Robbe Charter bouwdoos

Discussie in 'Beginners' gestart door jeroenbakker, 18 dec 2015.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.229
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Motorsetupjes? Praktijkadviezen alom op het forum. Dries, vele anderen en ik.
    Veelal maken we gebruik van online sheets... eCalc.ch. Voor een luttel bedrag per jaar kan je vele motor setupjes inschatten.
    Kunst is een niet te zware set-up te kiezen. Lange vliegduur is ook iets om te bekokstoven... vliegen op een maximaal rendement.
    En de vliegduur wordt ook nog eens bepaald door de grote van de accu... en de hoeveelheid accu's in de koffer.

    Accu's zijn betaalbaar bij HobbyKing en vlot geleverd via het EU magazijn in Nederland. Daarnaast natuurlijk de andere modelbouwwinkels, of via eBay.de. Anders Lindinger,Himlische Höllein of SLS... Gens Ace?
    Zal je toch ook goede en veilige laadapparatuur nodig hebben om deze lipo's goed en veilig te laden, bewaren etc...

    Wat keuze van RC apparatuur betreft... vind ik altijd een lastige. De een is blij met Spectrum, de ander droomt van een vette Jeti DS16 (ik) met een bende aan telemetrische ongein... onder het mom van meten is weten... ik moet en zal alles uitdokteren :)

    Met 2,4 Ghz ben je gebonden aan het merk voor de ontvangers. (enkele uitzonderingen, 'hacks' daargelaten). In de keuze van de servo merken ben je echter vrij.

    Bij de enigszins kwaliteitsmerken tref je denk ik geen slecht materiaal. Wel is het zaak goed op te letten of je bij een geavanceerde 'computerzender' met de programmering van software overweg kunt. En dat kan lastig zijn om goed boven water te krijgen.
    Behoorlijk aanbod en die informatie is alleen uit te vissen met een zender in de hand en de manual er bij.
    De vastlopers voor de grensgevalletjes krijg je nimmer 1.2.3. boven tafel. Uiteindelijk red je je wel met die materie. Maar ik liep met mijn MPX EVO-9 nog wel eens tegen een muurtje op... waar ik dan weer door allervriendelijkste (F5B) vliegcollegea's uit gered werd... complex vliegertje...
    Voor de Charter zal je geen vastlopers tegen komen.

    Ik zou me wel laten adviseren voordat je echt tot aanschaf over gaat. Niet direct in aanbiedingen vanuit de tweedehands markt tuimelen.
    Eerst de vragen te stellen op het forum en proberen in te lezen via de beginners FAQ's zodat je 'gevoelsmatig' een 'gefundeerde' aanschaf kunt doen... De aanschaf is immers vaak toch emotioneel, ook al heb je je suft gewikt en gewogen... en ook de centen-pot telt ook nog eens gewichtig mee...

    Er zitten in jou omgeving voldoende vliegclubs meen ik. Ik zou daar een op korte termijn eens heen stappen, en met de mensen gaan kletsen. Voedt enorm, en dat volk zal je altijd zeer behulpzaam zijn, zo ook bij ons op de club, en de clubs waar ik wel eens langs ben 'gevlogen'... uiterst hartelijk ontvangen...

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2016
    PH-SVV vindt dit leuk.
  2. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
  3. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.867
    Locatie:
    Hulshout België

Deel Deze Pagina