zender , dus maar de eigen ontvanger en zender gepakt en een laadkabeltje gemaakt voor het snelladen accu .

    binnenkort meer
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2014
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik ben benieuwd!
     
  5. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    is idd een leuk autotje. rijdt erg mooi. hebt alleen (begrijpelijk) een gladde baan nodig om fatsoenlijk te kunnen rijden. klinkers is bijv echt een no-go.
    Mja, 't is gewoon het oude Micro RS4 chassis, dat heeft zich jaren geleden ja al bewezen. :D
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    De regelaar kan veel hebben, met een speed-300/6v motor kan je zelfs op een buitencircuit leuk rijden, 60+km/u is met gemak mogelijk met die 12 euro upgrade.
     
  7. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Das een mooi tip Roelof !
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    De 300 vereist wel een andere motorplaat welke met een beetje zoeken wel te vinden is. Als je een beetje kan zagen en boren is zo'n plaat prima zelf te maken.

    [​IMG]

    En de wegligging is flink te verbeteren met een chassis waar je alles plat op kunt monteren:

    [​IMG]

    Deze auto is zo makkelijk om zelf veel aan te veranderen ;)
     
  9. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    klein stukje praktijk ervaring erbij gezet .....
     
  10. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Vandaag de hard plastic bandjes en velgen binnen gekomen , eens kijken hoe dat gaat binnenshuis op de plavuizen ....
     
  11. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Gaaf hoor die HPI Micro Rs4, je hebt nu ook uitvoeringen van de rallycross cars van Bucky Lasek en Sverre Isacshen, die laatste ken ik niet, maar who caress. die auto's zien er gewoon super uit.

    [​IMG]

    Die Micro Rs4 heeft trouwens aardig potentie, is dit jouw auto Roelof? Of is een andere Roelof?

    YouTube

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Hai Wesley ,

    die Lasek(grijze) ziet er gaaf uit !!
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2014
  13. patrickopel1

    patrickopel1

    Lid geworden:
    27 mrt 2013
    Berichten:
    99
    Locatie:
    alken
    hallo ziet me een leuke auto uit wat kost zo een voledige zet ?
     
  14. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ongeveer 160 euro , de ford is iets goedkoper die is rond de 140 euro. Die oranje grijze vind ik zelf ook gaaf weer eens wat anders dan ken block
     
  15. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Is inderdaad de auto van roelof hier op het forum.
    Maar als ik mij niet vergis met veel zelfbouw parts en een 540 motor?
    Inderdaad veel potentieel die wagentjes maar ze kunnen toch wat werk gebruiken.Heb zelf een m18 en m18pro gehad van xray,ook zeer goede speedrun slachtoffers!De pro was echt een top wagentje,maar verkocht wegens moeilijk te krijgen onderdelen.
     
  16. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht

    Omdat ?, wat is jouw ervaring met de rs4 micro?
     
  17. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Heb een micro rs4 gereden van een vriend om te vergelijken met mijn m18's.
    De m18's gaan stock gewoon een stuk beter rond op een circuit dan de hpi's.
    Maar ja je krijgt je gelijk,met de nieuwe micro rs4 heb ik geen ervaring :roll:
     
  18. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Ik vroeg naar jouw ervaring mbt de rs4 micro , gelijk hebben heeft daar niks mee te maken .
    Voor en nadelen met aanvullende argumenten zou mooi zijn ...
    :wink:
     
  19. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ik vond onderandere de achtervering van de rs4 wat minder.
    Had liever de independent suspension gezien zoals de m18.
    Wielen monteren met het click on systeem vond ik ook slecht (ja de gewone m18 heeft dit ook...) Systeem van de pro dus beter.
    M18 pro volledig carbon chassis ipv rs4 enkel onderkant en bovenkant plastic.
    Lager zwaartepunt bij de m18 door alles op het onderchassis te plaatsen ipv delen op het upperdeck bij de rs4.
    Chassis stijfheid bij de m18 pro in te stellen dmv verschillende posities van de vijzen in het upperdeck.
    Gearmesh afstellen vond ik makkelijker bij de m18.
    Liggende servo voor lager zwaartepunt bij de m18 tegenover opstaande bij de rs4.
    .............
    En zoals ik dus al zei,de stock m18 reed gewoon veel beter op het circuit tegenover de stock micro rs4.....
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik heb met beide competitie gereden en kan zeggen dat een standaard MRS4 niet competief genoeg is tegen een M18, zelfs na een grote verbouwing voor een optimaal balans en laag gewicht heeft een MRS4 moeite met een M18 al kan die dan wel het vuur een beetje aan de schenen leggen.
     

Deel Deze Pagina