Review Spectrum DX3S(telemetrie)

• Topicstarter Topicstarter lamar2000
  • Startdatum Startdatum
L

lamar2000

Guest
vanmiddag(vrijdag 28-11) bij Harrie langs geweest en de Spectrum set opgehaald, hier een impressie:

DSC06930.jpg

DSC06931.jpg

DSC06932.jpg

DSC06933.jpg

DSC06937.jpg

DSC06938.jpg

DSC06940.jpg

DSC06941.jpg

DSC06943.jpg

de sensoren voor het toerental en de temperatuur, de kabels zijn wat aan de korte kant, maar met een standaard servo verlengkabel kan je langer maken .

DSC06945.jpg

DSC06947.jpg

DSC06949.jpg

de Bindplug:

DSC06946.jpg

Er worden verschillende beugeltjes meegeleverd voor de toerental sensor, echter zijn deze bedoelt voorin de 1:10 en 1:8 nitro broertjes(ben een bigscale rijder).Ook zitten er diverse stickers bij voor de toerental sensor, heb je een donkere koppelingsklok/vliegwiel moet je de zilverkleurige stickers gebruiken , is de koppelingsklok/vliegwiel zilver kleurig moet je de donkere stickers gebruiken.
Ben al wel het eerste nadeel tegen gekomen omtrend het derde(AUX)kanaal: dit kanaal is niet vrij "te mixen" , dwz het derde kanaal zit standaard aan het stuurkanaal gekoppeld , bv voor rockcrawling is dit ideaal,en kan niet bv met het gas kanaal gekoppeld worden zoals op bv de DX3.0.Wel zijn alle "trims" e.d aanwezig voor dit kanaal, leuk als je twee bv stuurservo's in de bigscale gaat gebruiken, dan heb je de Y-kabel niet meer nodig.

Maar wil je bv. een extra servo op het gas/rem(throttle) hebben voor bv de voorremmen, zal je met een Y-kabel moet gaan werken en de remmen goed mechanisch afstellen, bij de DX3.0 kan je dit kanaal mixen met het Aux kanaal en zo alle instellingen wijzigen, zoals uitslag, trim ect .

wordt vervolgd

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey, waar blijf het vervolg in deze serie? ;)

Ik ben wel geinteresseerd want ik wil er ook een kopen.

Is het met eventuele nieuwe firmware wel mogelijk om het derde kanaal te mixen met de throttle?

Ik denk dat je voor vragen omtrent firmware bij de fabrikant moet zijn...

@Arthur Pieters, spreek je uit ervaring of heb je dat ergens gehoord? Als je dit soort uitspraken doet, onderbouw ze dan ook even...

Met het zendbereik van de DX3R en DX3S is niets mis...

@arthur Pieters, spreek je uit ervaring of heb je dat ergens gehoord? Als je dit soort uitspraken doet, onderbouw ze dan ook even...

Eenzijdige ervaring:
[post8]

heej beste mensen,

binnenkort wil ik een dx3s gaan aanschaffen maar ik heb nog 1 vraagje: hoever is het zendbereik ongeveer vroeg ik me af.als er iemand is met dit antwoord zou ik het graag willen horen:D

Veel dank, Mike

dx3s

weet niet of je hem al hebt maar ik heb hem grondig gebruikt en vindt het een schijt apparaat.
icon13.gif

Heb al veel zenders getest maar dit kolereding heb ik na een week uitgezwaaid en je gelooft het niet maar ik gebruik hem nu alleen voor mijn laptiming.
wil je echt iets goeds neem futaba
mvg daniel

binnenkort wil ik een dx3s gaan aanschaffen maar ik heb nog 1 vraagje: hoever is het zendbereik ongeveer vroeg ik me af.als er iemand is met dit antwoord zou ik het graag willen horen:D

Veel dank, Mike[/QUOTE]

weet niet of je hem al hebt maar ik heb hem grondig gebruikt en vindt het een schijt apparaat.
icon13.gif

Heb al veel zenders getest maar dit kolereding heb ik na een week uitgezwaaid en je gelooft het niet maar ik gebruik hem nu alleen voor mijn laptiming.
mvg daniel

Beste,

Beetje onduidelijk hoor dat commentaar
Of je meld even duidelijk waarom het een *schijt apparaat* is,
of je meld het helemaal niet.

