Robbe Calif A21 S met Elicker KTW

Eind vorig jaar heb ik een Calif A21 S van Robbe kunnen kopen; semi schaal in 1:4 met een aparte rompvorm doordat de stoelen naast elkaar zijn geplaatst; span is 4.20m. Het is een wat ouder model en de verpakking had waterschade dus ik kreeg hem mee voor een vriendelijk prijsje.

Wel had ik eerst een paar uur staan meten op basis van een schetsje van Elicker of er uberhaupt wel een 12,5” KTW in zou passen. Bleef echter een beetje een gok. Nu ben ik op het punt dat is aangetoond dat het past; maar de marge bleek slechts een paar millimeter. Maar dat doet er niet toe: het past!

Onderstaand een paar foto’s; spanten voor de bevestiging van het KTW zijn ook te zien; is een soort hybride-vorm van het Elicker-spant en een zelfgemaakt spant voor de brede rompvorm. De blauwe stukken schuim houden tijdelijk het spant op zijn plaats.

Is voor mijn doen een dapper project: 6 servo’s in de vleugel, dubbel intrekbaar landingsgestel met rem (4 servo’s), hoogte en richting (2 servo’s), KTW 1 servo + 4 servo’s voor de bediening van de afdekklepjes (gestuurd door de KTW-electronica van Merbold). Ik ben zeer tevreden over mijn Futaba 9ZAP, maar dat trekt de zender echt niet: dus tzt de keuze maken voor de 12FG denk ik.

Binnenkort de spanten inlijmen en dan op zoek naar een passend dubbel EZFW; die van Robbe is helaas niet meer leverbaar; wellicht wordt het FEMA.

Wordt vervolgd

Back