Ridge Runt 'Hammerstyle'

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door eric_laermans, 24 mrt 2018.

  1. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.993
    Locatie:
    Zwolle region
    Soms zou je wel eens willen dat de ontwikkelingen minder hard gaan. Waar is de tijd gebleven van relatief eenvoudige balsa-kistjes die ook nog 's geweldig vliegen?

    [​IMG]

    Maar wacht 's... die tijd is weer terug! De machines die nodig zijn om op kleine schaal 'zelf' te frezen en de computers met voldoende rekenkracht om een bestaand ontwerp door te ontwikkelen zijn inmiddels erg goed betaalbaar.

    In Raalte is een aantal enthousiaste modelbouwers (o.a. @Japie.G en @grob ) aan het werk gegaan met de Ridge Runt. Toen ik het model aangeboden kreeg, was ik onmiddellijk enthousiast en toog naar Raalte voor een gebouwd en al enigszins ingevlogen model. Waarvan akte...

    In tegenstelling tot het origineel kent dit type geen D-box, maar een stevige carbonligger! Ook het profiel is aangepast:

    [​IMG]

    Freessetjes zijn verkrijgbaar bij @grob alhier aanwezig op MBF. En hoe vliegt dat?

     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2018
    rvdveldt, Peter Den en Erik van Nes vinden dit leuk.
  2. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.993
    Locatie:
    Zwolle region
    Vandaag weer even van stal gehaald.... geweldig toestel, waarvan akte.

    Even voor de kritische kijkertjes onder ons... er staat iemand naast mij die het 'verkeer' onderaan de dijk in gaten houdt. Vervolgens pas ik daar mijn vliegroute op aan.

     
  3. rvdveldt

    rvdveldt

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Heiloo
    Wat leuk. Ik heb heel vroeger een Ridge Runt gevlogen op de Wasserkuppe. Ik denk zelfs dat ik die nog ergens bij mijn ouders op zolder compleet heb liggen. Die vloog alleen niet zo best als deze. :thumbsup:
     
  4. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.993
    Locatie:
    Zwolle region
    Dat maakt wel nieuwsgierig... als je ‘m ‘s op wilt zoeken, kunnen we aan de LVS of IJsselmeerdijk ‘ns kijken hoe ‘m goed vliegend te krijgen.
     
  5. frank3

    frank3

    Lid geworden:
    3 aug 2011
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Nieuwehorne
    Ik ben bezig met een "ridge runt" zeer vrij naar originele de tekening. Er komt wel een motortje voorop. Nu heb ik ergens gelezen dat bij een zwever met motor een domp van 5 graden vrij normaal is.

    Mijn vraag is: kan ik 5 graden aanhouden bij iets wat op een ridge runt moet gaan lijken?

    m.v.g. Frank.
     
  6. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.993
    Locatie:
    Zwolle region
    Daar kon je wel 'ns aardig mee in de buurt komen, zie foto. Doe je nog bouwverslagje? Of korte bouwimpressie? Je woont in ieder geval wel aardig in de buurt van het IJsselmeer (en Ketelmeer). Dat vraagt om een RidgeRunt-meeting daaro :).

    [​IMG]
     
  7. frank3

    frank3

    Lid geworden:
    3 aug 2011
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Nieuwehorne
    Hoi Eric, bedankt voor de snelle reactie. Komt inderdaad aardig overeen met wat ik in gedachte heb.

    Ik maak wel wat foto's die ik wel, als het kistje klaar is, wil plaatsen. Ketelmeer lijkt me wel een keer leuk maar eerst maar eens bouwen en gewoon vliegen. Ben meer een motor vlieger maar heb ondertussen wel een zwever die binnenkort gaat vliegen dus wie weet.

    Heeft de vleugel van jou nog enige v-stelling? Ik wil de vleugelhelften tegen de romp aanbouwen met een buisje zodat hij ook mee op vakantie kan. Veel v-stelling is dan lastig.
     
  8. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.993
    Locatie:
    Zwolle region
    Idd minimale V-stelling. Als zwever komt-ie pas echt tot z'n recht :bier:.

    By the way... zonder V-stelling zal de RR zonder twijfel ook prima vliegen.
     

Deel Deze Pagina