Roban 470 superscale ah1-w?

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door nunspeter, 30 jun 2016.

  1. nunspeter

    nunspeter

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    189
  2. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hella
    Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met scale heli's maar heb de indruk dat dit merk geen slechte keuze is en toch vrij goedkoop .
    Ik kende het merk niet maar ga de link toch zeker bewaren omdat er zeker interessante dingen op te vinden zijn .
    Grtjs en succes zou ik zeggen , Blitske
     
  3. nunspeter

    nunspeter

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    189
    Enige (semi) scale ervaring die ik heb is het align md500 rompje waar ik een assault 450 dfc heb ingebouwd maar verder niet.

    Het is voor mij toch een sloot geld en doe liever geen miskoop voor dat soort bedragen.
    Heb toch al wel wat geluiden gehoord dat de mechaniek kwaliteit verschild tussen 2 heli's en dat maakt me een beetje wantrouwig.
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.913
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zo eens even gekeken, en het is in elk geval wel een héél complete kit....
     
  5. nunspeter

    nunspeter

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    189
  6. diamond206

    diamond206

    Lid geworden:
    2 sep 2009
    Berichten:
    93
    Locatie:
    sittard
    Ik heb een ROBAN superscale Apache kit gekocht,,,inmiddels heb ik het mechaniek vliegend,,,,nu inbouwen in de romp. Ik vind het een mooie bouwdoos,,,,en Roban heeft veel oog voor detail. Okeey niet te vergelijken met Vario want daar heb ik een Robinson R22 van (maatje 2,30mtr),,,,zie mn avatar fotootje,,,,,,,maar Roban is wel goed betaalbaar voor als je toch een mooie schaalheli wilt aanschaffen.Ook de cockpit is mooi en netjes afgewerkt met oog op details.
    Het mechaniek is degelijk en logisch opgebouwd,,,,geen gekke fratsen,,,,de linkjes zo kort mogelijk en recht toe rechtaan.
    Wel heb ik ervaren dat Roban de tailblades net een maatje te klein hebben wat resulteerd als je de orginele staartblaadjes monteerd in een wat vaag stuurbeeld,,,,beetje dweilerig. Dus heb ik een maatje grotere staartblaadjes aangeschaft en probleem is verholpen.
    Ik ben zeer tevreden met mn aankoop.Onderdelen zijn omdat het een maat 700 is,,,,ook hier en daar compatibel met Trex700.

    Ik ben nu zelfs aan het overwegen om een ROBAN EC135 Zermatt (800maat) aan te schaffen.....ook een prachtheli. En omdat alle mechanieken in de grote maat hetzelfde zijn,,,,is het makkelijk om straks ook dit mechaniek te bouwen en in te vliegen, en dan in te bouwen in de romp.
     
  7. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    Scaleflying DE reageert trouwens beroerd op hun toe gezonden e-mail. Als je wat wilt moet je er druk achteraan!

    En weet iemand of je ook losse rompen kunt bestellen?
     
  8. diamond206

    diamond206

    Lid geworden:
    2 sep 2009
    Berichten:
    93
    Locatie:
    sittard
    Jaahckr,,,losse rompen zijn zeker tekoop,,,,ligt eraan wat je zoekt (model-type en evt kleuren) en welke size.
    Kleur bedoel ik,,,moet het al zijn gespoten in een kleurenschema, of alleen in de grondlak of helemaal onbehandeld (dus dan is hij doorzichtig van de epoxy)
     
  9. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    Thanks. Ik zoek een 470 Bell huey in een grondkleur (ik wil zelf een kleurtje geven). Dus geen 450 romp! Ik zoek een compactor 470 romp omdat ik de aandrijving heb!.
    Maar ik heb al twee keer een mail gestuurd naar DE, maar krijg totaal geen reactie.
     
  10. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    Ik heb dus een compactor 470 mechanics compleet . Het geheel ziet er mooi uit maar het mist net de kwaliteit van bijv. Align en veel ervaring en mensen die er mee vliegen in Nederland zijn er denk ik nog niet. Ik heb zelfs twijfels of het loopt in Duitsland gezien de slechte respons van Scaleflying DE zal me dat niet verbazen.
     
  11. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    Ik krijg geen reactie van Scale flying DE. Nu zit ik met een gloednieuwe compactor 470 aandrijving. Wie interesse?

    Zelfs niet van ROBAN in het Oosten :(
     
  12. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    5 september en nog steeds totaal geen reactie vanuit Duitsland en het Oosten ?!
     
  13. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Drechterland
    Ik krijg wel eens het idee dat ze niet op Nederlandse klanten zitten te wachten ,communicatie gaat erg traag of je krijgt totaal geen antwoord .
     
  14. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    Nee precies. Geen idee waarom. Ik kan me niet voorstellen dat ze super veel verkopen opdat ze hierdoor ons vergeten. Echt amazing! Nou ja dan niet!

    Ik heb een jaar geleden (toen ik wat bestelde) iemand aan de lijn gehad die net zn kind van school haalde!. Maar dat was een akkefietje voor iets wat ik bestelde en iets te laat geleverd werdt. verder hoor je die jongens niet. Echt Ongelooflijk. In denk dat ik maar ga vragen of ik importeur kan worden van deze ROBAN shit maar ook die uit het oosten reageren totaal niet!! De zaken zullen dus wel super gaan denk ik dan maar, of juist niet :p.

    Maar het is totaal geen reclame voor dit merk.
     
  15. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Drechterland
    Laatst bewerkt: 5 sep 2016
  16. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    Dank Arno,,

    nee nooit van gehoord. Ik zie gelijk mijn favoriete model in beeld :) Westland Lynx.

    Nu maar hopen dat zij wel reageren. :)
     
  17. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    Ja ook hier geen 470 klasse rompen. Die zijn gewoon niet apart te bestellen lijkt het!?
     
  18. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    Op de site van Medellbau welt EU is geen contact info en deze site is ook niet echt professioneel. Lijkt gewoon een BV tje van Scaleflying DE
     
  19. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    Clone parts heeft ook alleen maar de losse 450 rompen en niet de 470 rompen. Alleen maar met aandrijving maar ja die heb ik al!
     
  20. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    Roban wordt gewoon niet super vertegenwoordigd en zeker niet in Nederland! :(
     

Deel Deze Pagina