RG65 Racing Yacht! The HydroPro Affinity by HobbyKing

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door DutchRC, 11 aug 2016.

  1. t van rossum

    t van rossum

    Lid geworden:
    16 jul 2007
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo Arnold waar varen jullie in kralingen ik ben zelf ook een verwoed zeiler heb een skutsje ,boeier en de smaragd en ben met de Eendracht begonnen.
    Woon zelf in R'dam
     
  2. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    zij varen op zaterdag met de infinitie, van af 11.30 uur, .en wij,,de vrijevaarders,, varen altijd op zondag bij goed weer , op de de kralingse plas bij het strandbad.bij het nieuwe restaurant het boot huis.vgr tonsr
     
  3. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    Laatst bewerkt: 1 nov 2016
  4. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    [​IMG]

    Meer weten over de Affinity kon dan aanstaande zaterdag 5 november naar de steiger bij The Boathouse Kralingen. We starten om 10:30 en zeilen tot 13:00.
     
  5. Woltergraaf

    Woltergraaf

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    241
    Locatie:
    Ermelo
    Hallo iedereen zouden jullie mij kunnen vertellen hoe hoog deze zeilboot is van puntje van de kiel tot puntje van de mast
     
  6. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    De top van de mast is 90 cm boven het dek en de kiel steekt daar 43 cm onder. Dus totaal 1,33 meter.
    Om per fiets te vervoeren, want dat heb ik elders gelezen, kan er erg gemakkelijk een mast worden gedemonteerd compleet met zeilen, giek en jibboom. Dan heb je meteen minder gewapper. Ook zou je de kiel met een inbusbout kunnen demonteren.
    Een zeer goed varende zeilboot zo "out off the box" met een vriendelijke prijs.
     
    arnoldw vindt dit leuk.
  7. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    smaragd vindt dit leuk.
  8. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    Gisteren de Eerste Affinity Regatta gezeild met 9 Affinity's (een record) op het water. Hier de uitslag en een paar foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    MVG Arnold
     
    smaragd vindt dit leuk.
  9. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    smaragd vindt dit leuk.
  10. DutchRC

    DutchRC Guest

    Thanks voor de heads-up Arnold :) Met die prijsverlaging lijkt het me wel in de buurt van 'koopje' te zitten :)
    (maar ik heb der al 1 ;))
     
  11. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    Reserve onderdelen? een A en een B tuig, romp, servo's etc. Het is een koopje. MVG
    Arnold
     
  12. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    ik heb een challinger 800 is deze kwa eigenschap vergeleikbaar in deze klasse..
    hoewel ik al erg lang zeil ben ik niet zo ervaren met dit soort schepen.vgr tonsr
     
  13. Woltergraaf

    Woltergraaf

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    241
    Locatie:
    Ermelo
    Ehm heel slecht ik heb dit antwoord nooit gezien tot ik sinds gister weer interesse toonde in hetzelfde bootje en de zelfde vraag had.
    Nu hoef ik nog maar 1 vraag te stellen, tot welke windkracht kan deze boot zeilen of kan hij gewoon goed op het meer zeilen zonder alleen maar op zijn kant te liggen.

    Mvg Wolter graaf
     
  14. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    Wolter, als ik 'm vergelijk met de Micro Magic (ongeveer dezelfde grootte): dit soort scheepjes zeilt goed tot windkracht 3, daarboven wordt het al snel meer platliggen dan varen. En je moet ook rekening houden met de grootte van het water. Als jij aan de lijzijde van een groot meer staat, en het waait met windkracht 3, zijn de golven daar best stevig. Sta je aan een klein watertje van 100 bij 100 meter, hebben de golven nauwelijks gelegenheid om zich "op te bouwen" en kun ej wellicht met windkracht 4 nog prima zeilen. Is de oever "hard" (een houten of betonnen wand) zul je dicht bij oever last hebben van terugkaatsende golven. Lastig zeilen. Het hangt dus niet alleen van de wind af.
     
  15. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik zeil regelmatig met de Affinity. Ze kunnen tot windkracht 7 aan. Echter dan wel met een C tuig. Golven zijn geen groot probleem.
     
  16. Woltergraaf

    Woltergraaf

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    241
    Locatie:
    Ermelo
    O dat is jammer ik dacht even dat hij groter was dan een micro. De micro heb ik hier namelijk thuis staan. Ik had verwacht dat dit bootje iets meer aan kon. Ik heb het hier namelijk over het Veluwemeer en het wolderwijd. Daar zit een zeilschool waar ik altijd met mijn splash gezeild heb. Deze plek is namelijk ook mooi op gewoon lekker met een afstandsbediening langs de kant te zeilen. Dan zien die zeilers een iets anders dan 1:1
    Ik had dit bootje eigenlijk ingeschat op een 1 meter klasse.
    Dan is het gewoon even gied nadenken wat ik na Mn Smit Nederland wil bouwen. Op een splash zeilboot of van knrm een Arie visser. Het leuke van de splash is dat ik mijn eigen boot kan namaken zoals naam wedstrijd nummer alle tuigage. Maar de Arie visser is weer erg sportief en ziet er gaaf uit hoe die over het water scheert.

    Ik zou hier graag van jullie horen wat jullie zouden kiezen en ondertussen denk ik er zelf ook lekker overna.

    Mvg wolter
     
  17. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Wolter,
    Een (nette) Arie Visser bouwen is - omdat er bij mij weten geen bouwpakketten van zijn en je die dus volledig van tekeningen zal moet bouwen - best hoog gegrepen :oops:.
    Een en ander hangt natuurlijk wel van je eigen kunnen en drang naar uitdagingen af.

    Hiervandaan inschattend zou ik in jouw geval liever eerst mijn (jouw) eigen Splash nabouwen.
    Je hebt daar alle gegevens en voorbeelden al van in huis en eenmaal klaar kan het een pronkstukje voor in het water of op de kast worden.
    Daarna zie je wel weer :rolleyes:.

    Groet en succes met het maken van je keuze,
    Bert
     
  18. Woltergraaf

    Woltergraaf

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    241
    Locatie:
    Ermelo

    Beste Bert,

    Bedankt voor uw reactie.
    Ik heb een kennis die meerder Arie visser klasses gemaakt heeft. Ook voor in museums.
    Bij deze persoon kan ik veel info krijgen.

    Maar zoals de splash dat vind ik natuurlijk erg leuk omdat ik er zelf in gevaren heb hij is 2 maanden geleden verkocht ik zeilde namelijk bijna niet meer en ze lag alleen maar op de wal.
    Naar hierover kan ik ook enorm veel info vinden. Dus ik denk dat dit hem zal worden. Ik ga gewoon naar de zeilschool en daar kan ik alle info vinden.
    Enorm bedankt voor je antwoord en dan ga ik maar eens opzoek naar een of ander spantenplan.
    Mvg wolter
     

Deel Deze Pagina