[REVIEW] HPI Micro RS4 Ken Block 4x4

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door motorsports, 1 jun 2014.

  1. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Ik geloof niet dat de huidige rs4 micro is ontwikkeld voor racerij op een circuit zoals tapijt en asfalt , de m18 is wel meer platform voor de eerdere genoemde banen. De huidige Mrs4 is meer voor rallycross , en drift , ook als je naar de modellen kijkt en de bijgeleverde banden

    Ik denk ook niet dat het concurenten zijn op een tapijtbaan.
    Misschien kan met de m18 ook goed worden gedrift en is de mrs4 ook ondergeschikt?.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee klopt, de MRS4 is als een soort van fun-auto op de markt gezet, een bezigheid voor in de winter. Als iedereen met hetzelfde standaard chassis rijdt heeft iedereen een dezelfde handycap en kan het tegen elkaar racen erg leuk zijn.
    Maar ja, de 1:18 wereld is een beetje dood voor de wedstrijdrijders, de meeste zijn 1:12 pancar of Mini-Z gaan rijden. Ik geloof dat de Sluis in Gouda nog een competitie kent maar ze hebben daar de regel dat je met een standaard uit door auto moet rijden waarmee de dan zeker MRS4 de meest slechtste keuze is.
     
  3. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Daarom vindt ik het een leuk autootje om een beetje te rijden in de huiskamer en in parkeergarage's , wedstrijd rijden zal ik er denk ik niet zo snel mee gaan doen, of het moet allemaal met dezelfde auto's zijn, qua merk en type :cool:
     
  4. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Een nieuwe NiMh gekocht voor een paar euro's , nu nog wachtend op de brushless combo ...

    [​IMG]
     
  5. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    waar rijdt jouw auto op? die van mij op LSD ;) :p pas op voor een overdose XD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  6. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Brushless setje gemonteerd
    [​IMG]
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik ben benieuwd, vaak zijn die "lage zelfontlading cellen" zoals Eneloop minder geschikt om veel stroom te leveren. Voor een zender, zeilboot of kleine motorboot zijn ze prima, even afwachten hoe ze het hier gaan doen.
     
  8. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Klopt ,ik had me daarin ,"lage zelfontlading cellen",vergist , maar wil eerst met de 18A/12T combo rijden met het plasma pack .
    Toen het LSD pack arriveerde vond ik de gesoldeerde draadjes met stekker aan het pack al erg iel .
    Mocht het hpi plasma pack het niet aankunnen , zal het waarschijnlijk een lipo pakje worden.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2014
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Zelfs bij een speed-400 zullen gewone NiMh penlights in elkaar kakken (been there done that). Je moet echt de zgn 2/3A cellen gebruiken welke zijn gemaakt voor hogere belastingen.
     
  10. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Om die kwijt te geraken , heb je denk ik , een andere servo nodig(kleiner ) , om dan de cellen in het verlengde van het chassis kwijt te kunnen?.

    Met de penlights is het al een gefriemel , maar die zitten haaks in het chassis.
    Met het plasma pack gaat het redelijk goed , qua rijtijd en warmte ontwikkeling .
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Zoek de NiMh pakketten op voor de Losi Mini-T die passen ook in de HPI.
     
  12. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Ik ga even dit topic afsoffen/gebruiken, om hier geen nieuwe voor te moeten beginnen.

    Mijn zoontje heeft de micro RS4 Ford Mustang.
    De auto reageert niet meer op het gas, elke keer knippert het rode lichtje dan.
    Heb wat opgezocht op het net, en dan uiteindelijk rechtstreeks 6V op de motor gezet, en hij doet het niet meer. Dus motor stuk?

    Naar winkel gebeld en brushed motoren vallen niet onder garantie, die nog tot 19/02/2020 loopt...normaal of niet?

    Nu ben ik aan het kijken voor een andere, brushed of brushless...
    Denk voorlopig terug een brushed erin.
    Want anders gaan weer ander zaken moeten veranderd worden.
    Nu is het een 180 motor.

    Welke motor zou ik erin kunnen plaatsen, en misschien iets sterker, maar wat wel op dezelfde esc en originele batterij van hpi.
    Of gewoon terug een 180 motor?
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Even gezocht en de ESC is een EN-2 versie? Indien zo zou deze 35A aankunnen, zo zou je een speed-300 6v kunnen plaatsen en kan je tot 60km/u met gemak halen. Anders een Speed-300-7.2v die een stuk langzamer is (vergelijkbaar met een 180 motor). Je moet er dan wel een 300 motorplaat bij kopen.

    Ik weet niet waar er gereden wordt maar een 180 motor is denk ik wel de meest verstandige keuze en simpele. 180 motoren kan je overal wel kopen, als je aan de Graupner Speed-320 kan komen heb je daar zeker een goede aan, daar hebben we in het verleden ook wedstrijden mee gereden en bleek een betrouwbare motor te zijn.
     
  14. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Klopt EN-2 versie...

    Denk inderdaad dat ik je raad ga volgen en dezelfde motor nemen.
    Het meeste wordt er hier in de living en garage gereden, zelden op straat.

    Ander vraagje, hij zou graag een andere body willen.
    Maar bij body's zie je altijd 190mm of 200mm staan enz...
    Is dat gemeten van pin tot pin waar de body op bevestigd wordt?
    Want dat is 190mm
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    190 en 200mm staat voor de spoorbreedte van 1:10 bodies. Voor de mrs4 moet je passende 1:18 bodies hebben van HPI en Xray.
     
  16. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    De motor is bij hpi niet voorradig, bij de meeste uitverkocht.
    Dus zal kijken worden voor een andere waarschijnlijk.
    En mooie bodies voor die schaal vind je al evenmin.
    Hij zou graag van een Nissan gtr of skyline hebben.

    Iemand die weet waar te verkrijgen?
     
  17. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    De graupner speed-320 is nog te verkrijgen.
    Maar die werkt op 7.2v of kan die ook op 6v maar zal dan minder vermogen leveren, of misschien ook niet genoeg?
    We hebben de originele 6v pakket die bij de hpi zat.

    En heb je dan ook die 300 motorplaat nodig?
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
  19. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Net nog nog een shop hier gevonden mcronse, hadden ze nog één originele op voorraad, direct besteld.
    Toch bedankt en ieder geval weeral bijgeleerd, die optie ga ik in ieder geval onthouden voor volgende keer, al kan het zijn dat ik die graupner ook bestel als reserve voor die €5,- dat het kost...

    Zou leuk zijn moest ik nog die body van de Nissan gtr/skyline vinden zou helemaal top zijn.
    Dus als iemand dit weet.

    @Roelof
    Alvast bedankt!
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    In het verleden zijn er een hoop bodies geweest, helaas is de 1:18 klasse niet zo populair meer en zeer beperkt geworden, dan zal je Ebay af moeten struinen en winkeliers bellen of ze nog wat op de plank hebben. Let even op de wielbasis, je Ford is geloof ik 140mm, de MRS4 kan je op 140 en op 150 zetten en daar zijn ook de verschillende bodies voor geweest,
    Je kunt de wielbasis aanpassen door een andere snaar en de achterpod een schroefgat in de chassisplaat te verzetten.
     

Deel Deze Pagina