Ik ben zelf ook in het bezit van een DX3S en het is gewoon een goede zender. Waar je reactie op basseerd is mij dan ook onduidelijk.

En om nou je eerste post als member te gebruiken om een topic van meer als een maand oud omhoog te helpen, en dan ook nog dingen lopen afzeiken meteen: beetje kort door de bocht niet?

Groet, Christian

icon13.gif

mvg daniel

Veel dank, Mike
[/QUOTE]

ik zou zeggen, onderbouw je stellige uitspraken met feiten en ervaringen ipv zo uit te drukken dat het een "scheit apparaat" is.
delen van ervaringen is de basis van een forum.

spektrum dx3s

hoi,
oke waar begin ik met onderbouwde ervaringen en feiten,nou om te beginnen is het zendbereik maar 70 meter(nog veeeel minder meters als je omhoog rijdt en jij lager staat dus) en als hij ook maar even een glitch heeft (en dit heeft hij regelmatig ja ook op 2.4ghz)gaat hij op z'n failsafe(deze kun je niet uitzetten),dan denk je waarschijnlijk maar dat is toch goed!!Nou nee want dit is zo irritant dat het gewoon niet leuk mee te rijden valt.(zeker geen bigscale)Mocht je toevallig in je tuin rijden ja dan heb je weinig problemen ermee!
Heb ook de voorloper hiervan gehad de gewone dx3 en deze is goed.
Het volgende probleem is de telemetry,en dit is de boosdoener van dit allemaal omdat als hij de telemetry niet kan uitlezen ,dan springt hij vanzelf op de failsafe,omdat je dit niet kan uitzetten en hij dan ook helemaal niets meer doet!!!
Kortom heb de zender gekocht omdat ik dacht een voorwaardse stap te hebben gemaakt maar dit viel vies tegen en wil iedereen hiervoor behoeden,omdat het geen goedkoop apparaatje is.
Ik hoop verder niemand beledigd te hebben die alleen in de tuin rijd of er wel succes mee hebt!Bij mij staat hij naast baan voor de laptiming en op deze manier werkt hij perfect!
Ik heb me een week geergerd aan dat ding en heb toen een futaba 3vcs gekocht die wel goed is en je eventueel alles kan instellen.
Heb jij er een die het wel doet veel plezier ermee voor mij geen spektrum meer,ondanks ik het hele mooie apparaten vind!!
ps. we hadden er 2 en allebij hetzelfde verhaal
mvg daniel

niet zeiken

Cristian ik ben niet hier gekomen om te zeiken dit doe ik wel tegen me vrouw!!dat ik voor het eerst hier een bericht heb geschreven was ook niet voor jou bedoeld maar voor diegene aan wie ik het bericht schreef,snap dan ook niet waarom jij mij wilt aanvallen of noem het zelf iets,als ik gewoon die jongen wil behoeden voor shit materiaal,dit is niet mij bevindingen maar van vele honderden die het een shijtapparaat(o sorry slecht apparaat vonden)ff google en je vind genoeg,vraag het de knappe modelbouwwinkels maar wat hun bevindingen zijn!!!
Vraag het anders zelf aan spektrum die zelfs al hun modellen terug laten sturen op hem te modificeren of denk je echt dat ik wat verzin?
Nogmaals wil ik jou niet aanvallen maar iemand (dus niet jij,want die van jou is zo goed)behoeden voor een te dure aankoop waar je als niet alleen in je tuin wilt rijden gewoon beter apparatuur kunt krijgen voor minder geld!!
mvg daniel

Beetje onduidelijk hoor dat commentaar
Of je meld even duidelijk waarom het een *schijt apparaat* is,
of je meld het helemaal niet.

