[review] PicaSim slope soaring simulator, voor Windows/iPhone/iPad

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door ron van sommeren, 23 jan 2013.

  1. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Vanaf pagina 22 van het RC Soaring Digest magazine februari issue.

    Highlights

    • Kit review - Alula Evo - Dave Garwood reviews the Dream-Flight Alula Evo sidearm-launch, slope and thermal soaring backpack glider – a remarkable RC sailplane that establishes and defines its own category.
    • Software review - Pica Sim - Danny Chapman's Slope Soaring Simulator is rebuilt from the ground up and coded to run on Android, iOS, and Windows.
    • Finding Lift on a Cold Day - Cold nasty days can have lift, too! Larry Dunn was out in 39 degrees and intermittent rain with his electrified Bubble Dancer
    This issue has 28 pages. You can download this issue directly from
    www.rcsoaringdigest.com/pdfs/RCSD-2013/RCSD-2013-02.pdf (5MB)
    or download the high quality version
    www.rcsoaringdigest.com/pdfs/Originals/RCSD-2013-02Orig.pdf (14MB)

    If you are using a dial-up connection and desire a smaller RCSD PDF, consider downloading the highly compressed version of this issue (2.1MB) from the RCSoaringDigest Yahoo! Group Files section. The image quality is reduced, but download time is significantly less. You must be a member of the RCSoaringDigest Yahoo! Group to download these compressed PDFs.

    All issues of RC Soaring Digest, going back to the first, published January 1984, are always available at no charge from the Archives page on the RCSD web site
    www.rcsoaringdigest.com/pdfs

    Highly compressed versions of more recent vintage (January 2011 to the current issue) are available through the RCSoaringDigest Yahoo! Group from within the Files section. As above, you must be a member of the group to download these compressed PDFs.
     
  2. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Tip voor PicaSim gebruikers

    Voor een optimaal gebruik van je iPad kun je nu echte RC-sticks op je iPad plakken.
    Leuk idee :)

    www.screenstick.com
     
  3. MarkP

    MarkP

    Lid geworden:
    21 sep 2012
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Hoofddorp/Nieuw Vennep
    Ik heb Picasim inmiddels al best een aantal keren gebruikt en het bevalt prima! Natuurlijk is het echte werk anders maar je kunt in elk geval 'even je ding doen' als jet met bakken uit de hemel komt.
     
  4. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Rotterdam
    PicaSim (ik heb de PC versie getest met USB dummy radio) werkt prima en is zeker een aanrader op te proberen. Niet alleen voor slope soaring, maar er zitten ook motorvliegtuigen in en zelfs een lijnbesturingsvliegtuig, waarbij de draden gekruist worden na een looping! Het instellen van de joystick instellingen, is zoals bij de meeste van dit soort programma's een beetje een puzzel. Een directe link naar het programma: http://www.rowlhouse.co.uk/PicaSim/
     
    Von W vindt dit leuk.
  5. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Picasimp werkt geweldig. Ook een DLG kan je redelijk goed oefen daarin.

    Ik heb een ontvangertje met PPM op de mic input gezet, en met zo'n convert programmaatje kan ik nu mijn eigen zender gebruiken voor de besturing.

    Erg handig
     
  6. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Leg uit? Wat heb je gedaan en waarmee?
     
  7. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Bedankt voor deze pointer naar deze SIM ; ik heb hem direct geinstaleerd onder Windows 1.
    Het ziet er helemaal fantastisch uit maar... het lukt mij niet mijn zender (die wel FMS bedient) aan de praat te krijgen.
    Iemand een hint waar ik iets kennelijk over het hoofd zie?
    Ik sta te trappelen om met deze sim aan de gang te gaan!
     
  8. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Probleem inmiddels gevonden: instellingen niet goed uitgevoerd door ondergetekende.
    Werkt nu goed!
    Ik ga ze wel een donatie'tje doen:thumbsup:
     

Deel Deze Pagina