Ik ben zelf ook in het bezit van een DX3S en het is gewoon een goede zender. Waar je reactie op basseerd is mij dan ook onduidelijk.

En om nou je eerste post als member te gebruiken om een topic van meer als een maand oud omhoog te helpen, en dan ook nog dingen lopen afzeiken meteen: beetje kort door de bocht niet?

Groet, Christian[/QUOTE]

Ik val je zeker niet aan ;)
Het geeft alleen een bepaalde indruk als iemand zijn eerste post gebruikt om zijn mening over iets neer te zetten, zonder het te onderbouwen.

Nu je het onderbouwt hebt is het aan de TopicStarter om te bepalen wat hij met de informatie doet.

Ik heb wel gehoord van slechte DX3S'en, maar dit was een oudere serie (te herkennen aan bepaalde serie-nummers onderop).
Deze hadden ook vooral bind-problemen.
Gelukkig is dit bij mij nog nooit voorgekomen.

Groet, Christian

Tja, 1 slechte ervaring is gelijk een algemeen probleem.....
Uberhaupt geprobeerd om onder garantie een check of vervanger te krijgen ?

Ik heb me een week geergerd aan dat ding en heb toen een futaba 3vcs gekocht die wel goed is en je eventueel alles kan instellen.

Huh? Van een stuurwiel naar een Stick?
Als je een stuurwiel prefereerd zou een 3PK logischer geweest zijn.

lezen

volgens mij kun jij beter ergens leesles gaan volgens, want je leest niet helemaal goed volgens mij!
Nogmaals hadden wij er 2 ja (twee) mischien zo duidelijk!
Dat jij te beroerd bent om goed mijn verhaal te lezen of even te kijken op google is niet mijn probleem!Dat jij mij komt vertellen dat de 3pk beter was geweest is onzin de 3pk en 3vcs zijn qua functies hetzelfde en dat dit een stickzender is had ik al begrepen hoor roelof,weet niet of jij zomaar 500euro uitgeeft zonder dat je er iets van weet, is jou pakkie aan!
Dus nogmaals is dit niet alleen mijn probleem!!
Dat jij gewoon iets wilt berichten is ook jou probleem!
Dat jij in een tuin of baan rondjes rijdt en dat de zender het daar goed doet is ook jou probleem,,alleeeeeen wou ik iemand ervoor behoeden voor dit apparaat,ja dat je dan graag een berichtje wilt typen is ook weer jou probleem!
Je snapt hem nu wel hoop ik,het probleem ligt niet bij mij,maar bij spektrum!!!!
De zenders zijn opgestuurd naar spektrum om ze vervolgens na 3 maanden weer terug te krijgen met briefje hij is weer helemaal perfekt!!!!
Nou niet dus,alle 2 niet.
Verder heb ik een stuk of 7 zenders dus ik weet wel waar ik over praat.
Oke roelof mischien dat je het nu snapt anders mail je maar weer!!
Begrijp me goed de dx3s ziet er geweldig uit maar is geen aanrader!Zeker niet voor bigscale
mvg daniel

@Arthur Pieters, spreek je uit ervaring of heb je dat ergens gehoord? Als je dit soort uitspraken doet, onderbouw ze dan ook even...

Beetje laat antwoord maar ik heb wel degenlijk een dx3S liggen hier. Ik heb hem teruggebracht naar de winkel.
Heb ondertussen al enkele malen gebeld naar de winkel en de winkelier zei dat ze nog nooit zo een probleem gezien hadden en dat ze de zender naar Brussel gingen opsturen voor nader onderzoek. (heb hem ondertussen nog altijd niet terug.)

Back